gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Pass på anleggene deres i påsken, tyver på ferde, se opp for pinner som står på døra..:cool:
    Her er planen;)

3287078884_4802605a.jpg

Godt jeg skal være hjemme i påsken:p

gismo

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En litt annen lek enn pinneleken til Ole Brumm, dette.....Men ellers helt enig - hjemmepåske er tingen. Akkurat nå er kona ute en tur - og alle naboene på ferie - så da er det åpen låvedør for å sette hifien på litt over takløftende nivå og blåse ut litt.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En litt annen lek enn pinneleken til Ole Brumm, dette.....Men ellers helt enig - hjemmepåske er tingen. Akkurat nå er kona ute en tur - og alle naboene på ferie - så da er det åpen låvedør for å sette hifien på litt over takløftende nivå og blåse ut litt.
    Herlige små stunder det der Ulf-B, la ProAce eller Beolab få jobbe litt :cool:
    Ha en musikalsk påske:)

gismo

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.897
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Blir hjemme påske her også med mye god musikk og bena på bordet :)
    God påske gismo

mvh

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Herlige små stunder det der Ulf-B, la ProAce eller Beolab få jobbe litt :cool:
    Ha en musikalsk påske:)

gismo
    Takk, i like måte!

Akkurat nå spiller jeg Carl Orff "Carmina Burana" på ganske høyt nivå på mitt ikke lenger så lille kontoranlegg - nr. 3 i signaturen. Driver og spiller inn min nye DAC.

61BHmikSsyL.jpg

Denne versjonen kan anbefales! Mektig musikk.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ikke så dumt med påske her i sola på Kvitfjell heller. Dårlig mob dekning og det er bra.
    God påske. Vi sees i mai

Mvh
    RBN

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Ang. sjekk om man er hjemme, går jeg motsatt vei v. å legge noen mynter utenfor inngangsdøren selv. Er de borte når jeg kommer hjem, har noen vært her. Forøvrig god hjemmepåske. Blir hjemme selv og. Kjøpte Adele 21 på vinyl idag, og skal snart settes på.

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ang. sjekk om man er hjemme, går jeg motsatt vei v. å legge noen mynter utenfor inngangsdøren selv. Er de borte når jeg kommer hjem, har noen vært her. Forøvrig god hjemmepåske. Blir hjemme selv og. Kjøpte Adele 21 på vinyl idag, og skal snart settes på.

mvh
    Små penger var også en løsning oct ;) , kos deg hjemme (som meg) med musikk og ha en god påske!

gismo

• Liker
    Reaksjoner: oct

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.075
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Pass på anleggene deres i påsken, tyver på ferde, se opp for pinner som står på døra..:cool:
    Her er planen;)

Vis vedlegget 190727

gismo
    Kjent opplegg, men det er en feil i siste linje. Det skulle stått; " ... return to Lituania or Poland"

I følge politiet kommer 70% av vinningsforbryterne fra de to landene. Latvia kommer mye lenger ned på lista..
    :)

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her er planen;)

Vis vedlegget 190727

gismo
    Kjent opplegg, men det er en feil i siste linje. Det skulle stått; " ... return to Lituania or Poland"

I følge politiet kommer 70% av vinningsforbryterne fra de to landene. Latvia kommer mye lenger ned på lista..
    :)

M
    Hepp.

Du har helt sikkert rett M, dette var bare noe som politiet fant i Øssfold
    og du vet, der er de ikke som alle oss andre:cool::cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og så kom resten av påsken (med feber og forkjølelse) :(
    Morgen kaffe, strålende sol og denne;)

og_sa_kom_resten_av_livet-21220940-frntl.jpg

flac
    gismo

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Gismo:
    Nå har vi begge eid Usher cp serien, A.p Sitara og SF høyttalere. Når skal du kjøpe Harbeth? ;)

Ps
    Syngedamer låter meget bra på Harbeth..

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo:
    Nå har vi begge eid Usher cp serien, A.p Sitara og SF høyttalere. Når skal du kjøpe Harbeth? ;)

Ps
    Ja si det du....når skal vi kjøpe Harbeth..:cool:
    Det vet jeg faktisk ikke, er så fornøyd med disse italienske damene mine ennå, så det blir nok noe lenger frem...;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    51P3NX4TPPL__SS500_.jpg

flac
    gismo

Beste påskevær man kan minnes på mange år:)
    Da er det som fa.. at feber og snørr har bodd i kroppen min hele påsken:(
    Kaffe inne, sitte å se ut.... er en mager trøst.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvis det kan være til noen trøst: Feber og snørr her også.

Men jeg ser positivt på det. Påsken pleier å markere slutten på hifisesongen her hjemme - spiller lite musikk når vinduer og terrassedører står vidåpne - så påskeuken er en slags siste sjanse. Spesielt når samtlige naboer er på ferie - da gjelder det å benytte anledningen.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvis det kan være til noen trøst: Feber og snørr her også.

Men jeg ser positivt på det. Påsken pleier å markere slutten på hifisesongen her hjemme - spiller lite musikk når vinduer og terrassedører står vidåpne - så påskeuken er en slags siste sjanse. Spesielt når samtlige naboer er på ferie - da gjelder det å benytte anledningen.
    Jo flere vi er sammen...osv. Nei da, det er vel ikke noen trøst for hverken deg eller meg;)
    Men enig med du, når vi skriver april/mai da er det mange andre ting som tar over intr, så vi får knalle på noen få uker til Ulf:)

Når dører og vinduer står oppe (fin tid), da fikset jeg meg litt enkel utelyd på terassen sist sommer. Ble greit og spilles fra kontoret rett innenfor.
    Felte inn et par 3-veis maritime ht oppe i taket (rett over danseplassen:cool::cool:, som ikke brukes ofte), men musikk i bakgrunnen nytes til en kald pils en sommerkveld:)
    Gleder oss!

gismo

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Min liker gjalt platen. Ikke at du er forkjølet. Ser at det kunne misforstås. Så derfor: God bedring:).

mvh

T

tce-teams

Gjest
    Gismo:

Ps
    Det vet jeg faktisk ikke, er så fornøyd med disse italienske damene mine ennå, så det blir nok noe lenger frem...;)

gismo
    Hvordan er lyden i disse italienske damene dine gismo :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo:

Ps

gismo
    Hvordan er lyden i disse italienske damene dine gismo :)

Hei.

Har vel skrevet noen sånt tidligere i tråden etter ca en ukes lytting.
    Ikke mye ulikt det jeg fortsatt syns;)

gismo

Ang lyd så er det noen små parametere som skiller dem, ikke de veldig store forskjellene selvfølgelig, men noen som etter et par/tre dagers lytting
    gikk helt klart i min retning av ønsket lyd.
    Kort (kan sikkert sies mye mer, men de første ting som slår meg er):
    Topp: Detaljering og oppløsning på samme nivå, men noe mere lyttevennlige på noe høyere volum. Altså litt "rundere" men mister ikke detaljer allikevel.
    En annen spredning på ringradiatoren også, sweetspot blir noe utvidet. (Flott da man har 3 sitteplasser i lytterommet)
    Mellomtone: Kort sagt nydelig på stemmer og instrumenter, og vesenlig mer fremtredende enn AP, noe jeg savnet hos dem. Kassegitarer blir meget troverdige f.eks.
    Bass: Tørrere, hurtig og med et bedre smekk, naturlige på f.eks kontrabass, blir litt "live" sound på akustiske strenginstrumenter. Går også dypt når de SKAL gå dypt.

Altså kort og godt et nytt, behagelig og musikalsk bekjentskap :)
    Jeg opplever nå at med Moon (den dac`en imponerer mer og mer) foran Audionet boksene og Sonus faber som avsluttere ble dette en meget god match :D

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Fy flate hvor sakte tida går gutter......:cool::cool:

Vis vedlegget 189590

gismo
    Får fylle på litt ventebilder jeg da..

Vis vedlegget 190913
    Vi tåler ventebilder vettu, ikke sikker på hvordan Power`n takler det :cool:

gismo
    Å du vet, nå ble jeg helt vassen både i blikket og knærne Gismo.....SUKK!!!!
    Takk til Emotikon for et normalt hverdgasbilde av alvedronningen fra Færøyene.

(for øyebliket på lånt linje hos jamakr)

- Powerpoint :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fy flate hvor sakte tida går gutter......:cool::cool:

Vis vedlegget 189590

gismo
    Får fylle på litt ventebilder jeg da..

Vis vedlegget 190913
    Vi tåler ventebilder vettu, ikke sikker på hvordan Power`n takler det :cool:

gismo
    Å du vet, nå ble jeg helt vassen både i blikket og knærne Gismo.....SUKK!!!!
    Takk til Emotikon for et normalt hverdgasbilde av alvedronningen fra Færøyene.

(for øyebliket på lånt linje hos jamakr)

- Powerpoint :cool:
    Du må hilse til han der Power`n jamakr, si at nå får`n holde sæ tell 8.mai...:cool::cool:

gismo

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei Gismo!:) Her er en hendig funksjon i Spotify for de som trenger en anbefaling av musikk i de forskjellige sjangre. Regner med at de som bruker spotify(premium) har oppdaget denne. Man legger bare inn artisten man liker så strømmer det inn anbefalte artister på løpende bånd......
    mail.google.com.jpg

Skulle prøve å legge inn en video fra youtube, men den eksisterte ikke;) koden vakke riktig tror jeg!

mvh.Guit

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Gismo!:) Her er en hendig funksjon i Spotify for de som trenger en anbefaling av musikk i de forskjellige sjangre. Regner med at de som bruker spotify(premium) har oppdaget denne. Man legger bare inn artisten man liker så strømmer det inn anbefalte artister på løpende bånd......
    Vis vedlegget 191619

Skulle prøve å legge inn en video fra youtube, men den eksisterte ikke;) koden vakke riktig tror jeg!

mvh.Guit
    Video fra youtube og flott låt, alt funker ser du Guit:)
    Takker for tips på artist, skal sjekke litt mere på denne karen.
    Når vi kommer til streaming så bruker jeg WiMP, så den funksjonen du viser til på Spotify får jeg ikke brukt.
    Men sikkert mange andre som får utnyttet dette, takker!

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn