Digitale avspillere Grøss og gru - Eg "må" kjøpe cd-spiller...Tips?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hepp,

Flytteprosess og/eller kids har tatt knekken på min gode gamle DVD-spiller som har fungert som cd-spiller i 15 år eller no sånt.
Smøysa nekter å lære seg å bruke squeezebox etc. og har spurt så fint som mulig om ikkje vi kan ha cd-spiller også.

Vil helst kjøpe brukt, den må være i sølv, og skal koste så lite som mulig. Over 3-4 lapper er uaktuelt.

Tips?

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Det er en Denon 1500ae på Finn.no
Bra CD spiller
500 kroner
Ny-pris var ca 6-7000,-

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
den nad m-50 på brukten til 6k er imo ett røverkjøp, hvis du bruker dac ? da har du en meget habil og fremtidsrettet streamingløsning også

mvh
jostein

ser her at jeg bommer med forslaget hvis man ikke vil bytte ut SB i samme slengen med noe bedre og få alt i en boks, noe over pris er det også

Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kremt...viktig å lese kriterier fra trådstarter....

Jeg har to av denne i hus - sony dvp-ns900v - og kjøper gjerne to til, om jeg kommer over strøken, sorte eksemplarer. De jeg har, fungerer som nye fremdeles, etter såpass mange år. Den ene kjøpte jeg ny og den andre brukt for to år siden. 500,- er grei pris.
De er knall som drivverk. Bonus: SACD

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kjøp en Blu-Ray-spiller med godt brukergrensesnitt på frontpanelet og fra fjernkontrollen, som leser CD-er kjapt og har digitale utganger, så har du multispiller til alt du trenger. Oppo? Cambridge?

...Eller bare en NAD C516, så har du en god gammel, ærlig CD-spiller.

Sony ES DVD- eller CD-spiller er kanskje et alternativ?

Du skal koble den via en dac, ikke sant?

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
De utgåtte og fhv. rimeligste til Primare (CD21?) dukker jo opp med jevne mellomrom – burde vel være mulig å få for 2-2,5 K vil jeg tro. Ellers er jo både Cambridge og NAD noenlunde pene og kapable slitere… Finnes alltid endel på bruktmarkedet, og sikkert ikke nødvendig å betale mer enn en tusing nesten uansett.

Siste – litt tilfeldige – tips herfra, kan være Yamaha sin S-serie (tror jeg), som ser litt "retro" ut og kanskje vil stå utseendemessig godt til forsterkeren din? Ikke så ofte på børsen kanskje, men finnes nye på Budal.no og BMH i Bergen.

Lyden sier du? Sikkert mer en god nok uansett hva du velger.

mvh e

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Det ligger en Cambridge Azur 850e cd-spiller her på brukten. Så har du cd spiller for laaang tid framover.
Ganske god sammenlignet med andre spillere i samme prissegment.
Sikkert mulig å få den litt billigere, ser den har lagt en stund til salgs.

mvh
Kjetil

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.943
Sted
Smurfeland
Står en Cyrus cd 6se2 til salgs for under fire lapper (3250,-) på Torget.

Og den er i sølv. :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Townes: Liker absolutt holdninga til "smøysa" di, jeg!;) Flere av "fremtid-uten-format- brigaden" her inne har ett og annet å lære av henne- hu har nemlig oppfatta det hele--nettverket er backup for CD her og!

. Se å få græbba den Rega Apollo R´en som ligger ute nå! På mange måter vil jeg karakterisere Apollo R som det beste CD-kjøpet idag. For det første låter sølvdiskene som svarte vinylpannekaker:cool: Den er langtfra dyr, og også et utmerket drev for å koble på DAC. Du slipper motorskuffa- topplading er en mer stabil måte å bygge på. Dessuten er den så kompakt og liten at far i huset- med sølvdiskfobi - omtrent ikke ser den..hehe..kort sagt en no-brainer av elefantinske proporsjoner- det gjelder lyden også.

Sist redigert:

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Kanske noe off topic men vad hadde du før dvd ?

U

Utgatt11378

Gjest
Digre.. DVDer fra Denon som driverk...koster jo heller ingenting lengre.. :/

Vh

S

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
620
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Moon cd 5, kanskje mulig å få for den summen. Den beste Cd spilleren jeg hadde før jeg gikk over til drivverk + dac.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Cyrus-spilleren får min stemme, all den tid det ikke finnes en Rega Apollo å oppdrive. En skikkelig nestenvintage "dark horse" er Copland CDA 288, men den er like uvanlig å finne brukt som å komme over høns med tannregulering....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Apollo´n er tydeligvis solgt, men det ligger en Naim CD5x der ute til en hyggelig pris. En rytmisk og drivende god liten boks som jeg tror ville kle musikken din, Townes.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Takker for alle gode tips her i tråden og på PM.

Det blir nok hanket ett eller annet ila de nærmeste dagene.
Bluray spiller er ikkje aktuelt her, det får heller blir på rommet til kidsa.

Naim'n er sikkert bra, men den utelukker seg sjøl da den er svart. Må følge resten av oppsettet :D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Bare av nysgjerrighet: hvorfor var dvd ok, men ikke bd?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.196
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
hva med copland 277
ligger en på hifi-guiden.no
sølv og til 4500 kroner

haavard

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Selvfølgelig er den det, Impulse :cool: Da er vel saken veldig grei, Townes..du søker etter en Apollo R brukt..OHC har visst en i Finnlista si.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Og da var den utfordringa løst...eller? Hvorfor vil du ha sånn kjip cd-spiller, forresten?
Er ikkje eg som vil ha, det er smøysa. Prøv å si "streaming" til ho, og du vil se den menneskelige manifestasjonen av et spørsmålstegn foran deg :)

Men ja, det løser seg nok på et vis. Den gamle fungerer sånn 37,56% fortsatt, men den lager bl.a. en helt grusom høyfrekventert suselyd på 3/4 cd's den spiller. Og så er det en hel del den ikkje klarer å lese i det hele tatt, samt skuffa tar seg gjerne en 4-5 runder inn og ut før den bestemmer seg for å stoppe. Smått annoying.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Pass deg, Townes..hehe..gi henne en ordentlig CD, du. Det er best for både øra og husfreden:cool: Du veit godt at jenter har sine metoder, vel?

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
67.028
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Haavard nevner en Copland 277 som HiFiGuiden har. Fin spiller selv om den ikke er ny.
Kosta 15.000 da den kom. Prisa til 4.500 altså litt over budsjett, men brukt utstyr og pris går det vel an å snakke om?
Gir vel også noe garanti på brukt tror jeg.
Om 288 er bedre er vel uinteressant i denne sammenheng, da pris var et viktig kriterium.
Denne er kanskje fin sammen med Luxman:)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.026
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Rega Apollo er en god anbefaling.
Jeg har en, og beholder den, men bør være mulig å få tak i.
Kul og tøff spiller, spesielt for folk som liker den analoge manuelle følelsen i en topplader.
Analogt ut låter den bedre enn f.eks. mulitspillere som Cambridge 751. Mye bedre.

Når jeg tenker meg om har jeg også en Sugden CD21 stående ubrukt, og kona mener jeg bør rydde unna litt.
Den er litt langsom og enkel, men lyden er godkjent.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Ikke verst maskiner , Ottone! Sugden låter rør nok for de fleste- og Rega er som sagt en no-brainer for de av oss som har oppdaga dem. Har du førstegenerasjons Apollo, kanskje?

N

nb

Gjest
Dersom den kun skal brukes til å spille CDer vil jeg absolutt anbefale å kjøpe en ren CD-spiller og ikke en multispiller av en eller annen sort. Ganske enkelt fordi en ren CD-spiller som regel laster platene MYE kjappere enn en multispiller.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Takker så meget for alle gode tips og innspill. Tror eg har kommet til en fornuftig løsning nå. Fornuftig for meg i alle fall :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dersom den kun skal brukes til å spille CDer vil jeg absolutt anbefale å kjøpe en ren CD-spiller og ikke en multispiller av en eller annen sort. Ganske enkelt fordi en ren CD-spiller som regel laster platene MYE kjappere enn en multispiller.
Jepp, de fleste. Mange leser de likevel fort nok til at det ikke merkes. Min Cambridge BD-650, f.eks. er ikke merkbart tregere enn de CD-spillerne jeg har hatt.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.026
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ikke verst maskiner , Ottone! Sugden låter rør nok for de fleste- og Rega er som sagt en no-brainer for de av oss som har oppdaga dem. Har du førstegenerasjons Apollo, kanskje?
Det er jeg ikke sikker på, kjøpte den brukt for et par år siden. Godt mulig den er første generasjon.
Den er mest brukt sammen med en gammel AN DAC, men låter fint analogt ut også.

Townes, du har funnet en spiller?
Du får PM

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.980
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kan være jeg permitterer min Denon dvd3910 i løpet av kort tid. Følg med på børsen... :rolleyes::p

mvh
Proffen

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jepp, de fleste. Mange leser de likevel fort nok til at det ikke merkes. Min Cambridge BD-650, f.eks. er ikke merkbart tregere enn de CD-spillerne jeg har hatt.
Multispilleren jeg viste til tidligere, laster omtrent like raskt som de fleste "skuffespillere" jeg har vært borte i.

Topp Bunn