Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.670
    Sted
    Bergstaden
    Har forresten blitt litt bedre venn med JOYO'en jeg kjøpte før jul også. Den mangler fortsatt litt sizzle og gnistrer liksom ikke på samme måten som en Marshall gjør med vreng, men det hjalp ganske mye å få flyttet kabinettet litt lenger unna og få prøvd den på litt høyere volum også. Lyden er fortsatt liksom litt døllere enn en ren rørforsterker, men det er ganske mye gain allikevel, og den er veldig stille av seg. Til rett under 1700,- pluss frakt syns jeg den gir mye for pengene som øvingsforsterker. Det trøkker bra, mangler bare litt "liv" i toppen på en måte.

IMG_2758.jpeg

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.586
    Sted
    Polen
    Rør er rør. Men ikke for det – jeg vil heller ha en bra transistorforsterker enn en dårlig rørforsterker. Og rørforsterkere må gjerne opp på et visst nivå volummessig før de åpner seg. Jeg hadde en fin Rivera-forsterker en gang, og den låt begredelig på soveromsvolum ...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.670
    Sted
    Bergstaden
    Ja, jeg sammenligner med den lille 1-watts Marshallen min først og fremst siden den er det jeg har tilgjengelig for tiden. Den er jo laget for å spille lavt og fungere som soveromsforsterker.

Kommer nok til å prøve med litt forskjellige pedaler foran Joyo’en igjen for å se om det inspirerer. Har en tube screamer liggende også. 🙂

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.586
    Sted
    Polen
    ^Minner meg på at jeg googlet russiske gitarer en gang.

Vis vedlegget 1111742

Den nederste gitaren er dritkul. Det er sikkert bare én touch på den vibbarmen, så er gitaren fullstendig utstemt :ROFLMAO: Minner litt om japanske Teisco-gitarer, som heller ikke akkurat var kremkvalitet.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.670
    Sted
    Bergstaden
    Den nederste gitaren er dritkul. Det er sikkert bare én touch på den vibbarmen, så er gitaren fullstendig utstemt :ROFLMAO: Minner litt om japanske Teisco-gitarer, som heller ikke akkurat var kremkvalitet.
    Minner meg litt om den første el-gitaren jeg hadde som var en rød Maya SG-kopi. Den hadde noe vibb-greier som så ut som det var stanset ut av en stålplate. Husker bare at den ikke holdt så godt på stemmingen. 🙂

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.698
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    En av mine medkorister bygger gitarer under navnet Faust. I tillegg til å ha et nokså unikt utseende, sier alle gitarister jeg kjenner som har spilt på de at de er svært gode instrument.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.542
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    IMG_2847.jpeg
    Føler meg noenlunde ydmyk i dag. En venninne spurte om jeg var interessert i å låne/inspisere et par gitarer etter hennes avdøde far. Vi snakker om en -71 Standard Telecaster og en -74 Tele Custom! Begge er hardt brukt, ikke vedlikeholdt…men utrolige instrumenter likevel. Halsen på standarden er en drøm og helt utrolig at den er 54 år gammel. Begge er uvanlig lette i vekt, helt nydelig balanse. Jeg lurer på hva disse er verdt? Må være sjeldne saker.

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Antall liker
    115
    Sjekka reverb og fant en som ligna på 71 bortsett fra at denne er blond. Rosewood freboard. 1971-fender-telecaster-blonde-exc-condition
    Før du tar av, så er prisene selger prøver å få på reverb ofte "en smule over the top". Om man forsøker seg på finn med priser som dette, blir de nok liggende lenge usolgt ...

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.542
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Verdien er for min del egentlig uinteressant, bare nysgjerrig. Eier sier de aldri skal selges. Utfordringen når slike klenodier eies av folk uten verken interesse eller kompetanse, er nok at oppbevaring osv blir helt tilfeldig. Disse lå slengt i en bod. Kasser osv finnes på et annet sted osv.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.768
    Torget vurderinger
    1
    Verdien er for min del egentlig uinteressant, bare nysgjerrig. Eier sier de aldri skal selges. Utfordringen når slike klenodier eies av folk uten verken interesse eller kompetanse, er nok at oppbevaring osv blir helt tilfeldig. Disse lå slengt i en bod. Kasser osv finnes på et annet sted osv.
    Alltid fint å ta en ordentlig rens av de, olje inn det som bør oljes inn og puttes i kassene for oppbevaring.
    Fett og salt fra svette hender gjør gjerne at ting ruster/korroderer og det tørker også ut plekterbrettet. Trevirke trenger også litt TLC.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.670
    Sted
    Bergstaden
    Har begynt å forberede meg mentalt på pickup-bytte og gjort litt research. Ser ut som det skal være overkommelig, men forventer på en måte alltid at det skal være uforutsette hindringer når jeg gjør noe for første gang. Har ikke hatt ut selve pu'ene enda, så jeg håper bare de metallbrakettene til å skru i er nedi der så jeg ikke må finne på noe selv. Blir nok i løpet av påskeuka en gang tenker jeg. 🙂

norlin_wiring.jpg IMG_2981.jpeg

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.670
    Sted
    Bergstaden
    Og jeg har endelig fått meg en Boss SD-1. 50 års anniversary ed. i smakfull skinnende gullfinnish. 🧐

Med den og Metal Zone er jeg ganske godt dekket. Har en TS9 i bakcup også, men hittil liker jeg SD-1 best av de to. Da gjenstår det å finne et pedalbrett etterhvert så jeg kan få laget et slags permanent oppsett med de pedalene jeg vil ha.

IMG_3016.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn