Samma innmaten, men Shure laget flere serier for Dual, M91, V15III osv, med en spesiell klipsfesting som går rett på Dual TK/"headshells". LM (Low-Mass) er koden for det på V15III. Fordel for Dual-spillere, da det bare er å klipse på, uten å tenke på justering. Dog - for de V15IIIene jeg har sett med den fatningen, går standard 1/2" montasjen tapt. Dermed kan det være vanskelig å montere på andre spillere. Stanley trekropp er et godt alternativ i så fall, da som sagt innmaten er lik, og det tar et par minutter med skarp kniv/ skalpell å fikse. Skal sjekke om jeg har en slik klipsmontasje å ta bilde av. Stay tuned.
Edit: Øverst er en pickup med den seneste klomontasjen, nederst er en litt tidligere pickupkropp, fra en V15III, tror jeg, med en litt annen fikseringsmåte. Jeg har ikke en hel V15III med Dual klomontasje, da jeg har satt dem i Stanleykropper.
Vis vedlegget 906520
Vis vedlegget 906521
Enda en edit: Her er en V15III (uten stift) L-M. Denne har i tillegg til Dualklipset skruehull for 1/2". De ble brukt for ekstra festing i Dual-TK-en; klipset må skjæres vekk for bruk i en std 1/2"- montasje. Dessuten er de gjenget for 2mm skruer, og ikke 2,5mm.
Vis vedlegget 906528
Vis vedlegget 906529