Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Kort innpå, håper det er greit...

    Min kilde i dag er flac og Bluesound Node 2i, er det mye å hente på i kjøre en Topping E50 som dac istedenfor Bluesound?
    Så en på youtube som slaktet Bluesound sin dac :unsure:
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Kort innpå, håper det er greit...

    Min kilde i dag er flac og Bluesound Node 2i, er det mye å hente på i kjøre en Topping E50 som dac istedenfor Bluesound?
    Så en på youtube som slaktet Bluesound sin dac :unsure:
    Jeg hadde bluesound inn i e50 før. Står hos en venn nå. Prøv det! Du kommer nok ikke til å koble tilbake til analogutgangen i bluesounden etterpå.
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Jeg hadde bluesound inn i e50 før. Står hos en venn nå. Prøv det! Du kommer nok ikke til å koble tilbake til analogutgangen i bluesounden etterpå.
    Bluesound Node 2i må jeg bruke for Roon og streaming, men kjøre en Toppings som dac og sette noden som bare streamer, riktig tenkt?

    Mye forskjell på E30 og E50?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Til dere som har "dårlig" erfaring med usb isolatoren. Har dere prøvd å koble til ekstern forsyning til den (usb micro) på siden.
    Hadde en sånn sammen med e50 tidligere. Ramlet til stadighet ut. Men ved ekstern power til den ble den stabil.
    Anbefales å prøves.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Bluesound Node 2i må jeg bruke for Roon og streaming, men kjøre en Toppings som dac og sette noden som bare streamer, riktig tenkt?

    Mye forskjell på E30 og E50?
    Ser jeg hoppa over første spørsmål der.
    Ja riktig tenkt. Fast nivå ut og digitalt til topping
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Satser på det fungerer bedre nå @Tønnes
    En i familien min fikk problemer med den første, den andre har fungert bra. Min har fungert hele tiden, men fy - den blir varm.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Nytt marked her altsååå ... :p

    Isolator løfter !!

    Ansus kommer sikkert med noe om ikke lenge.......:cool:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har vurdert en DAC til "TV anlegget" med optisk ut fra TV og coax fra Blu ray, og sett på noen fra Topping. Kom over info om at Topping dacer med Cirrus Logic receiver chip ikke takler spdf signal fra en cdspiller? Fant ikke noe info på toppings sider , men at en moderne dac fra 202X ikke skal takle et spdif signal med litt jitter høres rart ut?
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?


    "According to Topping, this chip will struggle to work efficiently if faced with an unstable or irregular signals also called Jitter. This audio issue effects all Topping DACS featuring the Cirrus Logic receiver chip which including the DX7pro, D30Pro and the new batch of the E30 DACs"

    Topping themselves have admitted this, and added the following disclaimer to their online listings: “We do not recommend connecting the E30 to a CD player, because it has high requirements on the input of the CD player and most CD devices will cause music to stutter/ skip.”

    @Høvdingen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Har vurdert en DAC til "TV anlegget" med optisk ut fra TV og coax fra Blu ray, og sett på noen fra Topping. Kom over info om at Topping dacer med Cirrus Logic receiver chip ikke takler spdf signal fra en cdspiller? Fant ikke noe info på toppings sider , men at en moderne dac fra 202X ikke skal takle et spdif signal med litt jitter høres rart ut?
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?


    "According to Topping, this chip will struggle to work efficiently if faced with an unstable or irregular signals also called Jitter. This audio issue effects all Topping DACS featuring the Cirrus Logic receiver chip which including the DX7pro, D30Pro and the new batch of the E30 DACs"

    Topping themselves have admitted this, and added the following disclaimer to their online listings: “We do not recommend connecting the E30 to a CD player, because it has high requirements on the input of the CD player and most CD devices will cause music to stutter/ skip.”

    @Høvdingen
    Jeg har snakket med 2 kunder som har opplevd sporadisk hakking med D30Pro tilkoblet eldre cd-spillere, men utover dette har det ikke vært noen rapporter på de andre modellene som er nevnt.

    DX7Pro og E30 er også nå erstattet med DX7Pro+ og E30 II som begge benytter nye mottager brikker som ikke vil ha dette potensielle problemet, men det så ikke ut til være noe særlig problem her i Norge på de gamle modellene til tross for Topping sin advarsel.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har snakket med 2 kunder som har opplevd sporadisk hakking med D30Pro tilkoblet eldre cd-spillere, men utover dette har det ikke vært noen rapporter på de andre modellene som er nevnt.

    DX7Pro og E30 er også nå erstattet med DX7Pro+ og E30 II som begge benytter nye mottager brikker som ikke vil ha dette potensielle problemet, men det så ikke ut til være noe særlig problem her i Norge på de gamle modellene til tross for Topping sin advarsel.
    Men E30 (som jeg har) hadde jo AKM før fabrikken(?) som produserte brant ned? Ikke opplevd noe tull med den uansett kilde, men det har altså kommet 2 generasjoner etter AKM gen.da?
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Men E30 (som jeg har) hadde jo AKM før fabrikken(?) som produserte brant ned? Ikke opplevd noe tull med den uansett kilde, men det har altså kommet 2 generasjoner etter AKM gen.da?
    Det kom en E30 revisjon 2 som hadde en ny mottager brikke fra "Cirrus Logic 8416" ettersom "AKM4118" var utilgjengelig, men begge revisjonene av E30 benyttet AK4493 d/a konverter.

    Nå har det kommet en E30 II som bruker 2 stk. AK4493s, så en kan vel si at det har kommet en 1stk. revisjonsoppdatering + en større oppgradering (E30 II).
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Synes den 8 kanalen virker særdeles interessant. Er det noen som bruker denne?
    Å programmere en fornuftig frontend på til denne hadde vært morro fremfor å dille med disse lydkortene for å få de til å virke nogenlunde fornuftig til eget bruk.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen som har en Topping DM7 manual?
    Skulle svært gjerne sett routingoppsettet i softwaren også.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.178
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har snakket med 2 kunder som har opplevd sporadisk hakking med D30Pro tilkoblet eldre cd-spillere, men utover dette har det ikke vært noen rapporter på de andre modellene som er nevnt.

    DX7Pro og E30 er også nå erstattet med DX7Pro+ og E30 II som begge benytter nye mottager brikker som ikke vil ha dette potensielle problemet, men det så ikke ut til være noe særlig problem her i Norge på de gamle modellene til tross for Topping sin advarsel.
    Jeg har E30 og har opplevd hakking fra CD. Hvordan kan jeg se om jeg har I eller II ?
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn som Topping venn med en Pre90 som jeg har spilt på noen uker. Denne er imponerende tyst (når det ikke spilles musikk), i tillegg til så virker det som god byggekvalitet :)
    2022-11-24 08.19.22.jpg


    Det kan fort bli noen flere Topping produkter her i oppsettet. Går med tanker om blant annet en ny DAC etterhvert, og extender modulen til Pre90 vil jeg nok også ha når den kommer inn i sort, blant annet :)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Har ikke fått tid til å sette meg inn i dette.
    Hvilke filter/setting bruker dere på D90SE?
    Tenker da på DSD of PCM.
    Mvh
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hei, vurderer å oppgradere min aldrende dac I head fi anlegget, har en Hegel hd2 der for øyeblikket.
    Hvilken dac av de litt rimeligere anbefaler dere? er mest til bruk med pc i fanget når resten av huset har gått i dvale.
    Head fien er et Stax Basic oppsett.
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hei, vurderer å oppgradere min aldrende dac I head fi anlegget, har en Hegel hd2 der for øyeblikket.
    Hvilken dac av de litt rimeligere anbefaler dere? er mest til bruk med pc i fanget når resten av huset har gått i dvale.
    Head fien er et Stax Basic oppsett.
    Hva med en D50S? Den er liten, og det må da være praktisk med PC i fanget. Og så har den Bluetooth, og det kan jeg tenke meg er praktisk/fleksibelt i samme slengen. Jeg har absolutt ikke lyttet til den, men vurderer den selv til omtrent akkurat samme bruk. Det hender jeg veksler mellom lytting og en liten youtubesnutt her og der om kvelden når resten av familien har lagt seg og jeg er for lat til å reise meg fra stolen for å skru på tv eller sette på en plate osv.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva tenker dere er en grei pris for en Dx7-pro? Helt strøken...
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Hei, vurderer å oppgradere min aldrende dac I head fi anlegget, har en Hegel hd2 der for øyeblikket.
    Hvilken dac av de litt rimeligere anbefaler dere? er mest til bruk med pc i fanget når resten av huset har gått i dvale.
    Head fien er et Stax Basic oppsett.
    Antar det er volum-kontroll på kontrollboksen til de Stax head-fi, så en DAC uten er jo det aller billigste.
    Hva med Topping E30?
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Vet ikke hvor poste denne, da jeg ikke fant noen egen tråd for Wiim mini streamer. Kjøpte akkurat en sånn. Streamer Quboz via IOS (Mac/iPhone). Litt skuffende å se at AirPlay her hindrer High res avspilling. Finnes det noe work arounds?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Kjører du Bluetooth til Wiim enheten?
    For om du streamer via Wiim appen så er vel ikke (apple)Airplay inne i bildet. 🤔
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hvor poste denne, da jeg ikke fant noen egen tråd for Wiim mini streamer. Kjøpte akkurat en sånn. Streamer Quboz via IOS (Mac/iPhone). Litt skuffende å se at AirPlay her hindrer High res avspilling. Finnes det noe work arounds?
    Opprett egen tråd for Wiim...
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Nei, bruker WIfi. Tror begrensningen her de AirPlay.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn