Ønsker anbefaling Gode bruktbørser i Europa ??

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.098
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Ønsker tips om gode bruktbørser i Europa, helst på forståelig språk som Skandinavisk, Tysk og Engelsk.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
67.091
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Har begrenset m erfaringer selv, men nevner et par:

Hifimagasinet (SE)-privatsalg.
HiFi4all (DK) -privatsalg.

ReHifi (SE), dette er en bruktbutikk som kjøper og selgerbrukt hifi med garanti, åpent kjøp osv.

Hifi-Guiden på Hamar har stort utvalg av brukt,-mye mer enn på nettsida. Har gode erfaringer med Arild. Dette er jo også butikk og ikke privatsalg.

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.858
Torget vurderinger
29
dba.dk Danmarks svar på finn.no

Edit, der var jeg visst for sein:)

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.006
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Dæven.

Den misset noe i dba i Danmark, men likevel. Takker!

Noe brukt kan en finne her også:

http://www.funkyjunkfrance.com

Tillegg:

Den finner jo mye, men søk på VPI gir knapt nok treff. Jf. antallet om en går inn på Audiogon og søker det samme.

Nok et tillegg:

Søk på Koetsu finner intet. Det er mange der ute.
Forstår mindre og mindre av denne søkemotoren…

Sist redigert:

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Som udvikler af hifishark må jeg hellere sige at de fundne uregelmæssigheder er noteret og er blevet/vil blive udbedret.

Faktisk har jeg lagt en indsats i HifiShark her i denne uge og ændringer vil være i drift fra i morgen:

Jeg har indarbejdet 9 nye sites, herunder to norske og to svenske. Et par af de gamle er så desværre ophørt, men den samlede annoncevolumen er alligevel oppe på omkring 250000 stykker.

Derudover har jeg lagt en indsats for mere stabil drift, der er desværre stadig lidt for tit hele eller delvise udfald.

Yderligere forslag modtages selvfølgelig med kyshånd.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.006
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Jeg har tilføjet søgning på yderligere seks danske sites. Fra i morgen vil man derfor også kunne søge på:

qxl.dk
lauritz.com
bazen.dk
papkassen.dk
trendsales.dk
internet-salg.dk

Der må være nogle af samme slags i Norge, som jeg har overset? Hvis dette er tilfældet må I meget gerne skrive til mig med nogle links.

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Jeg har tilføjet Recordere.dk, fjernet nogle bugs og sørget for at sitet reagerer hurtigt på ændringer i søgeindstillingerne.

Bemærk også at man nu kan sortere ved at klikke på kolonneoverskrifterne.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.098
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Jeg har tilføjet Recordere.dk, fjernet nogle bugs og sørget for at sitet reagerer hurtigt på ændringer i søgeindstillingerne.

Bemærk også at man nu kan sortere ved at klikke på kolonneoverskrifterne.
Den blir bedre og bedre denne søkemotoren.
Bruker den hver dag :cool:

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Der er foretaget ergonomiske forandringer på hifishark - tilbagemeldinger er velkomne. Instruktionerne vil blive opdateret i løbet af en uge.

• Liker
Reaksjoner: POB

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
174
Dette var en fin oversikt, men kjenner noen til en HIFI bruktbørs i Spania. Skulle gjerne bygget opp et lite anlegg der nede.

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Jeg har også rettet en fejl der gjorde at søgninger her på hifisentralen ikke var komplette. Fra i morgen tidlig burde de være i orden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Var ikke så imponerende den Hifishark. Prøvde et par søk der på forskjellige merker men det er omtrent like informativt som å stirre inn i en vaskemaskin.

i ustand.jpg

Loading .... og intet mer...

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Heisan,

Hvordan er det egentlig med moms og andre avgifter når en kjøper fra "Utlandet"? Tenker da både på nytt og gammelt.
Kan "dansk" moms bli trukket fra ved kjøp hos dansk forhandler? Er det moms på brukt hifi fra forhandler/butikk? Fra privatperson?

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Søgninger er nu igen blevet mere præcise, men stadig hurtige.

Der er også kommet en historikfunktion, så man kan følge prisudviklingen på de annoncerede produkter.

Derudover har entry level subscribers nu adgang til søgeagenter.

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
Som nogle måske har bemærket er hifishark blevet forbedret på en række punkter:

Søgninger inkluderer nu Ebay DE, FR, UK, NL, CA og US ved de relevante afgrænsninger, hvis dette ønskes.

Søgninger inkluderer også Craigslist i både USA, Canada, og Europa.

Der er vist også kommet et par andre sites - tallet er over 70.

Gentagne søgninger er blevet MEGET hurtigere.

Søgninger fejler ikke mere (forhåbentlig) ved ikke at slutte.

Der er kommet søgeagenter (reserveret til entry level subscribers) , som kan administreres fra en separat side.

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
HifiShark søger nu også i de polske sites allegro og ebay.

Søgningen på solgte varer er blevet forbedre således at også solgte varer på ebay tages i betragtning - dog kun dem som ebay selv stiller til rådighed. Historikfunktionaliteten og andre former for statistik inkluderer fortsat ikke Ebay instanser.

Afrapporteringen omkring tidligere søgninger er væsentligt forbedret.

TruthSpinner

Medlem
Ble medlem
29.03.2013
Antall liker
14
Sted
Danmark
HifiShark søger nu også brugt og demo produkter hos de danske forhandlere High Performance Audio, Hifi Klubben, Vassago Hifi og Hifi Freaks

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Antall liker
1.634
Torget vurderinger
2
Den var nice. Har søkt noen ganger på danske sider etter pass labs (ikke det at jeg har råd ennå) og Creek, Roksan osv på britiske sider. Men av praktiske grunner har jeg hittil kun kjøpt på norske sider... Alltid skuffende når man finner noe til en bra pris på en amerikansk side, så sender de kun innenfor USA.

Edit: Kom på at jeg har kjøpt Monster Miles Davis Tribute og Turbine Copper på Head-Fi, samt Westone 4R på ebay. Glemte bort headfi nå som jeg satt og tenkte på konvensjonell hifi. Labert marked for brukt IEM i Norge.

Sist redigert:
Topp Bunn