Sitter å koser meg litt med de nye greiene i stua, morsomt å utforske greier man ikke har hatt tidligere

Sånn som romkorreksjon og 10 bånds EQ osv.
Dette er utprøvd og brukt med gode resultster.
I dag fikk jeg ferdigstilt akustikk tiltak bak talere og sub som jeg syns bidrog positivt
Men har jo sett at det finnes flere muligheter i denne lille boksen da den styrer det meste, dvs utsignal til både talere og sub.
Da var det fint å sjekke tidsfordrøyning mellom talere og sub med den innebygde test simulator i WiiM.
Den avslørte en tidsforskjell på 8ms som jeg da lett kunne korrigere for, herved gjort
Så kunne jeg jo legge en delegrekvens og nivå på sub i appen. Det har jeg testet mye allerede men man må jo finne en gylden middelvei ifht diverse forskjellige innspillinger og musikk sjangere. Føler jeg er nærme nå….. men så så jeg at jeg kan jo også velge om jeg skal la hovedhøytalere spille fullfrekvent i tillegg til sub under delefrekvens, sånn stod det default.
Deler nå på 60hz som jeg synes låter bra, mens QA spiller ned til 45hz. Altså et overlapp på 15hz.
Men jeg kunne via denne funksjonen innkoblet stoppe utsignal til hovedhøytalere ved den frekvensen jeg setter som delefrekvens.
Gjorde dette og hva opplevde jeg…. Jo en tydelig bedre, renere og distinkt bass

Altså….. da er sub’n bedre til å spille bass alene under 60hz enn å dra med QA de siste 15hz fra 60 til 45hz.
En herlig opplevelse og sitter nå å teste/koser meg med å spille en meget godt album med nettopp en innspilling med en ren ståbass (som var meget god fra før) men som nå er ennå BEDRE, jippi

Sub’n klarte altså dette bedre på egen hånd enn å få innblanding av stativene fra 60hz og ned

Dette aspirerte til et lite glass rødt

Sånn går no dagan!
gismo