God DVD/CD spiller

R

Rojoh

Gjest
He, he... Mange gode tråder og temaer å røske tak i her!

Mvh. Johan.

(Velkommen, forresten. :) )
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Velkommen skal du være Linda!!!
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hysterisk morsomt.

Velkommen skal du være Linda.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Nå er en Arcam FMJ DV27 på vei mot Stavanger.

Takker for de få tips og råd jeg fikk. Håper og tror "vi" har gjort et godt valg med hensyn til DVD spiller.

Lf
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Lykke til med ny-kjøpet! Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått testet spilleren... ::)
Alltid hyggelig å lese nye inntrykk av audio-komponenter!
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Gratulerer med ny spiller på vei. Dette ble en artig tråd ja. Velkommen Linda. Gøy med en representant fra det sterke kjønn også. :)
 
P

Parelius

Gjest
Visse tråder skulle aldri vært startet, eller hva ELEL6200? ;)

Når nå "ulykken" først er skjedd, så ville det ha vært fint om Linda (velkommen, forresten) kunne gi oss som omgåes kvinne-med-henimot-negativ-interesse-for-mandig-hobby-som-holder-mannen-hjemme (noe kvinnen ikke har innsett ennå, da det fordrer to tanker på en gang, vedrørende den samme sak) råd om hvordan vi skal gjøre henne (dem) hifivarme (og ikke bare elskovsvarme). Roser hver uke er ikke nok (når det gjelder hifivarme)!
 
N

nb

Gjest
Gratulerer med ny spiller, det går jo for å være en bra sak den der. Men har den digital bildeutgang??
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Parelius du har så rett så rett. Ulykker kommer sjelden alene, dette tar visst aldri slutt. Øyner for første gang litt sympati fra et forum medlem.

Det har sikkert vært festlig for dere, men for meg…….. ikke spesielt gøy, nei. Det hele tok kaken når hun begynte å by på de samme tingene som meg. Er litt urolig, og gruer meg til neste utspill fra den kanten… Hun er ikke alltid like tam og forutsigbar... :-[

Bytter henne gjerne mot noen kabler, trenger ikke være spesielt gode heller….. ;D

Er nå usikker på om det er bedre når kone/kjæreste okkuperer friområder, da de burde holde seg unna. Men tar jeg ikke helt feil så har du satt ideer i hodet på min kjære.


NostraD - Har prøvd ulike CD`spillere i oppsettet mitt, men lydforbedring har det vært så som så med. Kommer med en tilbakemelding når spilleren er i hus.

nb - Vet ikke helt jeg. Er dette en fordel? Det er cdlyd som er viktigst for meg. DVD - greiene er for min bedre halvdel i dette huset. Hun liker film på tv, jeg på kino.

LF
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.388
Antall liker
16.617
Sted
Østfold
Hmm, merkelig tråd dette her. Det er et par ting jeg funderer på....:

Hvem tjener kronene som brukes på HiFi i heimen deres?

Hvorfor gidder Linda å bry seg med hvordan du dyrker dine interesser? Er du ikke bra nok slik at hun må forandre på deg?

Hvorfor legger hun seg opp i din bruk av penger (Ja dette er små beløp)? Har hun ikke såppas tiltro til deg at hun tror du er i stand til å håndtere din del av deres økonomi? Er dette også et punkt der hun må forandre på deg?

Og sist men ikke minst, hvilken tillitserklæring er det ikke å spionere på sin "kjære"?

...ja for all del, morsom tråd og sikkert et forhold med varierende temperatur... ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
;D ;D ;D

Det var ikke min intensjon å lage en slik ”merkelig tråd” Snickers-is. Men, jeg kan ikke se at du med dette innlegget får tråden på rett spor, heller det motsatte……. ;D

For min del kan du bare fundere, men tar jeg ikke mye feil så vil du nok få besvart spørsmålene dine av en viss frøken(har du begynt å blande deg inn i andres tråder og nå, men intensjonen din var sikker god, kjære)

Hva angår temperatur, har du nok truffet spikeren på hodet.

LF
 
O

om.s

Gjest
Nå er en Arcam FMJ DV27 på vei mot Stavanger.

Takker for de få tips og råd jeg fikk. Håper og tror "vi" har gjort et godt valg med hensyn til DVD spiller.

Lf
Godt å se at "dere" fant ut av det, velkommen med gode innspill der du föler det berettiget L, det kan trenges, tror jeg, noen ganger....

:D
 
R

Rojoh

Gjest
Over 18000! visninger!! Har også registrert at det nå ofte er over 100 stk. som til (nesten) enhver tid er inne på hfs!? Må da være ny rekord?

Mvh. Johan.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.443
Antall liker
2.990
ja, du snakker om få et friskt vindpust inn..
Tro om noen av disse vennindene til Linda står for noen av de mange visningene ::)
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Denne tråden har jo allerede rukket å bli legendarisk. Den bør komme på trykk, i det minste bør det lagres og taes vare på for fremtiden.

Det er ikke bare jeg som kjenner meg igjen her tror jeg.
I et sosiologisk perspektiv er dette henta rett ut av læreboka om samspillet mellom mann/kvinne og litt maktkamp da hehe.

Veldig bra! :)
 
P

Parelius

Gjest
Er nå usikker på om det er bedre når kone/kjæreste okkuperer friområder, da de burde holde seg unna. Men tar jeg ikke helt feil så har du satt ideer i hodet på min kjære.
Du kan prøve med å fortelle henne at du skal hviske æventyr i øret hennes, om hun bare melder seg av forumet, og viser litt desinteresse i din "hobby". Og skulle det gå helt skeis, så kan du jo berolige deg selv med tanken på at aldri er en kvinne mer nærværende i en manns bevissthet, enn når hun forlater ham. Først i fraværet er hun der hundre prosent. Pga. dette er kvinnen laget troløs, for alltid å være tilsted i mannens hode. Hvor var jeg nå ... Jo, gratulerer med spiller!
 
N

nb

Gjest
Digital bildeutgang er ikke en nødvenighet per se, men det er greit å ha om man en gang skal ha en flatskjerm eller en projektor inn i heimen. Så vidt jeg har skjønt fra tidligere diskusjoner er det ikke alltid slik at digital billedoverføring gir best bilde, om man kjører analog billedoverføring til en fremviser som er digital (dvs PJ eller LCD/plasma) så sparer man seg for en del konvertering.

Når det er sagt, så leverer Arcamen glimrende bilder etter hva jeg har hørt av omtaler, selv om jeg ikke har sett den selv. Men i billedverdenen skjer det ganske mye, så der er det ofte slik at "nyere=bedre"

Men bevares - kos dere! Det er det viktigste.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
;D ;D ;D

Det var ikke min intensjon å lage en slik ”merkelig tråd”  Snickers-is. Men, jeg kan ikke se at du med dette innlegget får tråden på rett spor, heller det motsatte……. ;D

For min del kan du bare fundere, men tar jeg ikke mye feil så vil du nok få besvart spørsmålene dine av en viss frøken(har du begynt å blande deg inn i andres tråder og nå, men intensjonen din var sikker god, kjære)

Hva angår temperatur, har du nok truffet spikeren på hodet.

LF
Heisann.  Gratulerer med Arcam-DVD.  Har selv en Arcam surroundreceiver, og er godt fornøyd, spesielt med lydkvaliteten i stereo.  Hvis Arcam-DVDen er bygget med samme filosofi, så har du fått et av de beste produktene som finnes når det gjelder lydkvalitet i stereo for et slikt kombinasjonsprodukt.

Advarsel: OFF TOPIC KOMMENTAR FØLGER
Når det gjelder forholdet: Linda virker som ei jente med initiativ og pågangsmot.  Regner med at du visste om denne egenskapen, og at det er et av hennes fortrinn.  Rett på sak-stilen vet jeg ihvertfall er et friskt pust for mange av oss her på HFS.  ;)  Tror dere aldri vil få det kjedelig, og hvis begge respekterer den andres interesser, så går dette bra.  Det som ofte er "problemet" er at vi hifi-interesserte gjør få, men dyre innkjøp.  Kvinners shopping omfatter ikke så mange penger per gjenstand, men når en kvinne gjennom en del shoppingrunder har bygget opp et antrekk, så har kanskje prisen nådd noen tusen likevel, men siden hver enkelt ting ikke koster så mye, så spør man jo ikke om lov...  Sannheten er at sluttsummen for kvinners og menns shopping av henholdsvis klær og hifi nok er nærmere hverandre enn det man tror. Jeg tror et nyttig verktøy for dere vil være en felleskonto som man bestemmer en nøkkel for hvordan man bidrar til.  Den kontoen betjener regninger, og med et par kort på den, så vil man også kunne kjøpe dagligvarer med den.  Bruken av pengene på den kontoen må begge svare overfor den andre på hvis det skjer noe utover avtalt bruk.  I tillegg har dere selvfølgelig hver deres inntektskonto.  Det som står igjen der etter bidraget til felleskontoen kan dere benytte som dere vil, uten å måtte svare overfor den andre.  Det er en ordning vi har benyttet hjemme hos oss, og som fungerer bra.  For i et forhold MÅ man både ha rom for fellesskapet og de individuelle interessene.

Lykke til, begge to! ;D
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jøss :eek: 26628 visninger and counting ;D
 

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
269
Antall liker
5
Ja det er nok mange som blir nysgjerrige og klikker seg inn fra start.no

Men det er jo kjempereklame for sidene. :)

Leif the second.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Så at det var 498 online på HFS :eek:
Nå forstår jeg hvorfor..
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
hehehehehe så kul diskusjon. Har bare en ting å si. Ohh boy så glad jeg er at dama mi er engelsk språkelig hehe men kommer det tilbake meldinger her på engelsk så vet dere hvorfor.
 
O

om.s

Gjest
Hærlig, hærlig....dette setter HiFi på dagsorden.....
godt gjort ELEL 6200 og Linda..... ;)

Over 46 000 treff, den står høyt......
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
52351 visninger og bare "780 klikk" ifølge start.no... Har på følelsen at denne tråden spres via andre media også... Den siste e-post-farsotten kanskje..? ;D
 
R

RID

Gjest
Så ikke denne før nå!!!!!
Utrolig bra ;D ;D ;D ;D ;D

Tror ikke vi tullinger får noe mer forståelse for hobbyen selv om konene våre kommer inn her!

Her i heimen er det gjensidig respekt, hun ligger unna HFS, og jeg ligger unna barnimagen.com

Apropos barnimagen: JUNIOR!!! Det er over termin, KOM UUT!!
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Hmmm merkelig at så mange er interessert i min og ellef sin lille ”skittentøyvask”, men det er vel kanskje i tråd med dagens reality og se & hør mentalitet…..

Jeg har fått enkelte tilbakemeldinger som jeg egentlig ikke bør besvare, men som ei jente med ”initiativ og pågangsmot”, kan jeg faktisk ikke la være.

Snickers-is, du har fundert litt, men nå skal du få dine svar. For det første ønsker jeg ikke å forandre på kjæresten min, jeg er veldig glad i han akkurat slik han er. Hva angår vår økonomi, så er den felles, vi tjener penger begge to. Du henger deg også opp i at jeg blander meg inn i hvordan Ellef ”dyrker” sine interesser. Dette vil jeg ha meg frabedt på det sterkeste. Det har lenge vært et samtaletema oss i mellom at jeg ikke engasjerer meg nok i hans interesser, og nå har han faktisk fått det akkurat som han ville… (men, tror nok du angrer bittelittegrann nå gutten min ;))

I henhold til punktet om spionasje er jeg en smule uenig med deg. Hvis nysgjerrighet og vitebegjær blir sidestilt med spionasje, er det fare på ferde i de fleste forhold….. Vil bare gjøre deg oppmerksom på at jeg faktisk har lært relativt mye om hifi de siste dagene, dog ikke så mye at jeg kan kaste meg ut i de tekniske debattene, og jeg kan nok fortsatt mer om Dolce & Gabanna enn DOXA, og Prozac mer enn Proac.

Roffen, du har definitivt mange gode poeng, og jeg vil takke deg for mange fantastiske tips og råd i forhold til fordelingen av de økonomiske ressursene. Jeg vil likevel påpeke et par ikke helt uriktige argumenter, men de bør nok også belyses fra en kvinnes ståsted.

Du har helt korrekt oppfattet at en del av mine midler går til kleskjøp. Det du imidlertid glemmer er at disse kleskjøpene ikke alltid havner i mitt skap. Det å se noenlunde presentabel ut er viktig for meg, men Ellef må jo også "luftes" innimellom, og trenger derfor klær. Det å være kvinne har sine mange fordeler, og kvantiteten av damebutikker er et gode jeg vet å verdsette ;D. Når det kommer til herreklær derimot, er ikke utvalget like stort, og derfor er prisene også noe høyere. Kort sagt; Ellef bruker også en del av husstandens klesbudsjett. (Ojsan, kanskje er det noe jeg vil forandre på kjæresten likevel….. :-[) Og forresten, klær er et primærbehov, vil vel kanskje ikke karakterisere hifi-utstyr som det samme ???

Jasså Ellef, vil du bytte meg ut med noen kabler? Du kunne i det minste ønsket noen kvalitetskabler….. Og skulle du fått et tilbud, er det ingen refusjonsmulighet :p


Du må ha lykke til RID :)

Lin
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Denon 2910 er et bra valg skulle eg tru
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Og forresten, klær er et primærbehov, vil vel kanskje ikke karakterisere hifi-utstyr som det samme ???
Er enig i mye av det du sier, Linda.  Men det argumentet om at klær er et primærbehov holder ikke i moderne, vestlig moteshoppingsammenheng, siden primærbehov-delen av klær er relatert til primære funksjoner som beskyttelse av kroppen mot kulde, fysiske skader etc.  Det er ikke mange plagg som skal til for å dekke primærbehovet.  

I min litt outrerte tid som singel student hadde jeg primærbehovene dekket sånn at jeg hadde noenlunde rent tøy til enhver tid, men jeg tror ikke det var mange kronene jeg bruke på tøy.  Ved et par anledninger reparerte jeg til og med tøy med nål og tråd.  Var sikkert ikke så stilig bestandig, men primærbehovene var dekket.

Jeg skal ikke underslå at riktig stil og fornyelse i klesveien er viktig for hvordan man oppfattes av andre, men dette hører IKKE inn under primærbehovene.  Slik livsstilsshopping er nettopp et livsstilsvalg, akkurat som det å være hifi-interessert på heltid.

Og til slutt: Jeg er lykkelig gift med en middels shoppinginteressert kone, og hun har med glede lest denne tråden og nikket gjenkjennende til dine synspunkter.  Jeg skal heller ikke underslå at hun har hatt en positiv effekt på min evne til å tenke klær utover det rent praktiske primærbehovet. Ting er ikke så sort-hvitt som det kan synes. ;D

Fra boken "Profeten" av Kahlil Gibran, kapittel "Om ekteskapet", utdrag:
Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd:
La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster.
Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger.
Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet.
Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene,
Slik strengene i en lutt er adskilte, selv om de skjelver i den samme musikken.

Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt.
For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter.
Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre:
For templets pilarer står adskilte,
Og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
HiFi ikke primærbehov... hvilke kjetterske tanker! ;D ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hehe, tusen takk castorfiber, godt å vite at jeg ikke er alene.

Denne tråden har gått mye lenger enn jeg forventet med mitt første innlegg. Både jeg og Linda ser nå dvd/cdspiller kjøp som et avsluttet kapitel.

Det har vært festlig for dere, men vi må jo innrømme at det har det også vært for oss, men det har kanskje gått litt vel langt når vi blir kontaktet av venner og kjente som ringer sprekkferdige av latter :-[

Til vår svenske venn foreslår vi at du leser innleggene våre om igjen. Her er det ikke en ”elak jargong”, glimt i øyet vil nå vi kalle det ;)

Igjen må vi takke roffe for de flotte og interessante innleggene, tipsene er notert ;)

Vi får se det positive i hele situasjonen; HFS har ikke (som jeg vet) hatt så mange ”HiFi-interesserte” gjester tidligere (takker styx og om.s for oppdateringene ;D), får håpe at noen av dem blir.

Nå skal vi kose oss med en film på den nye spilleren (som har både god lyd og bilde), og nei, forholdet er ikke i ferd med å avsluttes, her i heimen er det fortsatt mye varme, kjærlighet og ikke minst humor.

Ha en fin kveld

Linda og Ellef
 
O

om.s

Gjest
Hehe, tusen takk castorfiber, godt å vite at jeg ikke er alene.

Denne tråden har gått mye lenger enn jeg forventet med mitt første innlegg. Både jeg og Linda ser nå dvd/cdspiller kjøp som et avsluttet kapitel.

Det har vært festlig for dere, men vi må jo innrømme at det har det også vært for oss, men det har kanskje gått litt vel langt når vi blir kontaktet av venner og kjente som ringer sprekkferdige av latter :-[

Til vår svenske venn foreslår vi at du leser innleggene våre om igjen. Her er det ikke en ”elak jargong”, glimt i øyet vil nå vi kalle det ;)

Igjen må vi takke roffe for de flotte og interessante innleggene, tipsene er notert ;)

Vi får se det positive i hele situasjonen; HFS har ikke (som jeg vet) hatt så mange ”HiFi-interesserte” gjester tidligere (takker styx og om.s for oppdateringene ;D), får håpe at noen av dem blir.

Nå skal vi kose oss med en film på den nye spilleren (som har både god lyd og bilde), og nei, forholdet er ikke i ferd med å avsluttes, her i heimen er det fortsatt mye varme, kjærlighet og ikke minst humor.

Ha en fin kveld

Linda og Ellef

;D en god "avrunding"............
 

prbgeir

Medlem
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
10
Antall liker
0
Så vidt jeg har skjønt fra tidligere diskusjoner er det ikke alltid slik at digital billedoverføring gir best bilde, om man kjører analog billedoverføring til en fremviser som er digital (dvs PJ eller LCD/plasma) så sparer man seg for en del konvertering.
Feil. Bildesignalene er digitalt lagret på DVD-en. Henter man ut signalene analogt, blir det én konvertering, deretter konverteres signalet tilbake til digitalt i fremviseren. Altså to unødvendige konverteringer. Tapper man signalet digitalt fra spilleren, skjer det ingen digitale til analoge konverteringer i det hele tatt. ALLE fremvisere som godtar DVI/HDMI er digitale. Faktisk er LCD- og plasma-skjermer og samtlige projektorer per definisjon digitale.

En god DVD-spiller med påkostet analog bildekrets kan for mange oppleves som bedre med komponentutgangen enn HDMI/DVI, fordi det oppleves mer filmaktig. Med digital overføring av bilde kan det oppleves mer sterilt. Men det er ikke til å komme bort fra at DVI/HDMI er en mye mer nøyaktig overføringsstandard enn komponent.
 
N

nb

Gjest
Trykkleif i mitt innlegg, jeg mente selvsagt at man sparer seg for konvertering om man har DIGITAL signaloverføring...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.149
Antall liker
8.791
Torget vurderinger
1
Parelius du har så rett så rett. Ulykker kommer sjelden alene, dette tar visst aldri slutt. Øyner for første gang litt sympati fra et forum medlem.

Det har sikkert vært festlig for dere, men for meg…….. ikke spesielt gøy, nei. Det hele tok kaken når hun begynte å by på de samme tingene som meg. Er litt urolig, og gruer meg til neste utspill fra den kanten… Hun er ikke alltid like tam og forutsigbar... :-[

Bytter henne gjerne mot noen kabler, trenger ikke være spesielt gode heller….. ;D

Er nå usikker på om det er bedre når kone/kjæreste okkuperer friområder, da de burde holde seg unna. Men tar jeg ikke helt feil så har du satt ideer i hodet på min kjære.


NostraD - Har prøvd ulike CD`spillere i oppsettet mitt, men lydforbedring har det vært så som så med. Kommer med en tilbakemelding når spilleren er i hus.

nb - Vet ikke helt jeg. Er dette en fordel? Det er cdlyd som er viktigst for meg. DVD - greiene er for min bedre halvdel i dette huset. Hun liker film på tv, jeg på kino.

LF

Jeg tar gjerne kjæresten din i bytte mot noen kabler: du kan f.eks. få nye balanserte XLR Harmonic tech.

Eller Silver shadow digitalkabel?


Venter i spenning på et eventuelt bytte.


Mvh.

Bjørn ;D
 
Topp Bunn