WayAhead
Æresmedlem
Har du sjekket Procom i Drammen? De har ryddesalg nå, ellers har de jo "alt".
Takk, det var iallfall norske forhandlere, selv om den ene ligger i Grimstad, og den andre ligger i Harstad.Du har i hvert fall Evenstad musikk og Sound1, som begge er fysiske butikker i Norge, i tillegg.
Sjekket nettopp nettsidene dems også, og det ser ikke ut som de fører Marshall som er det jeg har øverst på lista mi. Sikkert mye annet som er bra også, men jeg vil ha noe som relativt rimelig og bra. Hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt Mesa.Har du sjekket Procom i Drammen? De har ryddesalg nå, ellers har de jo "alt".
Line 6 Spider lV 30 gitarkombo
Plug into perfectly distilled collections of American and British amp tones, paired down to the very essentials. Spider IV 15 and Spider IV 30 give you access to a variety of tones that every guitarist wants. Shimmering clean tones, a classic crunch inspired by* a 100-watt Marshall® Plexi, punchy high-gain heaven inspired by* a Mesa/Boogie® Dual Rectifier®, and more.
50-100W Laney med rør. Ofte undervurderte forsterkere, så bruktprisene er svært hyggelige på de. Men ofte er det jo en 12" da, eller to, og veier jo deretter.Hva annet burde jeg kjøpt isteden med 1 rørwatt, fet vreng, og til denne prisen?
Det har jeg faktisk eid, så det vet jeg hva er. Og jeg kan bare si at 100 rørwatt på vanlig øve-volum er bare tull.50-100W Laney med rør. Ofte undervurderte forsterkere, så bruktprisene er svært hyggelige på de. Men ofte er det jo en 12" da, eller to, og veier jo deretter.
Gitarhuset har vel endel på lager ser jeg for meg om man er ute etter å prøve, i Oslo-området så er det vel også de som har kjøpt opp 4sound. Procom er hovedsaklig en tangent-butikk og fokuset er vel deretter mener jeg å huske.
Ja, det holder med 50W! til øving..Det har jeg faktisk eid, så det vet jeg hva er. Og jeg kan bare si at 100 rørwatt på vanlig øve-volum er bare tull.
Faktisk solgte jeg en defekt GH-100L for bare en uke eller to siden for en symbolsk sum. Dritbra forsterker, men jeg gadd ikke sende den på service og styre med det, og ville bare få ryddet opp litt.
Hva kan jeg si? Jeg trenger å øve.Ja, det holder med 50W! til øving..
Har en Peavey 6505+ og en Laney IRT60-212 selv, begge er comboer og er vel 60W og høylytte nok. Til stillere øving så har jeg en Boss Katana-Air, og den har vel egentlig alt jeg trenger + litt til.
Der høres det ut som du trenger en Jackson eller Schecter. Jeg har en Indonesisk Jackson selv, og den er fullt på høyde med US Jackson og er nok den beste gitaren i sortimentet mitt i feeling synes jeg (men US er 3 ganger dyrere). Og Schecter er bare bang for the bucks, god hardware som standard er det også. Ellers så er jo også Charvel godt innenfor her også. Går man Gibson så har man Dirty fingers pickups som vel er de hotteste også kommer 500 under den og 498. Disse 3 står ofte på enkelte utgaver av Explorer og V. Ellers så har jo også Chapman mye digg til en rimelig penge og god kvalitet og feeling, men ofte trengs det bytte av pickups.Neste blir nok at jeg får lyst til å kjøpe meg en litt mer moderne gitar, type metal med lettspilt hals og litt små-hotte PU'er. Har lyst til å være impulsiv der også, men er skeptisk og ganske nysgjerrig på hva man får for f.eks. 10.000,- i dag. Eller om man må opp i det dobbelte eller tredobbelte for å få noe som gir kvalitetsfølelse.
Artig at du sier det, for det er faktisk Indonesisk Jackson jeg har hatt litt i tankene de siste par dagene.Der høres det ut som du trenger en Jackson eller Schecter. Jeg har en Indonesisk Jackson selv, og den er fullt på høyde med US Jackson og er nok den beste gitaren i sortimentet mitt i feeling synes jeg (men US er 3 ganger dyrere). Og Schecter er bare bang for the bucks, god hardware som standard er det også. Ellers så er jo også Charvel godt innenfor her også. Går man Gibson så har man Dirty fingers pickups som vel er de hotteste også kommer 500 under den og 498. Disse 3 står ofte på enkelte utgaver av Explorer og V. Ellers så har jo også Chapman mye digg til en rimelig penge og god kvalitet og feeling, men ofte trengs det bytte av pickups.
Charvel og Jackson er vel begge lagd i Indonesia på samme fabrikk om jeg ikke tar helt feil, men de har vel samme eier bak seg også. Procom har jo endel Jackson på lager står det, det samme med Charvel og en test av de er nok på sin plass. Når man starter å komme på X series så starter det å komme seg, Pro-series er den jeg har og er hakket bedre og på den jeg har så er det en smooth satin neck.Artig at du sier det, for det er faktisk Indonesisk Jackson jeg har hatt litt i tankene de siste par dagene.
Har hatt en koreansk bygd gitar tidligere i ca. samme prisklasse, og den var det ganske mye tull med, så jeg måtte bruke ganske mye penger på å få den i bra stand. Er bare derfor jeg er litt redd for å bli skuffet hvis jeg kjøper noe i den prisklassen igjen, og lurer på om ting kan ha blitt bedre de siste årene.
Charvel og Jackson er vel begge lagd i Indonesia på samme fabrikk om jeg ikke tar helt feil, men de har vel samme eier bak seg også. Procom har jo endel Jackson på lager står det, det samme med Charvel og en test av de er nok på sin plass. Når man starter å komme på X series så starter det å komme seg, Pro-series er den jeg har og er hakket bedre og på den jeg har så er det en smooth satin neck
Lurer på om Chapman er koreansk, men kvaliteten der har jeg liksom ikke noe å sette fingeren på så det har nok kommet seg de siste åra også kommer det jo mye an på hvilken hardware som brukes og ikke minst QC fra produsent. Tunere og slikt har jo kommet seg de siste åra på litt rimeligere modeller, men ofte så er det de og broen som sliter med litt for mykt metall (det samme gjelder forøvrig rimeligere gitarer med Floyd Rose også, der broen gjerne er lagd i lavkostland og har mykere og tynnere metall enn bedre modeller).
US-utgaven har en bedre Floyd Rose, men den indonesiske er helt grei og ingen problemer med tuning selv ved store bends eller dives. Man får også hardtail, men det er jo ikke like morsomt.Egentlig har jeg lyst på en i en litt kul farge, men da må jeg eventuelt bestille og får kanskje ikke prøvd først. Den jeg så på var i en matt svart, og var fin nok på sin måte. Syns bare det er litt kult med en spenstig farge, eller fint treverk.
Det var en kul farge.US-utgaven har en bedre Floyd Rose, men den indonesiske er helt grei og ingen problemer med tuning selv ved store bends eller dives. Man får også hardtail, men det er jo ikke like morsomt.
Min SL2Q MAH. Mønsteret er fra eike-toppen, kropp er i mahogni og hals er i eik.
Vis vedlegget 729671