Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Evo2: Den er det. MEN: Såfort en høyttaler blir så stor vil den skape problemer både akustisk, drifts- og rommessig.. Krever krefter for å kontrolleres. Og LMen er LITEN. Jeg har prøvd det meste av ECs deler,- også på Klipsch- og står inne for matchen. Ellers hadde jeg ikke nevnt det. Savner av og til ECI2/EC4,5/AW60ene mine også.

    Valfy: Den der er laget for KILDER. Jeg har en av dem selv..Du setter ikke en større forsterker enn Rega Elex-R, helst Brio på den. Hver av kontaktene tåler fire hundre watt.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Hvit Rega RP3/Elys 2. 4000,- på Torget. 23 mnd gml.. Bergensomr...
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Dharmabum: Vil du ha en bedre match? Sett kineseren til å jobbe på et sett Klipsch RP160M;) Samme pris, langt bedre høyttaler. RF82 er noe av det mest krevende Klipsch har- de sier fra om du ikke passer på dem ordentlig. Blant annet betyr det forsterker type svær.. Tenk Electrocompaniet..
    Med al respekt og melde! Det der stemmer ikke i det hele tatt,RF 7 er veldig mye mere krevende enn RF 82!

    O
    Rf7 er ikke spesielt krevende ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ikke jeg blant de som underdimensjonerer strømforsyninga, da...Det gjøres forøvrig altfor ofte..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.627
    Antall liker
    17.646
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dharmabum: Vil du ha en bedre match? Sett kineseren til å jobbe på et sett Klipsch RP160M;) Samme pris, langt bedre høyttaler. RF82 er noe av det mest krevende Klipsch har- de sier fra om du ikke passer på dem ordentlig. Blant annet betyr det forsterker type svær.. Tenk Electrocompaniet..
    Med al respekt og melde! Det der stemmer ikke i det hele tatt,RF 7 er veldig mye mere krevende enn RF 82!

    O
    Rf7 er ikke spesielt krevende ;)
    Jo!
    Følsomheten, som i hovedsak er høy for Klipsch sier ikke spes mye om høyttaleren er krevende, eller ikke.
    RF 7 har ikke akkurat parkettgulv-flat impedansekurve - for å si det pent. Minner om topografien i Hurrungane.
    Tilsvarende mener jeg også gjelder for RF 82, i hvertfall RF83.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    PTB: Nettopp! Kurvene ER vanskelige på begge disse to. Det hjelper heller ikke at RF82 er så store som de er.

    Ellers: Flere reimer til Tandberg kassettspillere til salgs på Torget. Definitivt noe for den som restaurerer..
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.101
    Sted
    Holmestrand

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Dharmabum: Vil du ha en bedre match? Sett kineseren til å jobbe på et sett Klipsch RP160M;) Samme pris, langt bedre høyttaler. RF82 er noe av det mest krevende Klipsch har- de sier fra om du ikke passer på dem ordentlig. Blant annet betyr det forsterker type svær.. Tenk Electrocompaniet..
    Med al respekt og melde! Det der stemmer ikke i det hele tatt,RF 7 er veldig mye mere krevende enn RF 82!

    O
    Rf7 er ikke spesielt krevende ;)
    Jo!
    Følsomheten, som i hovedsak er høy for Klipsch sier ikke spes mye om høyttaleren er krevende, eller ikke.
    RF 7 har ikke akkurat parkettgulv-flat impedansekurve - for å si det pent. Minner om topografien i Hurrungane.
    Tilsvarende mener jeg også gjelder for RF 82, i hvertfall RF83.
    Rf7 spiller kjempe bra hos meg med små veike forsterkere på 10 til 50w
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.347
    Torget vurderinger
    75
    Hvis noen er keen på å prøve seg på en handel med noen i Litauen, så går det an å få tak på et par Beolab 5 for 2600 euro der. Så billig har jeg aldri sett dem før. Hvis google translate ikke spiller meg et puss er det for et par (man kunne jo mistenkt det for å være per stykk).
    https://www.skelbiu.lt/skelbimai/ban...-31595131.html
    (via hifishark)

    Hmmm, tror jeg hadde holdt meg unna den der gett, så det lå et par på finn for 75k nylig- finner vel ikke hifi billigere en i Norge vil jeg tro, hvis det ikke er humbugg da:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Ang. kritikken om Solus Evo3: Prøv den før dere sier noe om den...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Et par klassikere i god stand for småpenger her: Infinity Kappa 7.2i
    Ikke for å kverulere, men de er ganske gamle og bassene har skumoppheng, så jeg ville sjekket dem nøye før kjøp. Jeg husker ikke akkurat hva de ble solgt for på 90-tallet, men tipper rundt 7-8 tusen nye når det ble drevet paralelleimport, så jeg syns kanskje prisen er noe frisk.
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Enig i det, men de skal være i flott stand og Polydome-mellomtonene ser i hvert fall på bildet ganske bra ut så vil kalle det et godt kjøp likevel selv om man sikkert kan finne rimeligere eksemplarer.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Latterlig billig luxman-dac på finn
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Knall kjøp her inne på sentralen nå Coda CS 14.000 det effektrinnet hamler opp med det meste av high end trinn løp og kjøp
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Jfs sound systems i Drammen har flyttesalg så der finnes det noen godbiter til en hyggelig pris. Grei nettside.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Merkelig at ingen av de nylig utlagte Bryston pre/power var verdige kandidater til denne tråden. Har sagt det før, synes dette er en merkelig tråd. Hva er kriteriene for å bli nevnt her? Bare pris? Og til dere som legger ut, kjenner dere alltid produktene og vet de er gode kjøp? Tror ikke det.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.556
    Antall liker
    1.094
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Merkelig at ingen av de nylig utlagte Bryston pre/power var verdige kandidater til denne tråden. Har sagt det før, synes dette er en merkelig tråd. Hva er kriteriene for å bli nevnt her? Bare pris? Og til dere som legger ut, kjenner dere alltid produktene og vet de er gode kjøp? Tror ikke det.
    Vi gjør så godt vi kan.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Merkelig at ingen av de nylig utlagte Bryston pre/power var verdige kandidater til denne tråden. Har sagt det før, synes dette er en merkelig tråd. Hva er kriteriene for å bli nevnt her? Bare pris? Og til dere som legger ut, kjenner dere alltid produktene og vet de er gode kjøp? Tror ikke det.
    Vi gjør så godt vi kan.
    Ok, da så!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    K.H: Da spør jeg deg: Kan du avgjøre om et produkt er et godt kjøp- både for deg selv og andre- hvis du ikke kjenner det- både på lyd og marked- fra før??? Tenkte ikke det. Det er nemlig alfa og omega for å kunne avgjøre det hele denne tråden handler om. Det å finne gode produkter til riktig pris- ift en gitt tilstand- på gitt markedsplass. Det KAN man ikke avgjøre dersom kjennskap til produkt og dets marked ikke foreligger..Uten det kan markedet blåse opp prisene på linje med det "bilpartiet" FRP gjør med en Tesla...og komme unna med det..Altså: Vit hva du gjør, følg formatene og kjenn ditt marked. Hva man i seinere tid ANSER som godt anvendte penger SKAL og MÅ bygge på den personlige erfaringen. Sånn gjøres det iallefall her.

    Eksempel: Jeg, for eksempel, kunne ikke tenkt meg å betale 14000 for ovennevnte Luxman dac. For meg er den minst tre tusen for dyr, og jeg velger heller en Regadac R. .. Det avgjør jeg fordi jeg kjenner begge. Og Rega leverer mer for min del. Men derimot anser jeg en Bladelius Brage til 13000 som årets beste forsterkerkjøp. Fordi den- i mine ører- er så tett på en komplett integrert femtiwatter som det er mulig for betalbare penger..Det betyr ikke at Evo2 ikke kan anse den Lux-dacen som et regelrett varp- det er nettopp det den er for riktig eier. Det faktum berettiger i sin tur tråden.


    Historisk signifikans har en god del med bruktpris å gjøre. Det merker vi som holder på med BÅDE digitalt OG analogt. for eksempel kassetter. Når man da- som jeg gjorde for ei uke sia- kommer over en bortimot strøken , østtysk RFT SK3000 tapedeck for etpar økonomiske blåresepter, - slår man til. Fordi den faktisk KAN låte bra, men også fordi den ble produsert i et land som ikke eksisterer lenger, med begrensede midler til rådighet. Den tida formet meg og mitt liv, så som kassettbruker er disse for min del som en hellig gral å regne. På linje med Denon DRS810, Nakamichi og Aiwa...Den østtyske maskinen er full av "firsts" i DDRs elektronikkproduksjon også: To motorer, "vestlige" LEDer for opptaksnivå++..Det hele dreier seg altså også om å samtidig ville utvide erfaringsbanken, men ta godt vare på kunnskapen du allerede har..Jeg tør nesten garantere at den RFTen er EN av i Norge når den kommer;) Og at den nok leverer svært overraskende resultater. Det gleder seg meg stort til. Sjekk "Ukens Vintagekjøp", så forstår du...
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.574
    Antall liker
    9.377
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gode kjøp på nettet er etter min mening pris i forhold til nypris, alder og tilstand...... Og selvfølgelig hvilke preferanser man har. Jeg kunne ikke tenke meg en øst-tysk kassettspiller uansett pris. Men en Luxman DAC til godt under halv pris? Tja, den hadde gitt med en stor porsjon eierglede, men den passer ikke inn her nå.
    Og et lite hjertesukk, jeg har frekventert sentralen i fire år og jeg synes bare det blir mer og mer kverulering og småkrangling. Det er trist.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Gode kjøp på nettet er etter min mening pris i forhold til nypris, alder og tilstand...... Og selvfølgelig hvilke preferanser man har. Jeg kunne ikke tenke meg en øst-tysk kassettspiller uansett pris. Men en Luxman DAC til godt under halv pris? Tja, den hadde gitt med en stor porsjon eierglede, men den passer ikke inn her nå.
    Og et lite hjertesukk, jeg har frekventert sentralen i fire år og jeg synes bare det blir mer og mer kverulering og småkrangling. Det er trist.
    Den siste er sikkert til meg, så jeg får prøve å ta meg sammen. Når det er sagt har denne "omgangstonen" eksistert så lenge jeg har vært her inne og sikkert før det også, så dette er ikke noe nytt. I noen tilfeller merker man ikke engang at man er på tynn is sånn sett, kanskje fordi man deltar i kjeklingen selv. Selv i kassettspillertråden som ikke besøkes av så altfor mange kan man som utenforstående fra tid til annen ane litt av det samme, og det uten min hjelp.:cool:
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Det er mye bedre å legge ut en annonse her for mye enn en for lite.
    Denne tråden er en fin måte å få litt oversikt over markedet på. Og kanskje oppdage noen nye merker man ikke har prøvd før. Om 14 000 for Luxmanen er en god pris, så kan man kjøpe den, prøve den, og faller den ikke i smak så kan man selge den videre for samme pris. Dette er en fin måte å prøve nye merker på. Jeg har vært innom både Krell og Graham pga. denne tråden. Jeg har forsøkt å kuppe utallige andre annonser som har vært publisert her inne. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Sitat Auditor:Eksempel: Jeg, for eksempel, kunne ikke tenkt meg å betale 14000 for ovennevnte Luxman dac. For meg er den minst tre tusen for dyr.
    14000 er for dyrt for en 4mnd gamel dac til 32000kr???
    Ikke rart det går til helvete med bruktmarkedet.

    O
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Sitat Auditor:Eksempel: Jeg, for eksempel, kunne ikke tenkt meg å betale 14000 for ovennevnte Luxman dac. For meg er den minst tre tusen for dyr.
    14000 er for dyrt for en 4mnd gamel dac til 32000kr???
    Ikke rart det går til helvete med bruktmarkedet.

    O
    Som bambi sa over her, det er ikke alle som er så veldig diplomatiske med spissformuleringene sine alltid, og det skaper naturligvis litt friksjon innimellom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn