Alt til hus og bolig Gode madrasser/seng

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
4.875
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Det begynner å bli på tide å bytte ut madrassen eller hele sengen.

Har hatt gode erfaringer i noen år med Ikea madrassene (skiftet heller ut madrassen litt oftere) men de har som mangt også blitt dårligere i kvaliteten hvis en leser tilbakemeldingene.

Er ikke helt fan av kontinentalsenger- men det finns ja lite annet utenom disse her på berget.

Syns også at greia med sovesoner er helt meningsløst når en måler litt utenom standard kroppshøyde (som jeg med mine 2m.)

Noen anbefalinger på madrassprodusenter/butikker?
Det går ja fort an å blåse bort en god del penger på det.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
467
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
En madrass må prøveligges, og Jysk har 100 dagers prøveperiode på sine Gold madrasser.
Min kone bruker en annen madrass enn meg, så det er viktig å få en individuelt tilpasset madrass.

For 2 år siden kjøpte vi nye madrasser, men det er også viktig å få en god overmadrass, ikke bare den vanlige madrassen.
God søvn er viktig for å våkne uthvilt om morgenen, så tilpasning er mye viktigere enn pris på madrassen.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
4.875
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
En madrass må prøveligges, og Jysk har 100 dagers prøveperiode på sine Gold madrasser.
Min kone bruker en annen madrass enn meg, så det er viktig å få en individuelt tilpasset madrass.

For 2 år siden kjøpte vi nye madrasser, men det er også viktig å få en god overmadrass, ikke bare den vanlige madrassen.
God søvn er viktig for å våkne uthvilt om morgenen, så tilpasning er mye viktigere enn pris på madrassen.
Jeg er generelt noe skeptisk til det meste fra Jysk. 😉
De tilbyr også kun byttemulighet, så en får bare bytte til en annen madrass ila. disse 100 dager.

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.594
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Selv sverger jeg til Svane intelligel. Har en kontinental derfra med den tykkere intelligel varianten og deres topp overmadrass.
Meget bra synes både jeg og fruen. Det er vert å investere i en god seng. hva som er kostbart må hver enkelt vurdere og ikke alle har råd til en topp Hästens.
Ofte veldig gode tilbud på de bedre Norske merkene.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
653
Slutter meg til uttalelsen om Svane Intelligel. Overmadrassen med den ettergivende strukturen er helt topp. Jeg kunne også gjerne hatt Tempur, men fruen mener at det er som å sige ned i en myr!

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
6.686

Topp Bunn