lovemusikk
Hi-Fi freak
Ligg og noen Uscher til 5000kr på finn. Billig godlyd med god elektronikk
Ligg og noen Uscher til 5000kr på finn. Billig godlyd med god elektronikk
Fikk intrykk av at du mente denne tråden var en uting jeg............Ligg og noen Uscher til 5000kr på finn. Billig godlyd med god elektronikk
Prat om å vrake bruktmarkedet på disse,glad jeg ikke har MIMI pre til 5K - det er vel innafor?
https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&q=musical%20%20innovation
16,5% av nyprisen - ikke mye verdi igjen å tape. Sånn går det når tilliten til service apparatet er fraværende. Til den prisen er det jo bare å hive apparatet om det går i stykker.Prat om å vrake bruktmarkedet på disse,glad jeg ikke har MIMI pre til 5K - det er vel innafor?
https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&q=musical%20%20innovation
O
Ta det i diskusjonstrådenFikk intrykk av at du mente denne tråden var en uting jeg............Ligg og noen Uscher til 5000kr på finn. Billig godlyd med god elektronikk
" - En helt unik egen-produksjon av kabler med flyt-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!"fantastiske kabler https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153189928
De gikk før man rakk å legge fra seg brødskiva. Flotte høyttalere å ha i penstuaDali Helicon 400 til 6K er billig
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160444716
Jeg solgte mine helicon 400 mk1 (prikk like de som ligger til 23k) for 11,5k for 2 år siden og det var ingen stor budrunde på de, det var absolutt makspris. 23k for disse er bare en drøm, mine kostet 32k nye mener jeg det var, i 2006, jeg hadde originale esker og kvittering. Mitt par forsvant til Finnland, ikke noe stort savn og ikke noe jeg ville hatt i ei finstue, der ville jeg hatt gode høyttalere.De gikk før man rakk å legge fra seg brødskiva. Flotte høyttalere å ha i penstuaDali Helicon 400 til 6K er billig
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160444716
Dukker de opp igjen her inne for 50% mer, da slår jeg kanskje til. Men ikke på de som ligger på finn til 23.000,- brukt..
De første - altså disse - kostet vel litt over 20k (23-24 høvdinger?) da de kom for noe som snart må være uendelig mange år siden?
Og Mk.I kom, om jeg ikke husker feil, i tre utgaver: først denne, deretter en med hel-ved frontbaffel, og til sist en med 50/50.
Fortell. Før jeg gjør noe dumt og setter meg i bilen i tre timer hver vei for å kjøpe noe jeg absolutt ikke burde ha kjøpt..ikke noe stort savn og ikke noe jeg ville hatt i ei finstue, der ville jeg hatt gode høyttalere.
Hvis du er ute etter rimelige og gode høyttalere som etter min mening er langt bedre enn Helikon 400, så hadde jeg gått for disseFortell. Før jeg gjør noe dumt og setter meg i bilen i tre timer hver vei for å kjøpe noe jeg absolutt ikke burde ha kjøpt..ikke noe stort savn og ikke noe jeg ville hatt i ei finstue, der ville jeg hatt gode høyttalere.
Det aner meg at dere har ulik lydfilosofi. For ryktet vil jo ha det til at de selger en og annen høyttaler til andre..?for meg virker det som dali ikke har kompetansen, ikke hørt et eneste imponerende produkt derfra.
Har bare lyst å nevne en ting, siden jeg prøver å gjøre rett for meg mot mennesker. Skrev jo tidligere om annonsen han la ut for et par høyttalere fra tyske Phonar (som forøvrig er et av mange tyske høyttalermerker som ser ut til å lage veldig gode og solide og rasjonelle høyttalerkonstruksjoner, som ofte måler bedre enn det meste av "high-end"-høyttalere Stereophile måler... men som knapt er kjent her på berget).Topic.
Samtlige av Maxwells annonser virker å dukke opp her, og foreløpig konklusjon er nokså unison: Ikke særlig gode kjøp.
Send meg gjerne den mailenHar bare lyst å nevne en ting, siden jeg prøver å gjøre rett for meg mot mennesker. Skrev jo tidligere om annonsen han la ut for et par høyttalere fra tyske Phonar (som forøvrig er et av mange tyske høyttalermerker som ser ut til å lage veldig gode og solide og rasjonelle høyttalerkonstruksjoner, som ofte måler bedre enn det meste av "high-end"-høyttalere Stereophile måler... men som knapt er kjent her på berget).Topic.
Samtlige av Maxwells annonser virker å dukke opp her, og foreløpig konklusjon er nokså unison: Ikke særlig gode kjøp.
I den annonsen skrev han diverse ting om at høyttaleren var oppgradert på maxwell-vis osv, diskant delefilter, balanseringsteknologi m.m. Jeg var skeptisk. Men - jeg mailet faktisk Phonar for å høre. Og det viste seg at ja, han hadde faktisk samarbeidet med Phonar om å lage en special edition. No kidding! Med en noe dyrere diskant, og litt andre løsninger, som de så produserte for ham. Som de mente at i hvert fall ikke spilte eller målte noe dårligere enn den originale versjonen de hadde laget, og jeg fikk inntrykk a at de hadde respekt for innspillene han hadde gitt dem ang hans special edition. Så ja. I dette tilfellet stemte ikke fordommene mine.
Mitt inntrykk er at mannen i Stavanger genuint er, eller har vært, særdeles entusiastisk for hifi. Men at det så ble litt mye Møllers tran... Det betyr ikke at dette er "gode kjøp", det er det nok i de fleste tilfellene ikke. Men syntes bare det var på sin plass å få fram at det virker som det tross alt har ligget et ekte hifi-engasjement i bunn her.
Takker, hadde faktisk lagt dem til favoritter. Skal snart legge ti lapper+/- i et brukt par som erstatning for noen jeg solgte, så er glad for innspillHvis du er ute etter rimelige og gode høyttalere som etter min mening er langt bedre enn Helikon 400, så hadde jeg gått for disse
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=157292729
Han hadde ei hifi-sjappe i en kjeller i Farsund for 25 år siden, og da var han ihvertfall entusiastisk nok. Bra lød det hos ham også, så sikkert.Mitt inntrykk er at mannen i Stavanger genuint er, eller har vært, særdeles entusiastisk for hifi. Men at det så ble litt mye Møllers tran... Det betyr ikke at dette er "gode kjøp", det er det nok i de fleste tilfellene ikke. Men syntes bare det var på sin plass å få fram at det virker som det tross alt har ligget et ekte hifi-engasjement i bunn her.
Vet ikke om dette er seriøst ment og som du ser i signaturen min så innehar jeg nesten bare høyttalere fra XTZ, sier sitt i grunnen, men XTZ 99.36 er absolutt i samme gata som Helicon 400, bare med bedre bass og tyngre lyd generelt. Divine 100.33 f.eks er i en HELT annen liga og de jeg kjøpte etter Helicon 400, det er nok det største kvalitets-hoppet jeg har gjort i min høyttaler-historikk. Dette er i utgangspunktet høyttalere som koster det samme, men lyden er langt i fra den samme.Fortell. Før jeg gjør noe dumt og setter meg i bilen i tre timer hver vei for å kjøpe noe jeg absolutt ikke burde ha kjøpt..ikke noe stort savn og ikke noe jeg ville hatt i ei finstue, der ville jeg hatt gode høyttalere.
Har en allerede - kona liker det ikke akkurat, så det spørs hvordan det går med den. Det aner meg at jeg taper..Jeg synes dette er et godt kjøp, rimelig sikker på at vedkommende selger for 3k ...
Hmm, foreslår at du leser innlegget til bambadoo over hvor det henvises til en tidligere diskusjonstråd knyttet til denne tråden.Egen tråd for diskusjoner til denne siden.
3 gang på få timer dere leser dette nå.