Bil, båt og motorsykkel GPS sporingsbrikker for bil

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.007
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Noen som har erfaring med / kunnskap om slike for installering i bil?

(Nettopp utsatt for tyveriforsøk på bilen som står i q-parkgarasje. Attråverdig bil.)

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.444
Er en stund siden jeg undersøkte. Gammel iphone + ladekabel + Find my Iphone kan funke, enkelt og billig. Tror alle sporingsløsninger er like enkle å jamme, forutsatt at kleptokavringene er såpass proffe at de har jammer og ikke bare skal ha noe for å komme seg 2 km til nærmeste kompis. Står den i Q-park garasje er det kanskje ikke dekning uansett? Er det snakk om å kjøre bilen bort kan muligens egne påhitt være effektive, men om de har med bilhenger e.l. er det nok verre...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.288
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det finnes i bøtter og spann av liknede på ebay, som du utstyrer med et sim kort og som du ringer opp og får tilbake en karteferanse som du finner på Google maps på mobilen. Du trenger og en USB/12V power for bilen, da batteriet ikke holder all verden.

Bruker noe liknede på bikkja (fuglehund) når det løper fritt. Er den borte er det bare å ringe opp bikkja. Tror jeg har en liggende som jeg ikke bruker og som du kan få billig. Den tålte ikke G kreftene den fikk i halsen på en setter men funger fint i bil. i3'n min har innbygd sporing.

Realtime Car Bike Vehicle GSM/GPRS/GPS Tracker Personal Locator Track Device NEW | eBay

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.102
Eller ta kontakt med forsikringsselskapet. Kanskje det er en rabatt å hente ved installasjon av en FG-godkjent sporingsenhet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Eller ta kontakt med forsikringsselskapet. Kanskje det er en rabatt å hente ved installasjon av en FG-godkjent sporingsenhet.
Tror det er det beste rådet. Forresten irriterende med alle reklamene til Q som lover at bilen står trygt hos dem. Løgnere som ikke gjør det de lover, og ikke tar ansvar når noe skjer (egen erfaring fra da jeg og Dr. Evil fikk innbrudd i bilen under en psykologikonferanse vi var på i Oslo). Vi fikk ikke engang rabatt på gebyret.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.007
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Takker for innspill, folkens!

Sikkert smart å ta det opp med forsikringsselskapet; Landbruksforsikring AS av alt på en italiener-

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
hvilken italiener snakker vi om? Med tanke på valg av forsikringsselskap gjetter jeg på noe slikt:

lambo.jpg

Topp Bunn