Gold Note venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    På tide å starte en vennetråd for Gold Note.

    Gold Note lager et meget spennende phonotrinn/RIAA. PH-10 anser jeg som en av de mest fleksible phonotrinn som eksisterer. Det vil bli mulig med en utvidelse av dette phono-trinnet med et eksternt Power Supply. Alle vet stort sett hva det innebærer. Spennende!

    - PH-10 betjenes via en multifunksjonsknapp. Valgene vises på et sofistikert display.
    - Alle funksjonene ligger i «firmware». Det vil si på et micro-SD flashminne. Flashminnet kan enkelt oppdateres via en PC.
    - Denne mikrokontrolleren er skilt og uavhengig av lydsignalbanen for å garantere klar og ren lyd.
    - Et fullstendig analogt design. Designet eksklusivt med høykvalitetsspoler, kondensatorer og motstander.
    - Ut/innganger for eksternt utstyr. Eks ekstern strømforsyning osv…
    - 6 EQ kurver
    - 4 forskjellige GAIN-nivåer
    - 9 forskjellige LOAD-alternativer


    gold note ph-10 a.jpg


    Gold-Note-PSU-10-power-supply-01.jpg
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg inn som venn selv om jeg foreløpig ikke har noe fra gold note selv (enda)
    Det jeg har lyttet til til nå av de nye produktene er rett og slett ufattelig bra. Det ble umiddelbart "der var den" følelse. Lyden man har lett etter. Imponert.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Gold Note PH-10 står i hylla og spiller. Utrolig flott justerings-grensesnitt. Bare valgte data for pickup og trykket ok. Da gjenstår det bare å la den spille en del timer. :D Førsteinntrykket er på plass. "Ukokt" og "kort" lyd, men hører store kvaliteter... Typisk ny elektronikk. Sammenlignet med Iphono2 er den mørkere og mer organisk og åpen mellomtone. Så langt!
     
    Sist redigert:

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Har goldnote ds-1000 som er superfornøyd med så melder meg lett på her! Fantastisk produkt
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har goldnote ds-1000 som er superfornøyd med så melder meg lett på her! Fantastisk produkt
    Meget spennende med hva som skjer med eksterne og mer kompliserte strømforsyninger på disse produktene. Dette har jeg mange overraskende erfaringer med. Auralic og Naim er gode eksempler.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sitter med PC'en foran meg og kan ikke dy meg. Dette er klart den beste riaa'en jeg har hatt i hus. Har lyd langt utenfor høyttalerne. Skikkelig mellomtone med en meget stor åpenhet som jeg bare forventer av gode rørforsterkere. Det er bare det at bassen er i samme klasse. Det litt mørke preget har gitt seg og gått over i naturlighet og utstrakthet. Dette nivået hadde jeg virkelig ikke forventet meg. haha... Etter 6 timer! Støygulvet er litt høyere en på iPhono, men allikevel langt langt lavere enn fra selve platene uansett. Null,null brum. Det som også slår meg er at knitring og ulyder fra vinylen er lang lavere. Allikevel har jeg samme diskantnivået.
     
    Sist redigert:

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    [Ja enig, oppgraderte auralic aries til snooster med stor suksess så går å drømmer om goldnote psu-1250:):) Tipper den er rå!! Og opplever samme lydforbedring som du har på riaa med dac//streamer. Var veldig fornøyd med auralic men denne er en HELT annen liga:)QUOTE=Zerostat;2732420]
    Har goldnote ds-1000 som er superfornøyd med så melder meg lett på her! Fantastisk produkt
    Meget spennende med hva som skjer med eksterne og mer kompliserte strømforsyninger på disse produktene. Dette har jeg mange overraskende erfaringer med. Auralic og Naim er gode eksempler.[/QUOTE]
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.204
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bergen
    Hei
    Har brukt den siden slutten av januar og meget fornøyd. Men som tidligere angitt i en annen post (ultimate RIAA) så går den kansje i vel mye diskant (analytisk?). Testet ut den siste(?) spesial versjonen av Deep Purple Made in Japan og med tanke på at DP vel kan kategoriseres som tung rock hadde jeg nok forventet mer punsj. På den annen side, bluegrass og amerikana gir tårer i øyne, eller skal vi si Ørene. Ny lytting på Ry Cooder gav hakeslepp med tanke på hva som plutselig kom frem...
    (Cary slp-98, Dr Feickert Woodp, Jelco 12", Palo Santos Presentation, lett blanding av kabler)

    Mvh
    PerM

    Sent fra min H8266 via Tapatalk
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg syns hele ballansen er ganske rett. Innspillingene får virkelig kjørt seg og får vise hva dem er gode for. Bassen er spesielt fast og definert. Spiller på Lyra Delos. 1k last. Noe jeg aldri har reagert på før, er at mellomtonen plasseres litt lengre bak med 450k last. Samtidig litt mindre dynamisk. Det er veldig enkelt og swiitche mellom disse lastene under avspilling. Gøy!
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg kunne ikke sakt det bedre selv!

    Features and functionality are great, but without excellent sound to back it up, useless. The more time spent listening to the PH-10, the more we love this phonostage. Regardless of the program material chosen, its sonic character comes through. Bass is solid, powerful and well defined. Thanks to the on board subsonic filter, the extreme low to subsonic frequencies are gently rolled off to avoid potential sources of turntable rumble from reaching your speakers. The midrange is glorious and the highs are extended and detailed but never harsh.

    The cymbals throughout Hank Mobley’s Roll Call, are always smooth and silky with just the right amount of bite, yet bass and kick drums are renedered with the necessary amount of dynamics and force to be convincing. In addition, the PH-10 reveals plenty of midrange detail and textural/spatial information to have you wondering if there isn’t a tube or two inside the red box. I assure you there isn’t.
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har hørt denne Goldnote Demidoff Signature Anniversary ?
     

    Nilzen74

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2017
    Innlegg
    40
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Heisann,

    Da har jeg tatt over Zerostat (trådstarter) sin PH-10. Innstallerte den igår og fikk en umiddelbar bedring i gjengivelsen. MEN.. jeg har meget høy "jordstøy". Kanskje forklare litt om oppsettet. ASR Emitter 1 Plus og Ortfon TMC-200. Pickupen er noget spesiell da den har uhyre lavt utgangssignal, 0,09. Har kun kjørt loading på 47 ohm og nedover, men kjørt gain helt opp på maks, +6db. Forsøkte selvfølgelig å redusere gain, men pickupen trenger jo masse.

    Dette var ikke noe problem med Densen MC-02 trinnet som ble benyttet før PH-10. Alt i set-upet er likt, men Densen var dønn stille!

    Noen som har noen mening om dette? Setter pris på tilbakemelding. Har også kontaktet Gold Note.

    Mvh Thomas Nilsen
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg hadde også sus på "MC High Gain" hos meg, men aldri høyere en LP'ene. Brukte den mest på MM. Det blir vel riktig å spørre Gold Note om støygulvet for MC for denne. Mange bruker trafo foran og MM setting i RIAA for å temme støy når PU har så lavt utgangssignal.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Litt nysgjerrig på IS-1000. Er det noen som har/har hørt den og kan si noe om den? Er den et «high-end-rasedyr» eller beholder den gode kvaliteter på nettradio og annet som ikke er top-notch? Hvordan er appen? (Antar den er den samme som i streamer’en) Kan man styre volum etc i appen og innganger via den?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Så nysgjerrig var jeg at det nå står en IS-1000 i stua og spiller seg varm.

    165007CA-BB6A-479B-809A-62BD8A3D86B9.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fikk den inn døra i går og skal la den få noe tid på seg, men det virker meget lovende. Har en egen tråd under «Mitt anlegg» med mer info og bilder. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nå har den fått spilt sammenhengende i over et døgn og jeg har fått brukt en del timer med den.

    Dette er - på alle måter - en genuint vakker forsterker...
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kan jo repetere det jeg har sagt i egen tråd:

    Nå har jeg fått brukt en del tid med forsterkeren og må bare si at jeg synes den er helt fantastisk og har mer enn svart til forventningene. Vet ikke om den trenger enda mer tid til innspilling, men det blir neppe til det verre.

    Den spiller som den ser ut og har en lyd JEG har lett etter.

    Dette er på ingen måte en nedvurdering av andre forsterkere/merker, men synes det er greit å referere til noe av det jeg har hatt, Naim Nova og Roksan Blak. Fantastiske forsterkere og de er vel verdt noen adjektiver også.

    Nå er høyttalerne jeg har hørt de over noe forskjellige, men det er såvidt markante forskjeller at jeg ikke tror jeg trår feil.

    På en del områder spiller IS 1000 som Naim Nova/Roksan Blak, bl.a. i forhold til å ha en noe fyldig grunntone, tilgivende og med en dynamisk stil. I tillegg tilfører IS 1000 virkelig skjønnhet til sanger, den har mye bedre rominformasjon, detaljering og har en nyanseringsevne som jeg har savnet. Nova/Blak er nok enda råere dynamisk, men jeg har syntes de har vært litt for røff og grovkornet i spillestilen.

    Opplever fokus, rytmikk og timing som markant bedre på Gold Note, enn engelskmennene.

    Forsterkeren lyder i mine ører organisk, flytende og med kropp og fylde i seg, uten å bli fet. Den har blitt sammenlignet med en god rørforsterker, noe jeg godt kan forstå.

    Porchupine Tree «Anesthetize» spilles med en timing og groove jeg ikke har hørt bedre hjemme, f.eks. «henger» rytmen og trommene (ca 5 minutter ut i sangen) det lille mikrosekundet som skal til for å få det til å virkelig svinge.

    Samtidig har den en nyanseringsevne i mellomtonen og på stemmer som jeg ikke har hørt bedre i min stue. Setter opp et stort, definert rom og er fokusert med substans. «Kothbiro» med Ayub Ogada (nydelig sang) er det bare å nyte og «Daydreaming» med Radiohead har fått en ny dimensjon. Alle fraseringer, detaljer og nyanser bare er der.

    I korte trekk har den en skjønnhet og «magi» i seg, som jeg virkelig har savnet og som gjør at jeg ser litt forbi detaljer. Ikke ulikt min Alfa Romeo. Man kan undres hvordan italienerne klarer å bygge virkelig skjønnhet og substans inn i sine ting.

    Dette ble utrolig mye skryt, men så opplever jeg det også som velfortjent i min bok.

    Negative ting: App og brukervennlighet er mye dårligere enn med Naim og den leverte fjernkontrollen er en vits. Litt knepp ved avspilling.... Fjernkontrollen får jeg oppgradere og får leve med litt reduksjon i brukervennlighet.

    Har lett etter slik lyd lenge og denne blir virkelig ikke byttet ut med det første.
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Kan jo repetere det jeg har sagt i egen tråd:

    Nå har jeg fått brukt en del tid med forsterkeren og må bare si at jeg synes den er helt fantastisk og har mer enn svart til forventningene. Vet ikke om den trenger enda mer tid til innspilling, men det blir neppe til det verre.

    Den spiller som den ser ut og har en lyd JEG har lett etter.

    Dette er på ingen måte en nedvurdering av andre forsterkere/merker, men synes det er greit å referere til noe av det jeg har hatt, Naim Nova og Roksan Blak. Fantastiske forsterkere og de er vel verdt noen adjektiver også.

    Nå er høyttalerne jeg har hørt de over noe forskjellige, men det er såvidt markante forskjeller at jeg ikke tror jeg trår feil.

    På en del områder spiller IS 1000 som Naim Nova/Roksan Blak, bl.a. i forhold til å ha en noe fyldig grunntone, tilgivende og med en dynamisk stil. I tillegg tilfører IS 1000 virkelig skjønnhet til sanger, den har mye bedre rominformasjon, detaljering og har en nyanseringsevne som jeg har savnet. Nova/Blak er nok enda råere dynamisk, men jeg har syntes de har vært litt for røff og grovkornet i spillestilen.

    Opplever fokus, rytmikk og timing som markant bedre på Gold Note, enn engelskmennene.

    Forsterkeren lyder i mine ører organisk, flytende og med kropp og fylde i seg, uten å bli fet. Den har blitt sammenlignet med en god rørforsterker, noe jeg godt kan forstå.

    Porchupine Tree «Anesthetize» spilles med en timing og groove jeg ikke har hørt bedre hjemme, f.eks. «henger» rytmen og trommene (ca 5 minutter ut i sangen) det lille mikrosekundet som skal til for å få det til å virkelig svinge.

    Samtidig har den en nyanseringsevne i mellomtonen og på stemmer som jeg ikke har hørt bedre i min stue. Setter opp et stort, definert rom og er fokusert med substans. «Kothbiro» med Ayub Ogada (nydelig sang) er det bare å nyte og «Daydreaming» med Radiohead har fått en ny dimensjon. Alle fraseringer, detaljer og nyanser bare er der.

    I korte trekk har den en skjønnhet og «magi» i seg, som jeg virkelig har savnet og som gjør at jeg ser litt forbi detaljer. Ikke ulikt min Alfa Romeo. Man kan undres hvordan italienerne klarer å bygge virkelig skjønnhet og substans inn i sine ting.

    Dette ble utrolig mye skryt, men så opplever jeg det også som velfortjent i min bok.

    Negative ting: App og brukervennlighet er mye dårligere enn med Naim og den leverte fjernkontrollen er en vits. Litt knepp ved avspilling.... Fjernkontrollen får jeg oppgradere og får leve med litt reduksjon i brukervennlighet.

    Har lett etter slik lyd lenge og denne blir virkelig ikke byttet ut med det første.
    Gøy å lese!! Grattis med god forsterker!
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Hei,

    Kan endelig melde meg inn i Gold Note klubben jeg og :)

    Har hatt PH-10 i hylla i ca. 1 uke, og er strålende fornøyd. Syntes ved første lytt at den var noe lys, men det kan nok heller komme av hvilke innstillinger jeg hadde på min forrige platespillerforsterker.

    Går i rør og Piega, så det er jo ikke et problem at det blir for skarpt uansett. Meget oppløst og fin!
     

    Ivgubahta

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2016
    Innlegg
    39
    Antall liker
    42
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Hei melder meg som venn av Golde Note .

    Har hatt Gold Note PH-10 i ett års tid , er veldig fornøyd med denne. I mai investerte jeg i PSU-10 , det var en større oppgradering enn jeg forventet meg.
    Bruker rør forsterker og spiller ofte ganske høyt , støy jeg ikke normalt la merke till (brydde meg om) forsvant, detaljer i musikken kommer tydeliger fram, uten att det blir analytisk. Mere bass og "kjøtt på beine".
    Lydbildet blei bedre definert og ikke minst større. Har man mulighet till å oppgradere til PSU-10 strømmforsyning. så anbefaler jeg det virkelig.
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp gått til anskaffelse av gold note CD 1000 og må si meg fornøyd med den🙂.

    Andre som har erfaring med denne?
     

    serohdin

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    17
    Antall liker
    12
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    5
    psu 10 og ph 10 er helt fabelaktig !
    fikk min psu 10 i sølv ved en feiltakelse er det noen som har en svart de vil bytte likt med meg ???
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    #Heipådeg - Ja, det er fabelagtige produkter!

    Dog ikke den store opmærksomhed omkring Gold Note i DK. Fornemmer det samme i Norge!? Synd da der er noget for såvel den digitale, samt analoge entusiast = HØJ BYGGEKVALITET + YDELSE!
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    ja har inntrykk av at GN ikke er «storselger» , men det tar nok tid å innarbeide ett merke som ligger i øverste divisjon. Det er mange merker med høy ytelse å Bryne seg imot. GN er i særklasse å plukke frem detaljer en blir overrasket over fantes i lydbildet. Unner flere å prøve disse italienske rasedyrene 👍🤪
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kjøpte meg en Gold Note Vasari Red, fra PM Audio for noen uker siden. 🤗
    Pakket den opp for og se på den. ☺
    Nei og nei, 😮 stiften pekte voldsomt til venstre. 😱
    FDD09EA6-1388-4CF1-8A5B-0B3B981496AC.jpeg
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Spent på nye IS 1000 EVO som skal komme nå til våren. Spesielt på hvordan den låter etter bytte av DAC chip, fra BurrBrown PCM1792A til AKM dual mono chipset.

    Grensesnittet skal visstnok ha blitt en del bedre. Spørsmålet er vel heller om den klarer å toppe dagens vellydende utgave 😊.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Hvem har agenturet etter at PMaudio ikke har det lenger?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvem har agenturet etter at PMaudio ikke har det lenger?
    Det var nytt for meg at PM ikke lenger har agenturet. Synd, han tok jo valget mellom Gold Note og Audio Analoge for et par år siden. Etter som jeg husker det gikk han for GN fordi de hadde veldig mye spennende på gang i alle produktlinjer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn