Jeg lurer på hva det er med deg og Sony, du rakker ned på dette merket ved enhver anledning.......Baluba: Jeg betaler aldri så mye, iallefall ikke for en Sony... Det der er DRS810G total mint-pris...Med tresidene!
Jeg har da ikke bare Sony, jeg har en Rotel DAC, Technics Elcaset spiller, Pioneer høyttalere, har hatt både Icon Audio,Pioneer RT-909, SA-9500 og CT-F950 inntil ganske nylig. Men jeg har lagt merke til at du rakker ned på Sony så ofte du kan. Walkmans, kassetter, o.l. Du er i din fulle rett til det men jeg synes det virker litt merkelig. Og jeg har sansen for mye forskjellig, så lenge det er bygd med stil og ikke er overpriset rip-off. Men det er mulig du gjør det for å erte meg?Det gjør jeg da ikke, Terje.. Jeg har dog oppdaget at det er flere merker tilstede i "skogen" . Verden ER større enn Sony. Igjen..
5200 er mer enn det både jeg- og flere enn meg- er villige til å betale- uansett hvor ikonisk denne er. Kjenner også den godt fra tidligere tider. Det betyr IKKE at jeg ikke forstår deg hvis DU er villig til det.. Jeg- og hele Sentralen- har skjønt at du er svært glad i Sony, og himmelen kan - for din del- nås via Sony. Respekt. Du kalles ikke Mr. Sony for ingenting.. Kvaliteten er der for den som er villig til å betale prisen... også her. Såpass er vi enige om.. Men prisen er- i min bok- noget drøy..No hard feelings.
Sony WM DC-2 er den fineste vil jeg påstå, mer kompakt enn DC-6 og flott byggekvalitet. Jobbet i HI-FI butikk i 1987 og vi hadde tilnærmet alle Walkman modellene som var i handelen, slik at jeg fikk prøvd dem jeg ville. DC/DD modellene hadde helt stabil drift. Ellers var DD-100 Bodo Kahn settet kult, DOL (mega bass) ble vel introdusert her.Det er utrolig hva middelaldrende menn vil betale for uoppfylte drømmer fra tenårene. Men denne tror jeg blir for drøy.hva pokker??? noe jeg har gått glipp av her????
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87870351
Den har til og med Dolby C, men siden det ofte er slik at Dolby C ikke er kalibrert likt fra merke til merke så bør det nesten være Sony på opptakssiden hvis det skal utnyttes. Men uansett så er en så drøy pris for en Walkman vanskelig å forklare, selv om den var det beste og fortsatt er det. For til den prisen er det mulig å kjøpe en Nakamichi eller Sony ES av de bedre. Når det kommer til fanboyism så synes jeg ikke det bør være et tema i denne tråden, eller i noen tråd IMHO. Selv har jeg ikke noen merker jeg er fanboy for, med et mulig unntak for Monopulse siden jeg ikke kommer til å få råd til noe som låter bedre i oversiktlig framtid. Å omtale andre merker enn sine egne foretrukne som noe man ikke ville velge er unødvendig, i alle fall når det gjentas.Sony WM DC-2 er den fineste vil jeg påstå, mer kompakt enn DC-6 og flott byggekvalitet. Jobbet i HI-FI butikk i 1987 og vi hadde tilnærmet alle Walkman modellene som var i handelen, slik at jeg fikk prøvd dem jeg ville. DC/DD modellene hadde helt stabil drift. Ellers var DD-100 Bodo Kahn settet kult, DOL (mega bass) ble vel introdusert her.Det er utrolig hva middelaldrende menn vil betale for uoppfylte drømmer fra tenårene. Men denne tror jeg blir for drøy.hva pokker??? noe jeg har gått glipp av her????
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87870351
HoJ: Se litt lenger oppi her, så vil du se at det er akkurat det vi gjør. Den WMen ble tross alt ansett som et "godt kjøp på nettet nå" av enkelte.. Eller skjønte du ikke det?
Billig ja.
Jo, men det ligger jo implisitt i det å kjøpe disse høyttalerne, så det er hverken et argument for eller imot.Billig ja.
Sensitivity (2.83 V/1 m): 83 dB, det var nå heise... Bør ha flere tusen watt her
Dynaudio har fortsatt noe info om disse på sine sider, og det oppgis ekstreme 83 dB følsomhet. Det er en seriøs bakdel med disse. Heldigvis dykker de aldri lengre ned enn 4,6 Ohm i impedansen. Se nederste link. Har man forsterker til dem og de spiller helt som de skal, må dette være et røverkjøp av de helt sjeldne. Skal du spille noe i nærheten av realistiske volum, ville jeg sagt minimum 300 watt med solid strømforsyning og høy dempefaktor. De tåler 250 watt kontinuerlig, og det betyr ca. det tredoble i peak. Skulle jeg hatt dem selv, ville jeg ikke hatt noe mindre enn 4-500 watt til dem.Lovemusikk, Baluba: Ang, de Dynaudioene: Det finnes betaalbare forsterkere som kan drive dem ordentlig. Blant annet hos meg. Har man forsterker og rom til dem, kjør på!
Da var det også et godt kjøp. Du tar helt feil om utenlandspriser. De annonseres for mye mer enn det. I japan et par til 36000, flere solgte par på canuck mellom 25-35000. ebay 2016 4600 usd osv osv. Gode kjøp er det jo overalt i verden, men du finner ikke disse på noen seriøs salgside utenlands for 15000. Men enig i at tilstanden på dem trekker noe ned. + er at de er veldig sjeldent til salgs her hjemme, og aldri til denne prisen.Det ble solgt et strøkent par (I følge annonse) av disse på hifisentralen for 21k I 2014. De ser ut til å gå for mellom 15 og 20k i utlandet.
Tatt skadene og krav til forsterker i betraktning, vil jeg si dette er et greit kjøp, ikke noe mer.
Er ikke dette en PA ? Eller for "sanganlegg" på litt mer folkelig ?Her er forsterker til dem. DP PA-400. Virker som et knallkjøp dette.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100587069&fks=100587069
Jo, det er PA. Ville ikke vært mitt førstevalg, og det finnes da mange forsterkere som kan drive selv så tungdrevne høyttalere som disse danskene. Hverken denne forsterkeren eller de høyttalerne er noe for meg, men jeg vil ikke kalle høyttalerne et dårlig kjøp fordi de har egenskaper jeg liker dårlig. For de som har en passende forsterker er de et kjempekjøp. Spesielt hvis det er en person som ikke bryr seg om realistisk volum, noe de færreste bryr seg om.Er ikke dette en PA ? Eller for "sanganlegg" på litt mer folkelig ?Her er forsterker til dem. DP PA-400. Virker som et knallkjøp dette.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100587069&fks=100587069
Funker den så forsvinner den kjapt.Gult er kult. Hadde jeg ikke vært 1200 km unna og ikke eid en eneste kassett hadde denne glatt vært på ønskelista.
Sony Walkman Sports WM35 til 500 kr.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100669126
Nja. Den modellen der er mildt sagt ingen høydare. Han får kanskje gitt den vekk gratis. For Walkman-entusiaster har den null verdi.Funker den så forsvinner den kjapt.Gult er kult. Hadde jeg ikke vært 1200 km unna og ikke eid en eneste kassett hadde denne glatt vært på ønskelista.
Sony Walkman Sports WM35 til 500 kr.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100669126