K
kbwh
Gjest
Det har kun kosmetske årsaker, Greven. Sfene må ikke se ut som at de er moddet. Hva annet kan man forvente av en fyr som meg?
En meget fornuftig forklaring....Valentino skrev:Det har kun kosmetske årsaker, Greven.
Heldigvis leveres GH25 i valgfri fargeFadamacka skrev:De låter sikkert flott, men jeg synes det ble litt mye hvitt. Men så skal det vel litt til for å slå Sonus Faber på det estetiske. Det var vel referert til et bilde her tidligere i tråden med Herr Claydermann. 'Nuff said, som det heter.
Zomby_Woof skrev:Spennende høyttalere. Diskantene har jeg aldri hørt, men de Excelsakene til SEAS har en fantastisk renhet.
Hvordan implementeres kombinasjonen av aktiv og passiv deling?
Er det baffelstepkorreksjon i den passive delen?
Eller lar han høyttaleren ha stigende respons passivt, og 'EQ-er' i det aktive filteret?
Jeg har tenkt litt på dette med kombinasjon av aktiv og passiv deling. Det blir muligens å strekke topic litt, men here goes:Valentino skrev:Gjallahorn 25 fungerer helt fint alene. Da har den -6dB ved 50Hz, Zomby. Jeg tror theStig tenker at den kan konkurrere med f.eks. Sf Guarneri H/M eller andre slike superminier.
Valentino skrev:Gjallahorn 25 fungerer helt fint alene. Da har den -6dB ved 50Hz, Zomby. Jeg tror theStig tenker at den kan konkurrere med f.eks. Sf Guarneri H/M eller andre slike superminier.
Jeg skal svare i tråden om høyttalerutviklingen.Karma skrev:Valentino skrev:Gjallahorn 25 fungerer helt fint alene. Da har den -6dB ved 50Hz, Zomby. Jeg tror theStig tenker at den kan konkurrere med f.eks. Sf Guarneri H/M eller andre slike superminier.
I hvor stor grad, og på hvilken måte legges nærfeltslytting til grunn for Gjallarhorn-konstruksjonene?
Sannsynligvis. Men det tjener du nok igjen på tyngde i lydbildet.Valentino skrev:Mon tro om noe av luftigheten i lydbildet vil forsvinne på produksjonseksemplarene, der delefilteret blir sittende i bunnen av kabinettet?
Veldig flott rom, og ifølge finn så ser det ut til at de sorte smykkene er på vei ut...! Det kan vel tyde på at disse nye blir stående kanskje litt lenger.johnnygrandis skrev:Nydelige Ht I ett flott rom... 8)
Så spørs det vel bare om de blir ståendee da.
MVH Johnny
Din konklusjon underbygger påstanden fra mange, at aktiv deling først og fremst gir HØRBAR forbedring i bassområdet. Oppfatter at du generelt fokuserer på det HØRBARE, når du prioriterer hvor pengene skal plasseres i oppbyggingen av anlegg. Fornuftig.Valentino skrev:Tror jeg dropper greia med fullaktivt.
Gode toveis passivt delte hovedhøyttalere, avlastet ved ca. 100Hz, og DSP-styrte suber høres ut til å være godt nok, gitt.