Ønsker anbefaling Godt skjulte/ukjente hifi-skatter?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.202
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Står en slik hos Hifiguiden på Hamar.
Eller kanskje det var en pre

Haavard

Hei

Har kunnet lytte til et par NVA forsterkere noen ganger.De låter kanon,men eier og konstruktør er mildt sagt
til tider sær.Han skys av pressen pga. sine utbrudd.Utstyret trenger litt oppmerksomhet mht. kabelvalg.

Har bl.a lyttet til denne på flere høyttalere.Kraftig,transparent og musikalsk.
The Archive

Vis vedlegget 236930

Tror han fremdeles driver på med sitt.

NVA - AP20 Integrated amplifier., NVA - AP50 Integrated amplifier. items in nene valley audio store on eBay!

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
5.008
Torget vurderinger
2
Hei
Arild var importør og tok tok inn den første NVA til landet.Audio Art ble tok også disse inn på et senere tidspunkt.
Det var denne første Statementen (TIS) jeg har lyttet til på mange forskjellige høyttalere.
Den gikk opp i røyk da eieren ga litt for mye på med Quad 64 på utgangen.TIS likte ikke at sikringskretsløpet
til Quad trådte til ;)

M

MusicBear

Gjest
Hvor selges denne du sikter til Sansui?

Ja, la oss gjerne få litt mer info om den, mange her som er interessert i løsninger (med tanke på fullforsterkere eller til sub bruk) fra PA bransjens lavere-kalkyler-bransje :)

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.794
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Kanskje ikke helt ukjent, men ikke vanlige i Norge i allefall; Quicksilver Audio.. Mine Mid Mono har spillet i stua siden 2007, og har blitt testet opp mot masse annet, og de blir stående ;)
image.jpg

Mvh
lassemann

K

kveita

Gjest
Hvor selges denne du sikter til Sansui?

Ja, la oss gjerne få litt mer info om den, mange her som er interessert i løsninger (med tanke på fullforsterkere eller til sub bruk) fra PA bransjens lavere-kalkyler-bransje :)[/QUOTE

som jeg svarte igår så googler du på NHT superpower. Der vil du forhåpentligvis få svar på alle dine spørsmål på hjemmesiden til NHT. HT er aktiv med en ice forsterker på 90w. Norsk forhandler var/er Procom Music.

M

MusicBear

Gjest
Jeg fant forsterkeren du foreslo i denne tråd, alipax, og jeg lurer på om om 2 x 350 W i 4 Ohm fra en vifteløs effektforsterker til rett over 4 tusenlapper fra en seriøs produsent, er en drøm for de som trenger effekt til suber?! For noen kanskje også til fulltone?!

Apart Champ 2 Forsterker 2x 350W/4Ohm, vifteløs - Prostage AS

Fler enn deg, alipax, som kjenner til dette?

Her som 2 x 600 W i 4 Ohm til rett under 7 lapper:

http://www.prostage.no/Alle-produkt...-x-600W-4Ohm-vifteløs-ChampOne-SH-p0000000981

Sist redigert av en moderator:

low-fi

Fersking
Ble medlem
14.01.2014
Antall liker
0
Jeg fant forsterkeren du foreslo i denne tråd, alipax, og jeg lurer på om om 2 x 350 W i 4 Ohm fra en vifteløs effektforsterker til rett over 4 tusenlapper fra en seriøs produsent, er en drøm for de som trenger effekt til suber?! For noen kanskje også til fulltone?!

Apart Champ 2 Forsterker 2x 350W/4Ohm, vifteløs - Prostage AS

Fler enn deg, alipax, som kjenner til dette?

Her som 2 x 600 W i 4 Ohm til rett under 7 lapper:

Apart Champ One Forsterker 2 x 600W/4Ohm vifteløs - Prostage AS
Den kan fås betydelig billigere, faktisk, sjekk prisjakt.no. Rett over 4 lapper for den kraftigste!

SuperSmart / APart-Audio CHAMP-ONE 19" amplifier

M

MusicBear

Gjest
Hehe, dette er så billig at det umulig kan låte bra...!?

Eller så billig at man om ikke annet bør prøve det ut :)

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
434
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Vel, hvorfor skulle f.eks. prostage ha denne i sitt sortiment om det ikke var kvalitet spør nå jeg ? Om den er en drøm for drift av subber ? Den driver iallefall 12 tommerne i Wilson Witt 1 som en drøm for meg.
Hehe, dette er så billig at det umulig kan låte bra...!?

Eller så billig at man om ikke annet bør prøve det ut :)

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.986
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvis du gidder å lete, finner du et par ufortjent ukjente BKS 107 til salgs brukt nå for "hele" 4300,-
DET er intet mindre enn løp og kjøp, men du bør belage deg på å hente høytalerne, for de veier drøyt 30kg pr stk...

mvh
Proffen

EDIT: Det ligger faktisk to par til salgs brukt nå.....og ingen av parene er mine....:cool:

Sist redigert:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.191
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Kan du hjelpe oss som ikke har Google?

Hvis du gidder å lete, finner du et par ufortjent ukjente BKS 107 til salgs brukt nå for "hele" 4300,-
DET er intet mindre enn løp og kjøp, men du bør belage deg på å hente høytalerne, for de veier drøyt 30kg pr stk...

mvh
Proffen

EDIT: Det ligger faktisk to par til salgs brukt nå.....og ingen av parene er mine....:cool:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.191
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Det er jo litt spesielt å si denne er like bra som normalt tilsvarende forsterkere som koster minst ca 10 x mere, uten å gi preferanser\sammenligninger\bevis? Dette er jo tross alt ikke PAsentralen:rolleyes:

Om det er fakta som du sier, er du i alle fall KONGE i denne tråden.

Edit; Man skal dog være åpen for alt, jeg har til og med lest et hi fi blad som heter Lyd og Bilde som ga 6 på terningen til Fence Audio høyttalere. Så terninger har ingenting å gjøre i lyd tester mener nå jeg. Det blir for tilfeldig hvordan de lander:D ...men Lyd og Bilde om det....

....hva ønsker du å høre...? Men jeg kan iallefall si at den spiller (på mitt oppsett) så detaljert, dynamisk, støyfritt, musikalsk at jeg ser overhodet ingen grunn for å skifte den ut til noe annet. Anbefaler deg å kjøpe en å prøve.
Fortell mer da.....

Ukjent HiFi skatt Apart Champ 2 som av endel her inne vil fnyse av og kalle PA junk!

Vis vedlegget 237821

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.986
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kan du hjelpe oss som ikke har Google?

mvh
Proffen

Hvis de er borte fra hhv børsen og finn, kan jeg tenke meg et par mulige scenarioer:
1) Annonsene er utløpt og ikke fornyet
2) Høytalerne er solgt og annonsene slettet

mvh
Proffen

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.720
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Antagelig flere har hørt om den, og like antagelig få som virkelig kjenner/har den.

Lyngdorf TDAI 2200. En fantastisk god og fleksibel sak. Lån en med hjem, og gi den en reell sjanse. IKKE hør på synsere som har (over)hørt den litt her og litt der. Lev med den, legg fordommene dine til side.... Nei, den er ikke gratis, men ift hva du får, så er den latterlig billig, imo.

(Og ja, jeg har en selv, kjøpt "i blinde". Tolk det som du vil)

Sist redigert:

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Dayens Menuetto. Fantastisk forsterker. Yter langt bedre enn hva man forventer til prisen. Anbefales!

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
216
Torget vurderinger
4
Mulig jeg har sakt det før og jeg sier det igjen, Rega Brio-R

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem