Godtroende, ja, desverre

stesch

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
0
F...n så irriterende, nå har jeg i lengre tid handlet en del på Finn og her på forumet. Har både kjøpt og solgt og hatt gentlemen's agreement med folk og det har alltid gått bra. Så skulle jeg kjøpe meg ny telefon, fant en greit priset Nokia N95 på Finn. Snakket en del med selgeren på telefon, tillitvekkende type. Snakket hedmarking, må være norges mest tillitvekkende dialekt! Endte opp med at jeg betalte kr 2800 på forskudd. Lurt!!! Siden har den tillitvekkende ikke vært å få tak på, hverken via e-mail eller telefon. Har truet med anmeldelse, men fremdeles skjer ingenting. Så nå går det en tillitvekkende kjeltring rundt på Løten med mine 2800, surt så det rekker. Bor jo så langt unna også, ikke lett å oppsøke fyren heller.

Irriterende å bli lurt, pluss at verden blir så mye kjipere når man må ta allverdens forbehold om man ønsker å handle på nett.

K

kathrine

Gjest
Hei!

La oss håpe han somler (vet ikke hvor lenge du har ventet), har vært episoder før hvor man tror man er svindlet så dukker pakken opp alikevel.
Spesielt får man "svindelfornemelse" hvis man betaler forskudd. :eek:
Vh
S

stesch

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
0
Har det vært så vel at han somlet, men tror ikke det, fikk mail om at pakken var sendt. Skjønner bare ikke at han gidder, jeg har navnet hans, telefonnummeret, bankkontonummer osv. men han satser vel på at politiet henlegger anmeldelsen.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe. Solgte noen metallica billetter for et par uker siden. Pengene er ikke kommet. Men det var en veldig hyggelig dame som kjøpte dem. Hun sendte til og med bilde av seg selv. Så skikkelig snaisen ut :)

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
805
Velkommen i klubben, jeg har også utestående 7500 i Hedmark nærmere bestemt Hernes der det sitter en Kødd og humrer. :mad:
Han ble politianmeldt i mars, men lovens kvern maler langsomt.....
Noen som kjenner en torpedo på de kanter?

G

Gjestemedlem

Gjest
bambadoo skrev:
Hehe. Solgte noen metallica billetter for et par uker siden. Pengene er ikke kommet. Men det var en veldig hyggelig dame som kjøpte dem. Hun sendte til og med bilde av seg selv. Så skikkelig snaisen ut :)
Lov å håpe på likviditesproblemer ... ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Rart hvordan folk våger å svindle med fullt navn, på den annen side, kanskje ikke, de blir vel sjelden tatt, og dårlig rykte er visst ikke noe problem for alle.
Vi ( ikke jeg, men den som styrer med slikt i huset) ble lurt for noen år siden av en notorisk, men hyggelig svindler. Skulle kjøpe noen høyttalere og det ble avtalt at halvparten skulle betales i forkant, da de var så store at de ikke kunne sendes med posten i oppkrav. Så ble det plutselig umulig å få tak i fyren. Men vi hadde jo navnet hans, et ganske spesielt navn som det kun var han som het her i landet. Så han ble meldt, men vi hadde jo ikke særlig forhåpninger om å få noe tilbake. Nå viste det seg at denne fyren drev med dette i stort, tror det var snakk om hundrevis av lignende saker, han “solgte” mobiler, datautstyr og hi-fi på denne måten. Så han ble faktisk tatt, og de klarte å sperre en av kontoene hans, så vi fikk utrolig nok tilbake alt det vi hadde tapt. Det svarer seg i alle fall å melde slike, hadde flere gjort det hadde vel summen blitt fordelt, men vi fikk alt igjen sikkert fordi mange andre ikke trodde det var bryet verdt å melde det. Og eneste måten å stoppe de fra å fortsette er jo at de blir meldt, selv om man ikke tror det hjelper, får de nok på seg tar politiet affære.
Men det er synd at man ikke skal kunne stole på folk, på den annen side har ikke mannen min tatt skrekken, har solgt og kjøpt mye siden den gang, og ikke hatt problemer med noen andre..

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Balltre og en biltur er alltids en løsning for de som har sett en del bfilmer 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
room skrev:
Balltre og en biltur er alltids en løsning for de som har sett en del bfilmer 8)
Fristende å tenke slik av og til, men faren er jo at skurkene kjenner enda skumlere folk enn det du gjør... :-\

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det er synd at slikt skjer, spesielt når personen i andre enden mer eller mindre lever av å svindle folk og til tross for at man har fullt navn, adresse osv. så henlegger politiet slike saker.
Slik jeg ser det er jo det en oppfordring fra politiet til å fortsette med den typen kriminalitet.
Som room skrev så er nok selvjustis den eneste måten å få tilbake det tapte på.
Før så fantes det en webside der man kunne henge ut slike svindlere har noen adressen?

J

Jurassic

Gjest
Gjestemedlem skrev:
room skrev:
Fristende å tenke slik av og til, men faren er jo at skurkene kjenner enda skumlere folk enn det du gjør... :-\
De som står bak sånn kriminalitet som er omtalt her er sjeldent skumle eller har skumle kontakter....

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
805
Siden det har skjedd på Finn bør du uansett anmelde forholdet. Få politiet til å sende en bekreftelse på anmeldelsen til Finn så blir delikventen fjernet fra Finn. Det er iallefall litt trøst...
Min jævel er borte fra Finn, men koser seg på QXL desverre...

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Svindlere ødelegger så veldig for markedet, anbefaler alle til å bli ennå mer varsomme med forhåndsbetaling.
Jeg gjør det aldri lenger, uansett hvor ok selger høres ut..
Litt artig å lese om folk som sitter hjemme på pc'ne sine og spørr hvor mange som blir med å ta ett besøk til vedkommende, knuse kne skåler osv. Ingen møter virkelig opp, og lovens lange arm...? en spøk
Dessverre alt for lett å være svindler :( Selv har jeg aldri blitt lurt eller lurt noen.

stesch

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
0
Har sendt mail og sms om at han har frist til 23.07 for å enten sende penger eller telefon. Etter det blir det anmeldelse og anmeldelsen blir sendt Finn. Er ikke typen til å stille med balltre, men kanskje et lite oppslag på det lokale samvirkelaget på Løten? Bare synd det er så langt til Løten.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Om du ikke er av den voldelige typen, men likevel hevngjerrig;

Om vedkommende har dame, samboer eller ennå bedre - gift;

-Finn adresse til vedkommende og hvilken bil han kjører

Få en venninde til å ringe vedkommendes hjemme-telefon av og til. Tar dama telefonen så spør med insmigrende stemme etter ham.

Vent et par dager, før du reiser hjem til vedkommende, utstyrt med en flaske billig dameparfyme. Denne tømmer du inn i luftinntaket for ventilasjon (sitter mellom panser og frontrute) på bilen hans. Her er det alltid noen komponenter av papp/filt + et filter, så lukta er tilnærmet umulig å få vekk ( i alle fall på at års tid).

Hvordan tror du kjeltring-satan skal forklare denne for dama? - ukjent kvinne som stadig ringer, plutselig parfymelukt i bilen.....spesielt vanskelig når vedkommende ikke vet hva som skjer!

La ikke en ferie-tur til andre siden av landet hindre deg. La ALDRI kjeltring-pakk komme unna. Politiet kan du ikke regne med. Identiteten på Finn er sikkert allerede borte til fordel for en annen. EN bekjent ble svindlet av en dame i Tønsberg. Han oppsøkte dama og dro henne etter armen inn i bilen sin og tok henne med til politiet. Han fikk beskjed om at hun hadde 36 lignende saker på seg(fra svindel på Finn.no med forskjellig ID), og at de ventet på rettssak. Deretter kjørte de damen hjem, og han måtte love å ikke oppsøke henne igjen.

Nei, ta skjeen i egen hånd. Det er ikke nødvendig med vold for å forvandle livet til en kjeltring til et helvete. Kun en god porsjon utspekulert ondskap :mad:

Som dere kanskje har konkludert........Erland er ikke typen man vil ha som uvenn!

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
805
Adresse er greit, men hvordan finne bil?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Har handlet litt her og der, Danmark, Sverige, England. Har bare blitt førsøkt lurt en gang. Har laget meg en liten regel om å aldri handle med folk som bor lenger unna enn at jeg gidder å komme på besøk om vare eller penger skullle utebli. Jeg er med dette faktisk villig til å ta en tur til England om beløpet begynner å nærme seg ti tusen. Hva jeg hadde kommet til å gjort med et menneske når jeg står ansikt til ansikt er noe uklart. Jeg vil i alle fall ikke finne på å poste det her. Akkurat nå har jeg en NAC202 som er på vei - forhåpentligvis. Og en CDX5 skal snart i posten fra England. Alltid spennende når man har betalt på forskudd.
Men husker en ONTech DAC fra Danmark... som aldri kom. Selger hadde 1001 historier. Den kom da til slutt. Men måtte gå langt i direkte trusler om fysisk intervensjon før det løste seg. Morsomt nok fikk jeg en email fra selger der han bekreftet at han endelig hadde sendt DACen - der han anklaget meg for å være psykopat. Men det er jeg da ikke?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Gubra skrev:
Adresse er greit, men hvordan finne bil?
Nå må du ikke spille "mr hjelpeløst offer" her da.....

Har du adresse, finner du bil. Vet ikke om du kan søke på navn i køretøysregisteret, men om nødvendig ved personlig frammøte.

Med litt kreativitet og initiativ er allt mulig i det åpne norske informsjonssamfunnet!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.153
Torget vurderinger
0
Ja Erland det du foreslår er sikkert ikke lovlig men jeg liker tanken bak, og politiet kommer garantert til å henlegge en evt anmeldelse ;D

En amerikansk fyr lærte meg noe som er blitt et lite "livsmotto" for meg. "Don't get mad, get even!!" ;D ;D

Blir du sint er det ikke godt for fordøyelsen, men får du "tatt igjen" fører det gjerne til litt latter, -og det forlenger som kjent livet.

stesch

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
0
Det jeg så langt har tenkt er at jeg i neste uke anmelder fyren, anmeldelsen skal sendes til Finn for å stoppe han der. Jeg tenker også på å kontakte Telenor, han har jo brukt internettabonnementet sitt til kriminalitet (men nå er jo Telenor ikke helt uskyldshvit da), kanskje Telenor kan overtales til å stoppe abonnementet. Har noen gode forslag mottas de med takk!

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
En anmeldelse tror jeg ikke er verdt en dritt, henlagt etter en uke.
Syntes Erland's forslag er genialt, bedre blir det ikke! Selv med litt styr ;)

Motto: Ikke forhåndsbetal, oppkrav er tingen.

K

kathrine

Gjest
room skrev:
Litt PLUMBO i urinrøret gir mange rare lyder...:)
Vh
S

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis alle tenker at det ikke noe vits å melde kan jo fyren bare holde på. Meld til politiet, er det kun denne saken så blir det kanskje ikke noe mer ut av det, men uansett bør slikt meldes, og får politiet stadige klager på fyren må det vel gjøres noe.

Å gå til fysisk angrep er bare dumt, det er det ikke verdt, da ender du opp som forbryteren, lite er vel verre i dette landet enn å ta saken i egne hender, da våkner politiet.

Men forslaget til Erland hadde jeg sans for. Søk på nettet og prøv å finne litt ut om fyren, har han en dame kan du prøve det trikset, sikkert mye man kan gjøre som er lovlig, men som kan gjøre livet litt surt for han..

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
805
Personlig oppmøte med balltre anbefales, min "sak" er nå arkivert.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn