Diverse Gode kjøp på nettet - Diskusjonstråden

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.256
Antall liker
9.044
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
utgående modell så naturlig at den har vært så lav og nå enda lavere :)
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.862
Antall liker
17.394
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
utgående modell så naturlig at den har vært så lav og nå enda lavere :)
Joda, står allerede som discontinued på Dynaudio sine sider. :)
Men her har de satt opp igjen prisen for å å senke den igjen dagen etter.
Produktet ser jo enda mer ut som ett kupp da :)
De har forresten bare noen få igjen...
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.256
Antall liker
9.044
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
hehe, tja hvem vet.. var jo slik elkjøp oppererte.. priset opp varene 1-2uker før de kom på kampanje :)
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.128
Antall liker
770
Sted
Oslo
Torget vurderinger
122
Høyst diskutabel annonse. Hvem har et stk elektrostat? Hvorfor har paret blitt skilt? Og hva i all verden skal man med et stk elektrostat?
muligens han har plukket dne opp fra alnabru el-retur eller haraldrusanlegget som brenner idag...han bor 150m fra meg...
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Ja det er luremus å ikke opplyse om det, men selger har sin fulle rett, desverre. Har hatt en i sort og den er meget god liten sak til prisen (1500,-)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ja det er luremus å ikke opplyse om det, men selger har sin fulle rett, desverre. Har hatt en i sort og den er meget god liten sak til prisen (1500,-)
Det er nok samlerne som går litt amok med den trefronten, men ikke se bort fra at den sorte også stiger i pris før den finner sin nye eier. :(
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Nei. Har ikke vært noen sort. Jeg hadde en slik engang og en Troll til 1500 er et godt kjøp. Den med bjerkefront til kr3500,- er borte!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nei. Har ikke vært noen sort. Jeg hadde en slik engang og en Troll til 1500 er et godt kjøp. Den med bjerkefront til kr3500,- er borte!
Tror nok ikke det kom noen høyere bud enn 3500, mer ville vært det totale vannvidd. Får håpe den nye eieren er fornøyd med dealen da. Tipper den går inn i en rikholdig Tandberg-samling som bare måtte "kompletteres", koste hva det koste vil.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Kan dette være et godt kjøp mon tro? Har hatt Cary tidligere og mener å huske at det er et «dyrt» merke. Noen synspunkter?

Cary CAI-1 Integrert forsterker - Torget
Det er en klasse D forsterker og får god omtale på nettet. Hmm. Og selger er seriøs, har handlet med han tidligere.
Hadde denne forsterkeren i vinter. Kjøpte den sammen med cd-spilleren fra Lyric, antakelig overliggere. God forsterker og et etter mitt syn godt kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Kan dette være et godt kjøp mon tro? Har hatt Cary tidligere og mener å huske at det er et «dyrt» merke. Noen synspunkter?

Cary CAI-1 Integrert forsterker - Torget
Min gamle det der. Låter helt greit men kan bli litt skarp i toppen. Lyric har vell fremdeles helt nye til 5000. Så til 4500 er det ikke et super bra kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Takker for gode tilbakemeldinger. Var litt i tvil om jeg skulle legge den ut som et godt kjøp, men da er den sånn midt på treet priset
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Jeg kjøpte Advantage S-150 som lå på finn. Aner ikke om den er bra..
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Knabbet til meg en billig og rimelig strøken NAD 302, fra en dame som sikkert har brukt den siden konfirmasjonsalderen. Har jo ikke plass til dette egentlig men ja.. alltid greit å ha liggende til hyttebruk, fest eller annet.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Låter ikke så halvgærnt, men kvaliteten er vel heller tvilsom er min erfaring også. Svigerfar har en av disse, og det er ikke et produkt jeg hadde brydd meg med å ta med hjem. Mye annet som er mer interessant til den prisen. En brukt primare I30 f.eks får du lett til den prisen, og det anser jeg for å være et mye bedre kjøp.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Takk for svar, da kjøper jeg heller en Rega Brio, får en ny til 6990,-:cool: Var dessuten litt skeptisk til selgerprofilen, ikke verifisert av FINN og registrert med et pussig nick i 2017.
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.170
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg kjøpte Advantage S-150 som lå på finn. Aner ikke om den er bra..
fått hørt på den og vurdert om det ble et godt kjøp eller ikke Valfy? Snoka på den selv,men var usikker om den var skarp a la Thor 2.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Er den RCF Mytos 3 ett godt kjøp?
Jeg kjøpte Advantage S-150 som lå på finn. Aner ikke om den er bra..
fått hørt på den og vurdert om det ble et godt kjøp eller ikke Valfy? Snoka på den selv,men var usikker om den var skarp a la Thor 2.
Har spilt på den i en ukes tid nå. Oppfatter den ikke som direkte lys, men heller nøytral. Ihvertfall ikke noe jeg oppfatter som plagsomt. Litt mindre pondus i dypbassen enn Marantz PM11S3. Overraskende nok er den også minst like støyfri på Cornwall som Marantzen. Hører kun ørlite susing fra diskant med øret ca. 5cm unna.
Får ikke sjekket kraftreservene på fornuftig måte med mine Cornwall, men den skal doble effekten helt ned til 2 ohm, så tror den drar i gang det meste av høyttalere. :)
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
427
Antall liker
305
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
Sonus Faber Minuetto med uoriginale stativer, Densen Beat og gammel Rotel cd-spiller til 5k. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119352276
Hadde dem for noen år siden, og dette er virkelig vakre høyttalere med en aldeles skyhøy WAF. Men..

Alle spor av luftighet? Glem det. Bass? Grei nok, men ikke all verden. Mellomtone? Nydelig.

Konklusjon: Liker du Concierto de Aranjuez, go for it. Og om du liker vakre skulpturer. Men til all annen bruk hadde jeg tenkt en gang til.
Det er vel ingen som kjøper det anlegget med andre hensikter enn å få pule med Bolero i bakgrunnen, akkurat passe priset til et slikt bruksområde. :cool:

Fem laken, pluss ei Bolero-skive? En investering for livet.. ;)
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.432
Antall liker
9.699
Sted
Interiore Simplicitate
Sonus Faber Minuetto med uoriginale stativer, Densen Beat og gammel Rotel cd-spiller til 5k. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119352276
Hadde dem for noen år siden, og dette er virkelig vakre høyttalere med en aldeles skyhøy WAF. Men..

Alle spor av luftighet? Glem det. Bass? Grei nok, men ikke all verden. Mellomtone? Nydelig.

Konklusjon: Liker du Concierto de Aranjuez, go for it. Og om du liker vakre skulpturer. Men til all annen bruk hadde jeg tenkt en gang til.
Det er vel ingen som kjøper det anlegget med andre hensikter enn å få pule med Bolero i bakgrunnen, akkurat passe priset til et slikt bruksområde. :cool:
Bo Derek gjorde inntrykk i sin tid. [emoji6]
 

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2014
Innlegg
1.547
Antall liker
2.612
Sted
Bergen
Skulle ikke denne tråden holdes fri for diskusjoner, eller har vi gått bort fra det igjen? Just wondering. For min del må det gjerne diskuteres frem og tilbake, men en felles linje er jo uansett greit.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Joda, og det burde vært slik at de to trådene var sticky, slik at de er lette å finne. Diskusjonstråden forsvinner fort.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Egentlig er denne tråden grådig irriterende.
Før de som er på jakt etter noe, får ikke snu seg rundt før noen, via denne tråden har snappet det opp.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Egentlig er denne tråden grådig irriterende.
Før de som er på jakt etter noe, får ikke snu seg rundt før noen, via denne tråden har snappet det opp.
Er det ikke derfor denne tråden ble opprettet da?
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
De aller beste tilbudene blir selvsagt snappet opp før de blir lagt ut her, det er mange som følger både vårt torg og Finn veldig tett. Men det gjør ikke tråden unyttig, de nest beste kan bli liggende ute i dagesvis. Jeg føler det er kjøpers marked på brukt hifi.
 

KjellO

Medlem
Ble medlem
28.01.2017
Innlegg
19
Antall liker
7
Egentlig er denne tråden grådig irriterende.
Før de som er på jakt etter noe, får ikke snu seg rundt før noen, via denne tråden har snappet det opp.
I går ble det solgt en Denon AVR-X5200W på Finn for 500kr., i fin stand. Det som var irriterende var at en annen enn meg var raskest til å kontakte selger. Annonsen dukket ikke opp her, etter det jeg kan se. :)

For de som bare er på jakt etter noe, så er det alltids noe å få kjøpt bare man betaler det selger skal ha. Denne tråden er vel for de som er på jakt etter noe til lav pris, litt uavhengig av hva det er.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.267
Antall liker
11.009
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sonus Faber Minuetto med uoriginale stativer, Densen Beat og gammel Rotel cd-spiller til 5k. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119352276
Hadde dem for noen år siden, og dette er virkelig vakre høyttalere med en aldeles skyhøy WAF. Men..
Alle spor av luftighet? Glem det. Bass? Grei nok, men ikke all verden. Mellomtone? Nydelig.
Konklusjon: Liker du Concierto de Aranjuez, go for it. Og om du liker vakre skulpturer. Men til all annen bruk hadde jeg tenkt en gang til.
Folk er forskjellige, men jeg ser hva du mener. Karakteristikken er nok ikke alle enige i, men ikke så nøye nå som det er solgt.
Eieren har levd med det i flere år, tilfeldigvis en venn av meg, uvanlig musikk-kyndig person. Ingen overraskelse kanskje, men en virkelig elsker av klassisk musikk, med godt trente ører.
Noen av de gamle her husker kanskje spørreprogrammet "Kvitt eller dobbelt", der en ung dame gikk nesten til topps med tema Verdi-opera.
Jeg skal ikke vise henne tråden --hehe- men er nysgjerrig på om hun oppgraderer, og til hva.

Ingen diskusjon, men litt artig syns nå jeg.
 

sprellemannen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
243
Antall liker
95
Har solgt diverse på bruktbørsen. Har aldri teke lenger enn 1 veke å få det solgt. Ein må bare prisa det fornuftig.
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
427
Antall liker
305
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
Sonus Faber Minuetto med uoriginale stativer, Densen Beat og gammel Rotel cd-spiller til 5k. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119352276
Hadde dem for noen år siden, og dette er virkelig vakre høyttalere med en aldeles skyhøy WAF. Men..
Alle spor av luftighet? Glem det. Bass? Grei nok, men ikke all verden. Mellomtone? Nydelig.
Konklusjon: Liker du Concierto de Aranjuez, go for it. Og om du liker vakre skulpturer. Men til all annen bruk hadde jeg tenkt en gang til.
Folk er forskjellige, men jeg ser hva du mener. Karakteristikken er nok ikke alle enige i, men ikke så nøye nå som det er solgt.
Eieren har levd med det i flere år, tilfeldigvis en venn av meg, uvanlig musikk-kyndig person. Ingen overraskelse kanskje, men en virkelig elsker av klassisk musikk, med godt trente ører. Noen av de gamle her husker kanskje spørreprogrammet "Kvitt eller dobbelt", der en ung dame gikk nesten til topps med tema Verdi-opera. Jeg skal ikke vise henne tråden --hehe- men er nysgjerrig på om hun oppgraderer, og til hva.

Ingen diskusjon, men litt artig syns nå jeg.
En sann elsker av klassisk musikk var vel salige Franco Serblin også. Og det var jo dette han var opptatt av at høyttalerne skulle speile, om jeg ikke husker ham feil. Så da kan vi jo si det slik at disse to hjertevennene fant hverandre i nevnte SF-høyttalere, og er de glade, så er jeg glad :) Men for meg som også liker klassisk Deep Purple og suuugende blues fra Delta Cross Bands svarthvite lp'er mm, så ble de litt.....vel, dessverre ikke helt min greie. Noe som selvsagt ikke nødvendigvis bare var høyttalernes feil. Så jeg solgte dem igjen til en klassisk gitarentusiast, som ble overlykkelig over de nydelige høyttalerne han fikk høre sin Segovia på, og jeg hastet videre til et par.....eh, har ikke peiling, faktisk. Men de står ikke her nå, de heller :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Har solgt diverse på bruktbørsen. Har aldri teke lenger enn 1 veke å få det solgt. Ein må bare prisa det fornuftig.
Ja. alle vil helst ha det billigst mulig.
Senket prisene for 3 gang nå jeg.
 
Topp Bunn