gismo
Æresmedlem
gismo
Du har vøri hen a?Var innom tidligere i uka å hørte denne vinylutgave på dette oppsettet??????????????????
Det spilte nærmest helt magisk????????????????????????
Vis vedlegget 550401
Vis vedlegget 550402
gismo
Nordover og litt i høgdaDu har vøri hen a?Var innom tidligere i uka å hørte denne vinylutgave på dette oppsettet������������������
Det spilte nærmest helt magisk������������������������
Vis vedlegget 550401
Vis vedlegget 550402
gismo
Joda du har rett i at jeg har en modul på lager bluesLigger på torvet.
Vis vedlegget 550917
Du har jo ei hylle til overs, bortgjømt...
Hadde vært fin i gismoracket!
Imagine...
Vis vedlegget 550920
Hehe..... nå ville jeg gitt Chrissie en sjanse da før du legger for stor vekt på mineHadde tenkt å sjekke den ut, men når du definerer den som sviske kjenner jeg at jeg blir veeeldig skeptisk
Deppa av litt regn. Skjerpings! Ta deg en øl, smil og send misunnelige tanker over til oss som er plaget med sol i øynene hele helgen
Ofte spennende å stikke innom Arild, alt for lenge siden jeg var derSkjønner hva du mener Gismo, men jeg har brukt Lørdagen hos Arild (Hifi Guiden) Altid hyggelig og ikke minst spennende og se hva som befinner seg på lytt og utover hele gulvet Fikk lyttet til de nye Larsen kreasjonene som stod til innspilling. Og det var en positiv opplevelse, åpne og balanserte i toppen med en flott bass i bunn. Fine var de og se på også. Vis vedlegget 552962
Hehe.... jeg kjøper mine svisker på Spar, men nok om detHvor er det du kjøper SVISKER hen?
Her er vi ikke enige, asså.
Utdrag fra The Guardian:
Alongside jazz, she calls on dub, psychedelia and faintly disorientating interludes of electronica to enhance the otherworldliness of her alternative American songbook. There are offbeat, luxuriously melancholic versions of jazz standards and moody bossa nova numbers (including a Kinks song inspired by the genre). She injects unsettling strangeness into Beach Boys and Nick Drake tunes, and, miraculously, manages to make a Rodgers and Hammerstein composition sound rock’n’roll.
Svisker forbinder jeg med søte, populære og alt for mye spilte melodier, slik at de etterhvert framstår som kjedelig.
Det er en del kjent her som f.eks Bowies WORD ON A WING og Beach Boys CAROLINE, men gjort på en annen måte enn jeg er vant med.
I denne dristige tapningen synes jeg ikke det smaker sviskejuice, men det blir jo et definisjonsspørsmål.
Riktignok er det strykere og retro-preg på en del av dette, men produksjonen er jo übercool , med cocktailpartyscwung og dub-elementer i en mørk blanding.
Dette er absolutt ikke solskinnsmusikk, men gjør seg godt hvis du vil leke mørk undergrunnsnattklubb i Soho. Hynde er blitt 67. Ikke sikkert du har modnet og er gammal nok for denne stemningsfulle musikken gismo.