Godt program for transkoding?

N

nb

Gjest
Om du vil unngå å gjøre det over nett er det som sagt bare å smelle inn virtualiseringssoftware og installere Windows på serveren din. Det kan være kjekt å ha om det skulle være programmer du ønsKer å kjøre på server men som kun finnes på Windows.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.133
Antall liker
32.653
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
nb skrev:
Om du vil unngå å gjøre det over nett er det som sagt bare å smelle inn virtualiseringssoftware og installere Windows på serveren din. Det kan være kjekt å ha om det skulle være programmer du ønsKer å kjøre på server men som kun finnes på Windows.
Da tenker du på wine? eller dualboot?
Jo en god tanke er jo det, men har mest lyst til å la serveren være mest mulig "ren". Den skal bare spille musikk.
Liker knapt nok å logge inn for å få opp ubuntu-gui'n. :)

Muligens lager jeg meg en egen backup-server, der sånt "er tillatt". Det er backup-situasjonen jeg egentlig bør bruke mer av min lille kapasitet på (samt legge cat5-kabel til stuesqueezeboxen). Har ikke fått til skikkelig det kabinettet jeg har brukt til backup i det siste (lin li ex-20), når jeg nå må slå sammen disker for å få tatt full backup.
 

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2009
Innlegg
408
Antall liker
3
nb skrev:
Husk på at DBPowerAmp transkoder ett spor pr. CPU-core. Det har en del å si om man har quadcore (men det er kanskje ikke så mange som har på serveren sin uansett...)
ah, det glemte jeg - nok fordi min server er singlecore. Såvidt jeg vet støtter lame ikke (ennu) multi-core, men jeg tror flac2mp3 håndterer dette ved å starte et (parametrisert) antall prosesser. Så er det op til OS'et og kaste disse ut på de tilgjengelige kjerner.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.133
Antall liker
32.653
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
bhaagensen skrev:
Skriptet lager et speil (kopi) av alle flac-filene i --rot-sti-til-flac og legger dem i --rot-sti-til-mp3. Med inkremental mener jeg at det automatisk finner endringer du måtte ha utført i --rot-sti-til-flac, og behandler bare disse (og ikke de 5 zillioner andre filer den allerede har konvertert). Det kan enten være at du har lagt nye filer inn, eller bare at du kanskje har oppdatert noen tags i noen av dine flac-filer.

Sender noe senere i dag så kan du jo teste på en del av ditt biblotek.
Skal bli morsomt å teste ut. Har googlet etter flac2mp3.pl jeg også, hjememsiden er nede ja.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Som et siste innlegg vil jeg bare legge til at man kan transcode direkte fra nettverket med DBpoweramp, konvertere lossless til MP3, mens lossy filer blir bare kopiert direkte over. I tilfelle det var noe tvil om dette..
 
N

nb

Gjest
united59 skrev:
Da tenker du på wine? eller dualboot?
Jo en god tanke er jo det, men har mest lyst til å la serveren være mest mulig "ren". Den skal bare spille musikk.
Liker knapt nok å logge inn for å få opp ubuntu-gui'n. :)
Jeg tenker på programvare som Virtualbox fra Sun (gratis). Du kjører da Windows i et vindu i GUIen og det påvirker ikke serverinstallasjonen din i det hele. Den virtuelle maskinen har en egen reservert plass på disken osv, kjører i en dedikert del av minnet osv. Du vil da mappe samba-sharene dine på samme måte som om du koblet til over nettet.
 
Topp Bunn