Gode innspill til en rimelig og grei streamer.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
387
Antall liker
1.213
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Hei, helt grønn på streaming og denslags. Ønsker noen innspill på gode produkter som ikke koster skjorta.

Jeg har forforsterker som har intern dac, denne ønker jeg å bruke videre, trenger en som har optisk/toslink og, eller aes/ebu ut.
Coax/spdif inngangen på forforsterkeren er opptatt av cd-drivverk. Kan gjerne være med wifi, trenger en som støtter Tidal og som
er grei å koble opp mot en iPad/iPhpne som styringsenehet.

På forhånd takk!
 

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Innlegg
135
Antall liker
154
Sted
Bodø
Bluesound Node N130 ,eller se etter en Node2i på bruktmarkedet.De har det du er på jakt etter.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Jeg bruker en gammel Apple Airport Express. Den kan du kjøpe på finn. Optisk utgang og minijackutgang.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.983
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei, helt grønn på streaming og denslags. Ønsker noen innspill på gode produkter som ikke koster skjorta.

Jeg har forforsterker som har intern dac, denne ønker jeg å bruke videre, trenger en som har optisk/toslink og, eller aes/ebu ut.
Coax/spdif inngangen på forforsterkeren er opptatt av cd-drivverk. Kan gjerne være med wifi, trenger en som støtter Tidal og som
er grei å koble opp mot en iPad/iPhpne som styringsenehet.

På forhånd takk!
Da bør du se etter en streamer som støtter Tidal Connect, om du liker å bruke Tidal sin egen app, og samtidig ikke strømme med din iDevice. (På den måten bruker du ikke batteri på din iPhone eller iPad til overføring, og du får heller ikke avbrudd i avspilling hvis du bruker din enhet til å ringe med f.eks.)
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.779
Antall liker
21.670
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Yamaha WXC-50 er også fin. Mangler Airplay2 og er ikke fullt Roon-kompatibel, men tilhørende MusicCast app er fin å bruke.
Jeg bruker min egen som (digital) forforsterker også.

Tillegg: Den er nå ute av Yamahas sortiment men finnes fremdeles ny hos forhandlere.
 
Sist redigert:

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Innlegg
127
Antall liker
39
Torget vurderinger
1
Jeg bruker selv IEAST M30 som jeg synes fungerer ganske bra. Eller så er det Wiim mini som er enda rimeligere. Men Bluesound er vel bombesikkert og med svært god lyd også i den innebygde DAC’en
 

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
387
Antall liker
1.213
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Endte opp med en brukt Auralic Aries som hadde AES/EBU utgang, trengte dette inn i forforsterkeren der coax allerede var opptatt av et cd-drev. Ønsket å unngå toslink… Takk for innspill!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.858
Antall liker
38.629
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Endte opp med en brukt Auralic Aries som hadde AES/EBU utgang, trengte dette inn i forforsterkeren der coax allerede var opptatt av et cd-drev. Ønsket å unngå toslink… Takk for innspill!
Grattis :) Bare lurer på hvorfor du vil unngå toslink?

mvh
 

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
387
Antall liker
1.213
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Tja, her er vi langt inne i føleri og synsing muligens, men toslink har vel noen begrensinger? Regner med at digitalfolket har større forutsetninger enn meg for å komme med kompetente syn på saken😊
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.858
Antall liker
38.629
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Tja, her er vi langt inne i føleri og synsing muligens, men toslink har vel noen begrensinger? Regner med at digitalfolket har større forutsetninger enn meg for å komme med kompetente syn på saken😊
Tviler på at toslink har noen begrensninger men var bare nysgjerrig :) Ha en fin dag videre

mvh
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.779
Antall liker
21.670
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Toslink 24/192 går så det plystrer mellom en hauggammal Squeezebox Touch og en Yamaha WXC-50 her. Hvorfor jeg forer en streamer med data fra en annen streamer er en annen historie. Uansett: AES/EBU funker fint det og. Gratla med Auralec!
 

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
387
Antall liker
1.213
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
He he, da er jeg hvertfall godt forspent på utganger framover... Nå gjelder det bare å få dette opp å gå etterhvert...
 
Topp Bunn