gode android apps

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.450
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Tips folkens..

Til SB - Squeexe Commander - meget bra synes jeg.
Til podcast - DoggCatcher - stabil og enkel i bruk.

Hva kan du tipse om ?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spotify står øverst i køen akkurat nå. Den appen som har vært mest brukt i påsken er NRKs app, som viser NRK1, 2 og 3 samt noen radiokanaler som ikke funker. Det er en betaversjon, og pt er det bare tv som funker hos meg. Det har vært ok å hjemme seg bort på badet med en liten tv av lettere opportunistiske årsaker (les: Smart-telefonen må brukes). Til radio har jeg til nå brukt Resco Radio. Tror det er en demo, men den serverer meg uansett NRK Jazz og Classic Heartland (c&w) i 128 kbps. Det har i og for seg ingen betydning siden jeg bruker den innebygde høyttaleren på badet, ikke hodetelefoner.

Lommelykt-appen har jeg fått bruk for flere ganger. Stoppeklokke/timer har også vært nyttige redskaper. Og til sist vil jeg nevne noen kamera-apper som heter Retro Camera og Vignette. Og da kommer vi til mitt spørsmål. Hvilke foto-apps er gode til Android? Jeg har selvsagt lyst på de vanlige preset-ene som Hipstamatic/Holga etc.

Ellers skal jeg teste PowerAMP Musicplayer. Setter ikke så veldig høye krav til lyden mtp oppløsing siden jeg bruker Bluetooth handsfree (med mulighet for oppgradering av plugger/headset), men det er likevel greit å kunne ta med lossless-filer når man skal ut på besøk til venner. Det er også mye kulere å få lossless-filer når man er på besøk hos venner, som man kan høre på når man er på vei hjem.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Mine favoritter :

Handcent sms - Bedre sms håndtering enn orginalen
Tweetdeck - Twitter konto
Dolphin HD - Nettbrowser - bedre enn orginalen
Squeeze commander - Genial til fjernstyring av squeezeboxen
XBMC Remote - Veldig god fjernstyring av XBMC
Gulesider - Går under kjekt og ha kategorien.
Posten - Sporing av pakker
gmote - Kjekt og bruke tlf som mus/tastatur under fremvisninger osv.
3g watchdog - Kjekt og ha oversikt over forbruket for de som ikke har ubegrenset nedlastning
Felleskatalogen - Kjekt for de osm jobber i helsevesenet
Dropbox - Backup
Sleep - Logging av søvnmønster, ikke nødvendig dog morro
app 2 SD - Flytting av apper til minnekort
Imdb - Løser filmkrangler kjappere ;)
Matprat
Norsk TV-guide
Springpad - Notatblokk

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.110
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hvilke Android-apps er best for "Agenda"-funksjoner (kalender, avtalebok, gjøremålslister mm.) og notater (må være søkbare) ?

En gang i forrige århundre var jeg en flitting bruker av en Psion PDA ("lommedatamaskin"), og er smått oppgitt over hvor primitive og tilbakestående standard-appene som fulgte med min Android-telefon er i forhold til hva Psion tilbød allerede for 15 (!) år siden.

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
256
Liker "Quick Settings". Her kan du skru av/på wifi, GPS og bluetooth, justere ringevolum, kontrast etc.
Mye enklere enn å knote seg rundt i telefonens menyer.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
coolbiz skrev:
Hvilke Android-apps er best for "Agenda"-funksjoner (kalender, avtalebok, gjøremålslister mm.) og notater (må være søkbare) ?

En gang i forrige århundre var jeg en flitting bruker av en Psion PDA ("lommedatamaskin"), og er smått oppgitt over hvor primitive og tilbakestående standard-appene som fulgte med min Android-telefon er i forhold til hva Psion tilbød allerede for 15 (!) år siden.
Jeg bruker CalenGoo som kalender og syns den funker ypperlig. Synker opp mot google-kalenderen min, samt Exchange på jobb (funket helt fint i en periode hvor jeg måtte synke den opp mot et par andre kalendere også). Lett å få oversikt, lett å editere, så jeg har holdt meg til den. Videre bruker jeg Evernote til å ta notater fra møter, konferanser, andre ting - funker ypperlig på Android og også på PC, så jeg er fornøyd med det. Samt Astrid som ren task-manager, altså handlelister, ting jeg må huske å gjøre o.s.v. Samt GoogleDocs for lengre dokumenter (og QuickOffice for å redigere GoogleDocs dokumenter).

Har ikke funnet et program som integrerer alt dette i ett, så derfor tre forskjellige.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for fin informasjon, Mbare. Det var virkelig nyttige ord.

Jeg er ikke fornøyd med at det ikke er tydelig at jeg har mottatt sms. Jeg må sjekke innom sms-programmet for å se om det har skjedd noe nytt når jeg ikke har hatt telefonen nær meg en stund. På mine eldre telefoner var det alltid en tydelig melding om at det var kommet en ny sms eller et tapt anrop.

Igjen spør jeg etter artige foto-apps.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Photo Funia er men morsom app som lar deg behandle bilder tatt med mobilen. Mange muligheter, blant annet kan man gjøre om bilder til strektegninger.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
baluba skrev:

Jeg er ikke fornøyd med at det ikke er tydelig at jeg har mottatt sms. Jeg må sjekke innom sms-programmet for å se om det har skjedd noe nytt når jeg ikke har hatt telefonen nær meg en stund. På mine eldre telefoner var det alltid en tydelig melding om at det var kommet en ny sms eller et tapt anrop.

Under meldingsinnstillingene kan du velge hvor mye som skal varsles når du har fått melding. Både popup og i topplinjen

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
pahf skrev:
baluba skrev:

Under meldingsinnstillingene kan du velge hvor mye som skal varsles når du har fått melding. Både popup og i topplinjen
Takk. Topplinjen er aktivert, men popup finner jeg ikke muligheten for, så det er fortsatt det bittelille symbolet i topplinjen som blir eneste indikator.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Da er handcent sms mitt tips, der får du opp popup vindu som du kan svare i, men husk og avhuke at du skal ha varsling i topplinjen for det orginale meldingsprogrammet. :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
pahf skrev:
Da er handcent sms mitt tips, der får du opp popup vindu som du kan svare i, men husk og avhuke at du skal ha varsling i topplinjen for det orginale meldingsprogrammet. :)
Takk for det tipset. Skal sjekkes ut. :)

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.110
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Mbare skrev:
coolbiz skrev:

Jeg bruker CalenGoo som kalender og syns den funker ypperlig. Synker opp mot google-kalenderen min, samt Exchange på jobb (funket helt fint i en periode hvor jeg måtte synke den opp mot et par andre kalendere også). Lett å få oversikt, lett å editere, så jeg har holdt meg til den. Videre bruker jeg Evernote til å ta notater fra møter, konferanser, andre ting - funker ypperlig på Android og også på PC, så jeg er fornøyd med det. Samt Astrid som ren task-manager, altså handlelister, ting jeg må huske å gjøre o.s.v. Samt GoogleDocs for lengre dokumenter (og QuickOffice for å redigere GoogleDocs dokumenter).

Har ikke funnet et program som integrerer alt dette i ett, så derfor tre forskjellige.
Høres bra ut. Nå sparte du meg for masse graving og eksperimentering. Takker & bukker & neier! 8)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
baluba skrev:
[...]
Til radio har jeg til nå brukt Resco Radio. Tror det er en demo, men den serverer meg uansett NRK Jazz og Classic Heartland (c&w) i 128 kbps.
[...]
Jeg søkte etter Classic Heartland, men fant (vel) bare http://www.classicheartland.com/ som ser ut til å være noe helt annet. Man blir rutet til http://www.classicheartland.com/sweepstakes/sweepstakes.html som er "our official Sweepstakes Listings page". Jeg fant ingen lenke til noe annet (dvs. en radio(stasjon)), men hvis man holder musepekeren over topplogoen vises teksten "Classic Heartland - Classic Country, Western, Bluegrass, Alternative Country & more!".

Hvor finner jeg denne countryradioen (for bruk i vanlig nettradio)?

På forhånd takk.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
10.817
Sted
Trondheim
Hva med et godt program som registrerer posisjonsdata og sender det tilbake til Google?
Å nei, det finnes jo innebygd, så det behøver man ikke installere.

Sorry - kunne ikke dy meg... ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
CDWMcInSpots skrev:
baluba skrev:
[...]
Til radio har jeg til nå brukt Resco Radio. Tror det er en demo, men den serverer meg uansett NRK Jazz og Classic Heartland (c&w) i 128 kbps.
[...]
Jeg søkte etter Classic Heartland, men fant (vel) bare http://www.classicheartland.com/ som ser ut til å være noe helt annet. Man blir rutet til http://www.classicheartland.com/sweepstakes/sweepstakes.html som er "our official Sweepstakes Listings page". Jeg fant ingen lenke til noe annet (dvs. en radio(stasjon)), men hvis man holder musepekeren over topplogoen vises teksten "Classic Heartland - Classic Country, Western, Bluegrass, Alternative Country & more!".

På forhånd takk.
Det var en preset i Resco-radioen jeg lastet ned, så jeg får sjekke når jeg får tid til det. Har du sjekket noen nettradioprogrammer om kanskje de har den som preset også?

Nå må jeg stikke avgårde, så jeg har ikke tid til å sjekke det selv før senere.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
baluba skrev:
CDWMcInSpots skrev:
baluba skrev:
[...]
[...]

På forhånd takk.
Det var en preset i Resco-radioen jeg lastet ned, så jeg får sjekke når jeg får tid til det. Har du sjekket noen nettradioprogrammer om kanskje de har den som preset også?
Takk for svar.

Jeg forsøkte først uten hell å finne den direkte v.h.a. en Squeezebox Touch som benytter en radiotjeneste/-database jeg ikke husker navnet på akkurat nå (muligens RadioTime). Jeg forsøkte bl.a. under country og classic country med alfabetisk navneliste.

Så forsøkte jeg internettsøk med Google og det gav ovennevnte resultat.

Nå må jeg stikke avgårde, så jeg har ikke tid til å sjekke det selv før senere.
På forhånd takk.

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Antall liker
33
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har denne som preset i Sonos. Der finnes de(n) de som HPR1(traditional classic country) og HPR2(today's classic country)

Google HPR1 og du vil finne den.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Fenris skrev:
Har denne som preset i Sonos. Der finnes de(n) de som HPR1(traditional classic country) og HPR2(today's classic country)

Under ovennevnte nettleting fant jeg Heartland Public Radio (http://www.hpr.org/) som for øyeblikket har 4 kanaler:
  • HPR1: Traditional Classic Country
  • HPR2: Today's Classic Country
  • HPR3: Indie Country...Where Independent Country Lives!
  • HPR4: Bluegrass Gospel

Heartland Public Radio er også tildelt en egen wikipediaartikkel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heartland_Public_Radio

Er dette eller en av disse det samme som balubas Classic Heartland?

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Antall liker
33
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
CDWMcInSpots skrev:
Fenris skrev:

Under ovennevnte nettleting fant jeg Heartland Public Radio (http://www.hpr.org/) som for øyeblikket har 4 kanaler:

Jeg vil tro at det er HPR1 baluba mener, men er ikke sikker.

edit. Søker jeg på Sonos etter Classic Heartland er det HPR1 og HPR2 som dukker opp.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
CDWMcInSpots skrev:
Fenris skrev:

Sikkert Today's Classic Country fordi jeg husker mest relativt nye innspillinger av klassisk Nashville. Ikke noe for country-tvilere. Jeg får ta å sjekke ut de andre også da. Det er public radio, ja. Greit med frihet fra reklame.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
baluba skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Fenris skrev:

Sikkert Today's Classic Country fordi jeg husker mest relativt nye innspillinger av klassisk Nashville. Ikke noe for country-tvilere. Jeg får ta å sjekke ut de andre også da. Det er public radio, ja. Greit med frihet fra reklame.
Takk.

Jeg forsøkte HPR1 og HPR2 ved å finne dem på en Logitech Squeezebox Touch (som jfr. samtidig sjekk altså benytter radiotjenesten/-databasen RadioTime).

Når jeg spilte HPR1 viste Squeezebox Touch et logobilde med teksten "Classic Heartland", og når jeg spilte HPR2 "Heartland Public Radio".

I går hadde jeg irriterende mange dropouts med HPR1 mens HPR2 derimot fungerte utmerket. Første sang på HPR1 var "Big Bad John". Neste var et eller annet med Loretta Lynn eller Patsy Cline (begge dukket opp ganske tidlig). Begge kanaler hadde tidvis en del snurrige og meget brå overganger mellom sanger. Det virket som om de da begynte på en ny før den forrige var ferdig.

Jeg forsøkte også Hank 96.1, men der var det ganske mye amerikansk reklame, veimeldinger m.m.

Jeg har nylig også forsøkt GotRadio Bluegrass. Den har noe reklame, men er en kandidat for videre utprøving. GotRadio har visst ganske mye annet som også virket interessant.

Topp Bunn