Godt kjøp?

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
artig å se at den debattformen som en opplevde i barnehaven opp gjennom skolealder og tilogmed gymnaset lever i beste velgående her på forumet:

dersom en ting er bra, må nødvendigvis alt annet være "bare rævvva"

;D ;D

mvh

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
artig å se at den debattformen som en opplevde i barnehaven opp gjennom skolealder og tilogmed gymnaset lever i beste velgående her på forumet:

dersom en ting er bra, må nødvendigvis alt annet være "bare rævvva"

;D ;D

mvh

Ja og spesielt hvis man elsker ett merke og i tillegg kun har hørt på det ene merket. Da er alt annet "bare rævvva"
;D

Håper ingen føler seg truffet. ;D ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
DUAL 1229. Billig og bra, gruset rega P3èn jeg sammenlignet med. Den er i tillegg helautomatisk og driftsikker.
Lf

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Det er faktisk solgt noen 10.000 eks i Norge.
Brorparten av de er i "stack", Daewoo eller Samsung eller lignende. Jeg tenkte på rendyrkede platespillere. Platespilleren var på vikende front allerede da CDen satte inn dødsstøtet

J

jukes

Gjest
Etter å ha lest innlegg her på sentralen der Rega-eiere skriver om sine problemer er jeg skeptisk til platespillere som kommer fra denne fabrikken. Det er spillere merket Rega, Goldring og NAD og som ellers er like. Problemene er motorer som går i feil hastighet, går feil vei, remmer som slurer, remhjul som faller av, lim som ikke holder osv...Rega armene er tydeligvis bra, jeg har aldri sett noen klage på disse.

Det er nettopp slikt jeg forbinder med engelske produkter i konsum-klassen.

Hei Karl,du må ikke sammenligne Dual og Rega. Dual er i en helt annen divisjon når det gjelder kvalitet. Lydmessig er det også forskjell i favør Dual. At noen kaller disse for fuglekasser,har bare med at de ikke forstår hvor godt disse er bygget.

Mvh Jukes

DUAL 1229. Billig og bra, gruset rega P3èn jeg sammenlignet med. Den er i tillegg helautomatisk og driftsikker.
Lf

Her er det en som har sammenlignet,gruset Rega P3 forteller vel sitt.

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.460
Torget vurderinger
5
Dette vil sikkert komme som en stor overraskelse på noen, men vinyl er definitivt på vei tilbake igjen. Sakset fra thebusinessonline.com:
According to Rob Campkin, the head of Music at Virgin Megastores, vinyl is now outselling CDs when it comes to the latest records.
“Up to 70% of sales of new releases are vinyl. The fans of popular new rock bands like Arctic Monkeys and The Raconteurs prefer vinyl to CD,” said Campkin. “When the Raconteurs’ latest single was released, 80% of high-street sales were for seven-inch vinyl and only 20% were for CDs.”
“We are not just talking about vinyl singles but also about albums – the format is just continuing to grow,” said HMV spokesman Gennaro Castaldo.
The trend is born out by figures from record industry body, the British Phonographic Industry (BPI). According to the BPI’s findings, vinyl records are a technology that has come back from the brink of extinction to take the industry by storm. Between 2001 and 2005, annual sales of vinyl single in the UK rose sixfold to over 1m, accounting for 14.7% of all physical singles sales in 2005, up from 12.2% in 2004. The industry expects vinyl figures for the current year to be even more dramatic.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dual er ok, dersom dei restaurerast skikkeleg, og at dei har ein pickup som trivest i desse armane. Rega-armane er MYKJE betre, sånn isolert sett, men har litt større masse, og funkar betre med moderne pickupar. Har du ein gammal pickup, og spanderer tid (og pengar) på å finne ny nål, medan du får nokon til å pusse opp Dualen, får du ein god platespelar, som ser meir retro ut enn tidlause Rega...

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Som oftest greier de seg med to-tre dråper motorolje på de to motorlagrene, og steuerpimpel i automatikken. Nål finner du her: www.stereoneedles.com. De koster ca 300 NOK i ed-versjon, som er en av de beste versjonene.

Hva mener du med at Rega-armen er mye bedre sånn isolert sett? Dual-armene holder høy presisjon, og resonerer ikke ved bruk av passende pu.

Topp Bunn