Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    981
    Sted
    Kristiansand
    Oisann! Paul skal selge Helsinkiene han har hatt i demo! Hadde jeg hatt litt mer kronasjer akkurat nå, så hadde jeg slått til! Disse har den råeste holografien jeg noensinne har opplevd på en høyttaler.

PM Audio
    Ja, disse hadde jeg også kastet meg over hvis jeg hadde kunnet. Råbra høyttalere.
    Leser et par tester der de er meget skuffet over bassen! Hva mener dere ?
    Realisme på høyt nivå. En kontrabass høres ut som akkurat det.

Men skulle jeg valgt finish selv, så hadde det ikke blitt den hvite. Noen av de mørkere naturtreutførelsene er rålekre.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bra kjøp? Hva sies om en førstegenerasjons Rega Brio på Finn? Trenger visst litt TLC, men ..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    nma: Den der skal ikke kimses av...tøff som få:cool:

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    542
    Torget vurderinger
    1
    Den lå ute til 1200. Nå er den plutselig 2000. Skeptisk:)

edit:troll

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ligger der fortsatt til 1200 hvis det er Rega Brio det siktes til. Hvis det ikke var for at jeg reiser til Spania på tirsdag hadde jeg slått til. De høyttalerne som følger med er jeg nemlig også interessert i. Et kjempekjøp IMO. Bare elementene i dem er verdt mer enn det forlangte beløp.

Hvis det er Troll som har steget så synes jeg at prisen er i det høyeste laget for at jeg slår til. Så lyst på en troll har jeg ikke. Rega Brio og Celestion SL12 derimot...

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det er Troll, ja. Men ang. førstegen Brio, så har jeg allerede kontaktet mannen med et bud. Den har nemlig både RIAA og tape..De to her er perfekte forsterkere til et par Focaler jeg har.

6bm8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    649
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Den Rega forsterkeren er jo en man bare skulle kjøpt for å ta vare på. Skulle også ha kjøpt de Rega Ela ht som lå ute til 1500 for litt siden. Kunne vært et glimrende soveroms anlegg..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ga bud på 1200 men han ville ha mer,han har vist fått mange bud på den.Han ville ha mest mulig for den.Det må da være ok det.så jeg trakk budet mitt,var bare tull og legge den ut for 1200 da.:)

FINN – Tanberg Troll forsterker. Meget pen!
    Jada, det er helt fair å gjøre det om til en auksjon også, nå som han har funnet ut at Tandberg har samlere som er litt gærne. Det er derfor jeg liker Huldra 9, den er under radaren for Tandberg-freaks. Når prisene når så høye nivåer at det finnes gode nye forsterkere i omtrent samme klasse blir det meningsløst hvis du ikke er en av de som samler på Tandberg. Så forbanna god er ikke Troll.

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg ga bud på 1200 men han ville ha mer,han har vist fått mange bud på den.Han ville ha mest mulig for den.Det må da være ok det.så jeg trakk budet mitt,var bare tull og legge den ut for 1200 da.:)

Jada, det er helt fair å gjøre det om til en auksjon også, nå som han har funnet ut at Tandberg har samlere som er litt gærne. Det er derfor jeg liker Huldra 9, den er under radaren for Tandberg-freaks. Når prisene når så høye nivåer at det finnes gode nye forsterkere i omtrent samme klasse blir det meningsløst hvis du ikke er en av de som samler på Tandberg. Så forbanna god er ikke Troll.
    Jeg synes at det er mest ryddig å holde seg til den prisen man har annonsert produktet for. Hvis vi forventer ryddighet av andre når det kommer til pruting og skambud - bør vi som selgere klare å holde oss til opprinnelig pris.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.946
    Sted
    Holmestrand

Jeg synes at det er mest ryddig å holde seg til den prisen man har annonsert produktet for. Hvis vi forventer ryddighet av andre når det kommer til pruting og skambud - bør vi som selgere klare å holde oss til opprinnelig pris.
    Hvis selger oppdager at han/hun har feilvurdert "verdien" står han/hun selvsagt fritt til å øke prisen/trekke salget eller hva vedkommende ellers finner på. På samme måte som prisen kan senkes hvis det er laber interesse. Eller synes du det også er uryddig?
    :)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hegel hd25 for 5000,- i nabolaget mitt.
    Finn kode 82259802

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg hadde fint gitt 2000 kr. for Tandberg Troll. Tatt i betraktning at den er i fin stand.

Fikk selv SMS fra en trivelig HiFI nerd før det dukket opp her i tråden. Tydelig at det har vært interesse for karen. Regner med PM til selger røyk varm. Han lukta lunta på bedre fortjeneste. Helt ok, spør du meg. Er ikke ofte jeg får sms om kurante kjøp på Finn.

Den er verdt hva man ønsker betale. Sendte en PM på den, men var som vanlig for sen. Grubla litt for lenge.

Noen her som endte opp med den?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde fint gitt 2000 kr. for Tandberg Troll. Tatt i betraktning at den er i fin stand.

Fikk selv SMS fra en trivelig HiFI nerd før det dukket opp her i tråden. Tydelig at det har vært interesse for karen. Regner med PM til selger røyk varm. Han lukta lunta på bedre fortjeneste. Helt ok, spør du meg. Er ikke ofte jeg får sms om kurante kjøp på Finn.

Den er verdt hva man ønsker betale. Sendte en PM på den, men var som vanlig for sen. Grubla litt for lenge.

Noen her som endte opp med den?
    Tror ikke det. Hadde ikke hatt problemer med å gi 2000 kroner for Troll, men når du får Rega Brio (som er omtrent like gammel og samme prisklasse) og de i utgangspunktet enda et par klasser høyere høyttalerne SL12 til 1200 kroner fordi Rega-folket ikke er totalt bonkers. Eller en av de 10.000 andre forsterkerne som er av samme kvalitet som Troll men prises til 400 kroner. 2000 er samlepris, nesten like mye som full nypris og dobbelt så dyrt som den ble solgt for de siste par årene. Jeg tipper at 98% av alle Troll som finnes er kjøpt til 1000 kroner da Akers Mic ryddet Tandberg ut av hyllene. Derfor er de folk grumler, endel nordmenn er er fortsatt i den forkvaklelsen i dag som de var i da jeg vokste opp på syttitallet. Ingenting kan måle seg med Tandberg både i lyd og kvalitet. Quad, betyr ikke det bare fire? Meridian og Naim? Come on, hva er det for noe? Audio Research og McIntosh? Aldri hørt om det, er ikke det siste en datamaskin? Nordmenn utenfor akkurat den gaten enten Oslo Hifisenter eller en avdeling av Boahs eller Audioscan lå visste jo ikke at det fantes noe annet enn japansk dritt (alt som kommer fra Japan var billig dritt for en Tandberg-fan for 35+ år siden, selv om en forsterker fra Accuphase eller Luxman kunne koste 20 ggr mer.

Av den grunn kjøper jeg ikke de populære modellene i Tandberg-porteføljen. For relativt kort tid siden var Troll mindre likt, ikke "ekte" Tandberg. Kanskje de trodde at Troll låt like forferdelig som de (imaginære?) amerikanske og japanske forsterkerne til over 100.000? Som vi alle vet blir totalt satt i skyggen av en 20xx, uansett modellnummer. Derfor var den et godt kjøp en gang i fortiden, men har i likhet med nesten alt annet Tandberg som er fra ca Huldra 8 og utover blitt overpriset med det ene unntaket Huldra 9 og for noen år siden Troll. Nordmenn er gærne, som Asterix ville sagt. De tror at alt de lager er flere klasser bedre enn det "nestbeste" i verden, selv om toppmodeller fra utlandet som oftest var flere titalls ganger dyrere. Nordmenns selvbilde, ass. :rolleyes:

Nordmenns selvbilde, ja. Tandberg var best, og er det fortsatt. Radionette var ikke best, og er i dag regnet som søppel som knapt nok brukes til annet enn design av en vintagestue. Også der tok vår overdrevne følelse for Tandberg overhånd og vi driter på oss selv denne gang. Sett bort fra Studiomonitor hadde ikke Tandberg noen høyttaler som var like god som Radionette TK600. Og i alle fall ikke i egen prisklasse, der måtte nok Tandberg se seg slått av de merkelig rimelige Radionette-ene i nesten alle henseende når vi var kommet et stykke ut på syttitallet. Flere av Radionette-receiverne låter bedre enn de tilsvarende fra Tandberg, men hadde et utenlandsk (tysk) utseende med utstrakt bruk av plast i detaljene. Kassettspillerne er en annen historie, og da er vi i en høy klasse uansett hva vi sammenligner med. Radionette lå nok mer på nivå med billig Luxor når det kom til kassett. Men uansett, vi undervurderer Radionette grovt (hvem faen bryr seg om kassettspillere i dag utover Auditor, meg selv om en liten håndfull andre?) og overvurderer Tandberg like grovt nasjonalt sett.

Dagens tips, dropp Tandberg Huldra til langt over tusenlappen, du får minst like gode forsterkere fra Radionette til 14 kroner og ei flaske tompant.

Blanco

Medlem
    Ble medlem
    11.09.2016
    Antall liker
    5
    Hadd ikke lommeboka vært så slank så hadde jeg kjøpt anthony gallo 3.1 . Nydelig design og lyden er sikkert krem

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    I morgen mellom 17.00 og 21.00 på hifiklubben i tromsø -20% på alle Dali ht.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hvorfor er den gamle luxmanen et godt kjøp. De går for 300 til 1200 danske. ? Det samme gjelder beocenter 8500 .. Ikke særlig god lyd fra de høyttalerne . anbefales ikke
    Hei Blanco.
    To ting:
    1. God lyd defineres ulikt av ulike mennesker. Nå vet vi hva du synes.
    2. Prisen var 1.500,- da jeg la ut linken.

Enig i at Luxmannen ikke nødvendigvis er billig. Men det er mange som samler på Luxman og det er derfor fint med tips om at de er til salgs.
    Vi er ganske mange tusen medlemmer her inne og alle har ikke like preferanser til lyd.

Håper du kan komme med ett bidrag til tråden. Ikke bare kommentere hva andre synes er bra.

Alt over i aller beste mening.
    PS. Velkommen til HFS :)

Edit: Og nå så jeg bidraget ditt :) Egg on face :)

PS gode høyttalere. Kjøpt og solgt samme modell for under den prisen siste året :)

Blanco

Medlem
    Ble medlem
    11.09.2016
    Antall liker
    5
    Da har du gjort et godt kjøp jorwed. Kjøpte du dem for å selge dem eller var ikke lyden bra ?

U

Utgatt24668

Gjest
    Har noen sett (og nevnt) at det ligger en Gryphon Atilla ute for 44,000 NOK? Jeg ser at det er mange gode anbefalinger på ting under 10k på denne tråden - men dere fanger jo ikke opp de beste kjøpene! Ikke er bare dette et godt kjøp rent pengemessig men den er nesten umulig å få tak i brukt og den spiller sannsynligvis bedre enn det meste. Her er den for halv pris og den ble kjøpt i 2015. Ny pris på over 80k er ikke villende.

Gryphon Atilla - Torget

Kondis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Antall liker
    741
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Tror nok at folk her i tråden ser på 44K som mye spenn for en boks elektronikk,,,,et godt kjøp kan vell betegnes som `Hifi for slikk og ingenting`eller som hifi-klubben sa en gang `hifi til brus og pølsepriser`.....Kanskje de fleste ikke vill ha en `Nesten kopi av hjelmen til Darth Vader i stua` 8)8)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Å fronte egne annonser/salg er ikke ønskelig her. Et innlegg fjernet.

U

Utgatt24668

Gjest
    Nja. Jo. Men 20ish % er jo litt da :)
    Jeg ville personlig ha valgt en annen høyttaler på fullpris. Det er mulig at det er noe galt med meg - men jeg synes selv de beste b&w lyder dårlig eller mindre bra selv når man doper dem med på det beste av monoblokkker.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.946
    Sted
    Holmestrand
    Nja. Jo. Men 20ish % er jo litt da :)
    Jeg ville personlig ha valgt en annen høyttaler på fullpris. Det er mulig at det er noe galt med meg - men jeg synes selv de beste b&w lyder dårlig eller mindre bra selv når man doper dem med på det beste av monoblokkker.
    Det er sikkert ikke noe galt med deg, men å si på generell basis at B&W lyder dårlig faller vel på sin egen urimelighet.
    Det betyr ikke at jeg synes alt fra den kanten er like bra.
    :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn