Goldmund 27 clone

shiva12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2015
Innlegg
84
Antall liker
70
Sted
Risør
Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Goldmund 27 clone som repobjekt. Virker kun på 1 kanal.
Er det noen som kjenner denne versjonen? Skulle gjerne hatt skjema på den, særlig PSU-delen - men helst hele.
Som dere ser er det 2 tilkoblinger merker POWER nederst på kortet. Hos meg er bare den ene tilkoblet.

Hvis noen har forslag, hadde det vært fint å slippe å ta ut kortet og ta jobben med å lage et nytt skjema.

mvh, morten
 

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.295
Antall liker
4.663
Torget vurderinger
1
Har du noen flere opplysninger om opphavet til klonen ?

Er det noen forbindelse mellom «power» i midten og «power» til høyre? dvs annet enn jord/0V ? Det kan se ut som «power» til høyre er til +/- 12V. Skal jeg tippe så tror jeg kanskje power i midten kan være til signal, og «power» til høyre kan være til kontrollfunksjoner.

Det ser også ut som at volumkontrollen ikke er koblet til jord/0V.

EDIT:
Det er angivelig et kretsskjema her
Men det kretskortet som er avbiltet likner ikke helt på ditt.

Mvh
KJ
 
Sist redigert:

shiva12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2015
Innlegg
84
Antall liker
70
Sted
Risør
Har dessverre ingen anelse om detaljer her. Han jeg kjøpte av hadde selv fått tak i det og kun testet.
Det er ingen forbindelse mellom de to PWR-kontaktene bortsett fra jord. Siden kortet ikke har noe ekstra funksjoner er jeg usikker på hva den ubrukte er til.
Kanskje det er fordi designeren ikke gadd å lage helt nye kort da ulike varianter ble produsert, og at den ubrukte inngangen bare benyttes dersom PCB-versjonen inneholder input-releer? Rart det også....

Kretskortet i lenken din er med releer, og har også ulik PWR-tilkobling. Ser ut som en er til signal og den andre f eks single 12V til reledelen.

Kortet mitt sitter i en kasse med eksternt kort for inputtreleer og digital inngangsvelger og volum. Du får en ide fra bildet.

På AliE har de denne som ser ganske lik ut. Og her er PWR koblet til hver sin trafo...

:) morten
 

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.295
Antall liker
4.663
Torget vurderinger
1
Da er jeg er ganske sikker på tippingen om at +/-12V power til høyre er til kontrollfunksjoner som ikke er i bruk i den konstruksjonen du har.

Siden dette er en hybrid konstruksjon (ulikt opphav på forsterker vs inngangsvelger/volumkontroll?) så tror jeg du bør belage deg på å tegne koblings-/kretsskjema selv. Start med koblingsskjema mellom de ulike kretskortene og sjekk at kanalene er koblet likt. Sjekk hva som passer ift det skjemaet som er på siden jeg linket til.

Koblingen av signal til/fra volumkontrollen fra det gule kretskortet ser rar ut, både mht jord og mht fordelingen av signal på de to ledningene - ei coax (?) ledning for både L&R til volum og ei coax (?) ledning for både L&R fra voulm ?
1713460019413.png


Siden du har en kanal som tydeligvis virker så har du også en referanse til hvordan det skal være. Hvor det skal vær forbindelser, hvor det skal være speninger og hva disse skal være på.

Har du noen referanse til hva volumkontrollen og inngangsvelgeren er ?

mvh
KJ
 

shiva12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2015
Innlegg
84
Antall liker
70
Sted
Risør
Takk for tips! Det blir debugging i helgen!
Har ingen info på inngangaPCB eller volumPCB,

:) morten
 
  • Liker
Reaksjoner: KJ
Topp Bunn