soundscape
Æresmedlem
Jeg prøvde meg på Our Roots.... tidligere i dag, men hev den ut av favorittlista igjen. Flinkt , men ikke noe som "snakker" til meg.
Har også prøve meg på henne men det blir med det, litt kjedelig men flink er hunJeg prøvde meg på Our Roots.... tidligere i dag, men hev den ut av favorittlista igjen. Flinkt , men ikke noe som "snakker" til meg.
Som jeg skrev, alt er perfekt utført men jeg kjedet meg litt utover i albumetHer er du uenig med anmelderne gismo.
Fils Aime'-har en mening med alt hun gjør, og hvis det er kjedelig, er det hvert fall ikke fordi du har hørt det før. Hun er opptatt av å formidle et "ikke hvit kulturbegrep", og liksom "Nameless" er dette første albumet i en trilogi. De forrige tre albumene forsøkte å formidle kjernen i "svart musikk", og var en reise fra afrikanske røtter til jazz, soul, osv.Dominique Fils-Aimé – Our Roots Run Deep
An album that dreams in lush colours, Dominique Fils-Aimé’s ‘Our Roots Run Deep’ is a stunning work of folk-magic and fellowship.www.folkradio.co.uk
Denne gangen griper hun tak i det på et mer personlig plan.
Albumet trenger litt tid og forståelse for ideene bak for at det skal engasjere.
Målet med utgivelsen går langt utover det å gi ut et album med god lyd.
Du får mene hva du vil, men jeg tror ikke alle er enige med deg.
Gleder meg veldig til denne som LP kommer fra Canada i postkassa mi.
Hør. hør....Her er du uenig med anmelderne gismo.
Fils Aime'-har en mening med alt hun gjør, og hvis det er kjedelig, er det hvert fall ikke fordi du har hørt det før. Hun er opptatt av å formidle et "ikke hvit kulturbegrep", og liksom "Nameless" er dette første albumet i en trilogi. De forrige tre albumene forsøkte å formidle kjernen i "svart musikk", og var en reise fra afrikanske røtter til jazz, soul, osv.Dominique Fils-Aimé – Our Roots Run Deep
An album that dreams in lush colours, Dominique Fils-Aimé’s ‘Our Roots Run Deep’ is a stunning work of folk-magic and fellowship.www.folkradio.co.uk
Denne gangen griper hun tak i det på et mer personlig plan.
Albumet trenger litt tid og forståelse for ideene bak for at det skal engasjere.
Målet med utgivelsen går langt utover det å gi ut et album med god lyd.
Du får mene hva du vil, men jeg tror ikke alle er enige med deg.
Gleder meg veldig til denne som LP kommer fra Canada i postkassa mi.
Hehe….som nevnt før, her gjøres ikke noe galt, stemmen er perfekt, lyden like så men etter første gjennom lytting falt det ikke helt ned i støpeskjea…..men vi får sjå, hun (dette albumet) skal spilles mereHør. hør....
Så aldeles enig med siste taler (og anmelder for den saks skyld - lefle lefle...)
Hennes siste album "Our Roots Run Deep" har jeg hatt i bestilling en stund.
Og meg rører hun i hvert fall med sine intrikate arrangementer og gode stemme.
Dette er ordentlig godsaker for paneler
Pussig og en smule interessant at hun ikke treffer en av sentralens største "liebhavere" hva kvinnelig vokal angår
På den annen side er som alltid smak subjektivt.
Ikke for å spikke fliser, men det kan hende du har glede av å vite at DFA har gitt ut mer enn ett album tidligere.Har ikke hørt nevnte album selv om flere låter på den forrige plata med Birds falt i smak. Men for å snu litt på det, så er det mye musikk jeg liker som ikke er eksemplarisk ift opptak og lydkvalitet. Allikevel er det noe med musikk man har levd med opp gjennom årene som gjør at man koser seg. Lydkvalitet og perfekt prestasjon av både sanger og musikere er normalt sett ikke nok dersom musikken rent subjektivt ikke fanger nysgjerrigheten
Bare hyggelig dette blues, fint med info for de som «kanskje ikke» kjenner til alle hennes meritterIkke for å spikke fliser, men det kan hende du har glede av å vite at DFA har gitt ut mer enn ett album tidligere.
Vis vedlegget 955058
"Birds" er på "Nameless" som ikke er det forrige, men det første albumet. Etter den kom den røde som heter "Stay Tuned".
Den tredje er gul. Den heter "Three Little Words", og er den siste i en trilogi og forrige utgivelse før den som er omtalt her. Alle er gode, men nokså ulike.
Alle har bra lyd, men det er "Birds" som har et spesielt "smekk" som hifi-folket har lagt merke på.
Hun gjør en reise bakover i hva man forenklet kan kalle "svart musikk", altså med forankring i afroamerikansk kultur.
Hun er nokså variert i uttrykket.
Her en sang fra det gule albumet som er inspirert av 50-60 talls DooWop-musikk.
(Nå er jeg ferdig @gismo )
Men DU fækk da både paprika og agurk da du var her sist…..alt for gjestene vettuFremdeles ikke noe grønt på maten!?
Hva er det egentlig som skal til for å få i deg grønnsaker?
Vis vedlegget 955131
Nå synes jeg du plager @gismo fælt her! Først musikkpoliti ang. DFA og så kostholdspoliti Andre vil kanskje kalle det voksenopplæring Når det er sagt så lurer jeg på den beste måten å begynne å spise den ”grønsaksretten" der? Litt tunge først og så lett suging….eller? Hva mener Mr. Politi Blues?Fremdeles ikke noe grønt på maten!?
Hva er det egentlig som skal til for å få i deg grønnsaker?
Vis vedlegget 955131
Hehe….. ja her ligger je helt «nede for telling» ou812rhNå synes jeg du plager @gismo fælt her! Først musikkpoliti ang. DFA og så kostholdspoliti Andre vil kanskje kalle det voksenopplæring Når det er sagt så lurer jeg på den beste måten å begynne å spise den ”grønsaksretten" der? Litt tunge først og så lett suging….eller? Hva mener Mr. Politi Blues?
Sjølsagt har jeg mitt på det tørre.Hehe….. ja her ligger je helt «nede for telling» ou812rh
Først lyden/bass, så musikksmak og nå kosthold
Får nukk snart ta mæ ei lita pause fra forumet🥹…….. unners på om alt dette er korrekt og på plass hos alle andre….
gismo
Nei denne har jeg ikke fått med mæ, unners om dette ligger på noen strømme tjeneste?
Ok daTror dette bare er for oss med gode avspillere av sølvplater...
M
Finner bare to sanger som er merket InAkustik som artist, men flere personer som har laget spilleliste som de kaller InAkustik.
Jepp, er nok mere sånn det er, bare tilfeldige valg av div personer Lite InAkustik produksjonerFinner bare to sanger som er merket InAkustik som artist, men flere personer som har laget spilleliste som de kaller InAkustik.
Vis vedlegget 955251
Finner ikke noen hybelkaniner her neiMed slik orden over alt kan du nyte musikken med god samvittighet !
Ja det er ikke tvil om det Alltid fint å se bilder fra gismo sin casagismo er en ordensmann.
mvh
Kan ikke noe for det oct ….. bare liker det sånngismo er en ordensmann.
mvh
Ang 1. TakkerGood.
1.Grønnsaker, - check
2.
3.