gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På tur til svensk Finnskog i dag👍🏼 Karmenkynna, Lekvatnet for å spise motti og flesk, et herlig og spesielt godt måltid😉😋
    Der lå også denne grana, ansett som Nord-Europa største, 45m lang og over 10m2😱
    Svigers står i andre enden men er knapt synlig på bilde😎😂 Den ble dessverre felt i 2003, ca 150 år gammel👍🏼

    B242CD28-1F52-47F7-9BC6-65AF690B0FEB.jpg


    Ellers veldig koselig på Karmenkynna med god mat, svigers og supertante😂😂

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ligger på torvet.
    Vis vedlegget 550917

    Du har jo ei hylle til overs, bortgjømt...
    Hadde vært fin i gismoracket!

    Imagine...
    Vis vedlegget 550920
    Joda du har rett i at jeg har en modul på lager blues😎😂
    Og den snurra hadde sikkert gjort sæ på toppen der👍🏼😉
    Men je har itte noe vinyl, solgte hele samlinga i yngre dager🥴
    Å starte på nytt nå virker litt uoverkommelig for en gammal gubbe
    som liker å sitte rolig i sweetspot og nyte uten å
    måtte hente eller snu plater😉😀😂

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.963
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Slutt å prat tull nå gubbegrå.
    Det er mer blaing og trykking med streaming, enn snuing med vinyl,-det vet du godt!;)
    Trenger jo ikke bruke den heller,bare stå å være fin, som en annen dekorasjon.:rolleyes:;)
    Synd å ikke bruke hylle 4;););)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er når du begynner å resonere som så gismo, att det er på tide å komme seg opp av stolen å snu en plate, det er gøtt for skrotten å røre på seg litt-selv når en nyter.....go lyd får man på kjøpet og bare se over fjellet til kystbyen! der samles det vinyl som bare det....gir en ny fasett av hobbyen så-aldri for seint ;)

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Høyreist, slank og forfriskende musikalsk;)

    3EB5BEAF-58CF-4CD3-A890-99061431B89E.jpg


    Sonus faber Guarneri Memento, mine «baby’s» gjennom flere år nå:D

    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde litt større forventninger til denne enn hva opplevelsen ble gjennom
    et par-tre kaffekopper og lytting til denne på formiddagen😉 Er vel noe få spor som appellerer
    til han gismo men ellers på jevne og med et markant »sviskepreg» etter min mening....
    Mulig «høstværet» bidrog litt...😎😂

    73D24B52-3CC5-4013-B21F-8E2AB7A3BD6A.jpg


    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde tenkt å sjekke den ut, men når du definerer den som sviske kjenner jeg at jeg blir veeeldig skeptisk :D

    Deppa av litt regn. Skjerpings! Ta deg en øl, smil og send misunnelige tanker over til oss som er plaget med sol i øynene hele helgen :cool:;)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    559
    Antall liker
    1.109
    Torget vurderinger
    11
    Skjønner hva du mener Gismo, men jeg har brukt Lørdagen hos Arild (Hifi Guiden) Altid hyggelig og ikke minst spennende og se hva som befinner seg på lytt og utover hele gulvet :) Fikk lyttet til de nye Larsen kreasjonene som stod til innspilling. Og det var en positiv opplevelse, åpne og balanserte i toppen med en flott bass i bunn. Fine var de og se på også.
    IMG_3178.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde tenkt å sjekke den ut, men når du definerer den som sviske kjenner jeg at jeg blir veeeldig skeptisk :D

    Deppa av litt regn. Skjerpings! Ta deg en øl, smil og send misunnelige tanker over til oss som er plaget med sol i øynene hele helgen :cool:;)
    Hehe..... nå ville jeg gitt Chrissie en sjanse da før du legger for stor vekt på mine
    depressive inntrykk av plata da Karmana😎😂 For jeg fant jo er par- tre spor som jeg likte godt👍🏼🎶
    Men kan jo ha noe med fraværet av 🌞 å gjøre også da😉😉
    Ta en lytt du😆

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Skjønner hva du mener Gismo, men jeg har brukt Lørdagen hos Arild (Hifi Guiden) Altid hyggelig og ikke minst spennende og se hva som befinner seg på lytt og utover hele gulvet :) Fikk lyttet til de nye Larsen kreasjonene som stod til innspilling. Og det var en positiv opplevelse, åpne og balanserte i toppen med en flott bass i bunn. Fine var de og se på også. Vis vedlegget 552962
    Ofte spennende å stikke innom Arild, alt for lenge siden jeg var der😔🥴
    At det står litt «utover» har vi jo registrert tidligere😎😂
    Larsen har jeg dessverre lyttet alt for lite til men tar tror gjerne på godlyd da du nevner det👍🏼🎶
    Skal se litt om jeg finner en dag som vi snakket om også tar jeg kontakt😉😋

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.963
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er det du kjøper SVISKER hen? :rolleyes:
    Her er vi ikke enige, asså.

    Utdrag fra The Guardian:

    Alongside jazz, she calls on dub, psychedelia and faintly disorientating interludes of electronica to enhance the otherworldliness of her alternative American songbook. There are offbeat, luxuriously melancholic versions of jazz standards and moody bossa nova numbers (including a Kinks song inspired by the genre). She injects unsettling strangeness into Beach Boys and Nick Drake tunes, and, miraculously, manages to make a Rodgers and Hammerstein composition sound rock’n’roll.

    Svisker forbinder jeg med søte, populære og alt for mye spilte melodier, slik at de etterhvert framstår som kjedelig.
    Det er en del kjent her som f.eks Bowies WORD ON A WING og Beach Boys CAROLINE, men gjort på en annen måte enn jeg er vant med.
    I denne dristige tapningen synes jeg ikke det smaker sviskejuice, men det blir jo et definisjonsspørsmål.
    Riktignok er det strykere og retro-preg på en del av dette, men produksjonen er jo übercool , med cocktailpartyscwung og dub-elementer i en mørk blanding.
    Dette er absolutt ikke solskinnsmusikk, men gjør seg godt hvis du vil leke mørk undergrunnsnattklubb i Soho. Hynde er blitt 67. Ikke sikkert du har modnet og er gammal nok for denne stemningsfulle musikken gismo.;):cool:;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvor er det du kjøper SVISKER hen? :rolleyes:
    Her er vi ikke enige, asså.

    Utdrag fra The Guardian:

    Alongside jazz, she calls on dub, psychedelia and faintly disorientating interludes of electronica to enhance the otherworldliness of her alternative American songbook. There are offbeat, luxuriously melancholic versions of jazz standards and moody bossa nova numbers (including a Kinks song inspired by the genre). She injects unsettling strangeness into Beach Boys and Nick Drake tunes, and, miraculously, manages to make a Rodgers and Hammerstein composition sound rock’n’roll.

    Svisker forbinder jeg med søte, populære og alt for mye spilte melodier, slik at de etterhvert framstår som kjedelig.
    Det er en del kjent her som f.eks Bowies WORD ON A WING og Beach Boys CAROLINE, men gjort på en annen måte enn jeg er vant med.
    I denne dristige tapningen synes jeg ikke det smaker sviskejuice, men det blir jo et definisjonsspørsmål.
    Riktignok er det strykere og retro-preg på en del av dette, men produksjonen er jo übercool , med cocktailpartyscwung og dub-elementer i en mørk blanding.
    Dette er absolutt ikke solskinnsmusikk, men gjør seg godt hvis du vil leke mørk undergrunnsnattklubb i Soho. Hynde er blitt 67. Ikke sikkert du har modnet og er gammal nok for denne stemningsfulle musikken gismo.;):cool:;)
    Hehe.... jeg kjøper mine svisker på Spar, men nok om det😂
    At du og The Guardian får assosiasjoner til undergrunn og Soho får være din og deres mening, men jeg fikk det ikke😉
    Modnes kanskje sakte( heldigvis😂) men med unntak av et par-tre spor ble det litt kjedelig for han gismo😔🙃
    Men sporet «How glad i am» ble jeg jo litt kjær i da👍🏼🎶

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.706
    Antall liker
    32.864
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for en hyggelig og trivelig kveld Stig og Rune👍🏼
    Kaker kaffe og trivelig prat er viktig, men mye bra lytting til et godt anlegg skader heller ikke😎🎶
    Alt fungerer som det skal på Løten, herlig anlegg😋
    Artig med litt testing av små saker som noen hevder det ikke høres forskjell på😱😎
    Godt at vi alle gjorde det da😉😂

    294E4E46-DE3E-4D78-9BF3-477596A68887.jpg


    Kveldens beste ble nok Vestbo Trio på den flotte vinylsnurra di👍🏼🎶
    Ses snart gutter😋

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.963
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for laget gutter.:)
    Hyggelig var det. Nok og gode kaker (!), og låter bra gjør det.
    Vestbo var bra selvsagt, men foten gikk mest på Sabbaths War Pigs!:cool:

    IMG_20190911_184124.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn