Alt til hus og bolig Glassylinder

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Er det noen her inne som vet hvor jeg kan få tak i en glassylinder til en Lodgelykt? Den skal være 18-18-5cm i ytre diameter og 36cm høy. Jeg har spurt mange ganger der hvor vi kjøpte lyktene, men de vil tydeligvis bare selge hele lykter. Jeg synes det er unødvendig å kaste lykten bare fordi en hund veltet den så glasset knuste.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Litt usikker på om det går greit med Plexi eller Lexan i en utelykt med kubbelys, tror det fort kan bli for varmt.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Umiddelbart ville jeg ha funnet fram til produsenten av lykten, sendt en mail og bedt om hjelp.

Går ikke det er en annen metode å sjekke med noen som selger laboratorieutstyr ( Et fima som heter, eller het hvis de ikke eksisterer lenger er Falkenberg i Trondheim) eller slike ting og kjøpt en "kolbe" som har riktig diameter. En glassmester vil kunne ha kappet av bunnen og da har du et rør.


Edit: Navnet på Falkenberg falt ut.
 
Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Det finnes garantert en underleverandør av glasset i Kina, men jeg vet ikke hvor enkelt det er å få tak i glasset. Importøren har sagt mange ganger at de skal sjekke det opp og gi meg beskjed uten at jeg har hørt noe. Har tenkt å høre med glassverkstedet på jobben (UiO), men har ikke kommet så langt enda.
 
Topp Bunn