Diverse God lyd! - hva er galt med min generasjons hørsel?

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Kult å se at innlegget fikk god mottagelse her. Artig å se gjennom diskusjonen som også dukket opp her!
Skulle gjerne deltatt litt mer aktivt her, men utenom litt bloggerier, er det en "shitload" å gjøre på skolen for tiden. Tar den slappe veien, og kopierer inn det jeg skrev på AVForum-gruppa på Facebook.

"Må oppsummere litt etter tilbakemeldinger på jobb, fest og i ulike sosiale settinger. Ser jo at mange her og på AVForum er veldig enige i mange av poengene. Ikke akkurat rakettforskning! Likevel er de som ikke vanker på disse lyd-sidene, som det mulig er mest interessant å høre fra. Et fåtall av mine «faste lesere» er opptatt av god lyd. De fleste har kommet med positive tilbakemeldinger, og noen har faktisk spurt meg om forslag til gode produkter. Dette er positivt. Likevel er den mest interessante reaksjonen for min del, at to av mine bestevenner ble småprovoserte av innlegget. De mente at det virker som jeg direkte og regelrett forteller at slik SKAL det være. Alle SKAL/MÅ ha god lyd. Synes dette er en interessant observasjon, og bekrefter jo at ikke alle prioriterer dette overhodet. Og det må vi som flere her har vært inne på respektere. Konklusjonen er vel at det er lett å bli litt småromantisk i tankegangen overfor andre innenfor noe en brenner så mye for selv! :)".

Sist redigert:

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Antall liker
179
Sted
stavanger
enkelt sagt så er musikk glede musikk glede...er du genuint musikk interisert så får du jo stor glede av musikken din uansett om annlegget koster 1000 kr. eller en million kr.det er jo det som er påenget,vi skal spille musikk og kose oss med den.skiftes det annlegg eller komponenter,så dukker det gjerne opp andre detaljer,da får du ny glede av den samme musikken,det er det som gjør musikk og hifi så gøy ;) litt banal vinkling gjerne,men det er jo fakta.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Flott innlegg i musikk/lyddebatten, som får debatten vidare. Du burde skrive for Audiophile.no......

Her er mange interessante perspektiv
- korleis lyttesituasjonen er. Eg er så gammal at eg hugsar godt då dei ulike epokane for ny musikklytting kom.
I min barndom hadde vi platespelar kopla til radioen. Radioen måtte slåast på, og platespelaren opererast. Eg fekk lov til å gjere det sjølv frå 5-6-årsalder. Men lyttinga vart avgrensa til stova, og berre når dei vaksne var ute, eller i rette humøret til å høyre "Barnas plater nr ##" nokre gongar.
Så kom kassettspelaren. Kompisen min hadde ein Aiwa, som han hadde med seg ut om kveldane. Seinare fekk eg masa meg til ein Philips-spelar, som faktisk verka heilt til eg reiste i militæret. Men ved hjelp av dette mediet vart eg frigjort frå stova og dei vaksne sine krav til musikkval, lydstyrke m.m. Altså låg alt til rette for å spele prog og heavyrock. Før var det Ingebrigt Davik og Alf Prøysen....men no kom både Deep Purple, Nazareth, Led Zep og anna styggedom som ikkje fekk innpass i stova.
Så kom aukande levestandard, og konfirmasjonspengar. Desse vart brukt på stereoanlegg, og sidan vi fekk stove nr 2, kunne eg ha anlegg der. Tandberg og Garrard. Og det kunne inviterast til heimefestar der det vart spelt ganske høgt. Det prega også musikksmaken at vi kunne spele høgre. Det var liksom ikkje så interessant med "Smoke on the Water" med den vesle Aiwaspelaren. Og då inntektene frå sommarjobbar og den slags kunne brukast, vart det endå høgre og betre lyd. Vi var i gong....
Bilstereo må også nemnast. Det var ikkje så god lydkvalitet som over heimeanlegget, men via Pioneer og Clarion vart det både stereo og brukbar lyd frå kassettspelarane. Og sjølv om det var vanskeleg å spele høgt (signal/støyforholdet var ei utfordring når motoren laga bakgrunnsstøy på rundt 80 dB som måtte overdøvast), vart det råd å gaule med på songtekstar når du var åleine i bilen - den private musikkopplevinga fekk ein ny arena.
Så kom Walkman, og det personlege fekk ein heilt annan dimensjon. Via høyrelurar (som var for store) kunne ein ha musikk på øyret under jogging m.m. Men så fekk ein mini-høyrelurar og pluggar (også eksklusive) som både reduserte det dynamiske spennet (som musikken måtte tilpasse seg), og det frekvensmessige (som musikken måtte tilpasse seg). Perspektiveigenskapar forsvann også med overgang til høyrelurar i staden for høgtalarar.
Og her er vi i dag....

Topp Bunn