Grace Returnerer

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Til orientering:- signaturen "Grace" er tilbake! Det som var tenkt å skulle være et lite avbrekk ble drøye tre års fravær;- valg av tidspunkt for et break var ikke helt tilfeldig,- stod en dag på nyåret 07 registrert med 2999 innlegg,- en passende anledning til å ta noen runder med seg selv om motivasjon ol.

Fast forward til i dag;- innlegg no 3000 klikkes inn,- og man er reaktivert!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hjertelig velkommen tilbake, Grace!

Jeg har også savnet deg.

Hva har du gjort disse tre årene? Hørt på musikk? ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.402
Torget vurderinger
34
...og jeg som har måttet vente i tre år med i stille dette spørsmålet: ;)

Jeg har en cd med Bruckner her (Symphonie no.4 med Berliner Philharmoniker og Eugen Jochum på Deutche Grammofon).

Du som kategoriserer deg som brucknerianer kan kanskje gi meg en vurdering på hvor god den innspillingen er av den symfonien?

(har ikke venta i tre år, har nettopp lånt den på biblioteket)

Roy

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Grace skrev:
Til orientering:- signaturen "Grace" er tilbake! Det som var tenkt å skulle være et lite avbrekk ble drøye tre års fravær;- valg av tidspunkt for et break var ikke helt tilfeldig,- stod en dag på nyåret 07 registrert med 2999 innlegg,- en passende anledning til å ta noen runder med seg selv om motivasjon ol.

Vi andre har forsøkt å holde fortet på klassiskavdelingen de siste 3 år, det har holdt hardt, og vært vanskelig; det er lite som gleder mer enn at du returnerer for å delta i diskusjoner, veilede oss villfarne, og dele av kunnskapens uutømmelige kilde hva Bruckner og annen klassisk musikk angår. Dette er i sannhet en gledens dag.

Mvh Vidar P

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.857
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Rest In Peace, no, pleace come back ;)

Hvordan har har de tre årene uten hifisentralen utartet seg og hva er grunnen til at du er tilbake igjen?

Kommet ut fra fengsel? :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
R.E.S. skrev:
...og jeg som har måttet vente i tre år med i stille dette spørsmålet:  ;)

Jeg har en cd med Bruckner her (Symphonie no.4 med Berliner Philharmoniker og Eugen Jochum på Deutche Grammofon).

Du som kategoriserer deg som brucknerianer kan kanskje gi meg en vurdering på hvor god den innspillingen er av den symfonien?

(har ikke venta i tre år, har nettopp lånt den på biblioteket)

Roy
Den kan jeg antyde et forslag til prelimenært svar på; den er kjempegod, som alltid med Jochum og ikke minst i Bruckner; og i likhet med Jochums eskapader med Statskapelle Dresden; men har stiv konkurranse fra kanskje en av de mest legendariske romantiske til alle tider; Karl Bøhms for Decca.

De fleste moderne kjenner jeg lite til.. noe med hang osv sikkert. Dessuten blir man jo stadig påmint Jochum og Bøhm i klassisk presse, og hvor liten hensikt det har å kjøpe så mange andre.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.444
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Først benytter man kvelden til et herlig gjensyn med Night on earth, og så dette. Nå står ikke verden til påske!

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.402
Torget vurderinger
34
Valentino skrev:
Først benytter man kvelden til et herlig gjensyn med Night on earth, og så dette. Nå står ikke verden til påske!
Da begynner jeg å få det lovlig travelt med alt jeg må rekke først...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det skal også bli godt med et oppfriskingskurs i avansert bruk av apostrofer, strektegn osv for viderekommende. Lenge siden sist nå Grace :)

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.338
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Velkommen tilbake Grace, selv om du vel bare har vært borte i drøye to år og ikke tre!

Håper å se deg på klassiskseksjonen, og ikke bare i Bruckner.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.561
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hadde han ikke et dykk i metal musikken også da? Uansett velkommen tilbake ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei Grace og hjertelig velkommen tilbake ;)
Nå er det andre gang jeg må skrive dette siden jeg oppdaget deg i en annen tråd først.
Så får jeg se denne og da synes jeg at jeg måtte skrive no her og.
Mvh.KW

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Godt å ha deg tilbake, Grace :)

Noen som husker denne fra 2003. Tror ikke jeg var medlem her på HFS da, men jeg var en ivrig leser. Savner mange av de som skrev i denne tråden: http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...d=hifi1;action=display;num=1044299667;start=0
Ekstremt moro da, men moro også i dag.

Sven Palvig :
Du bare MÅ ha de kablene som jeg tifeldigvis selger. De er laget av sølv, og surret i gamle filler og dyppet i vann^H^H^H^H hemmelige væsker. Det blir bare så utrolig mye hull gjennom, altså. >

Robert Blindheim:
Uansett hva du velger, må det i alle fall være tykke greier. Og sølv. ikke så rent ulike de jeg selv lager og selger, egentlig.

Ivar Løkken:
Ser man på geometriegenskapene til induktansbærende konstruksjoner, i relasjon til 3.generasjons linchousen-forgreininger, er det åpenbart at zzzzzz...zzzzzzz

grace:
Det kan på nåværende tidspunkt ikke utelukkes at herværende person, på et gitt tidspunkt i frem- eller fortid kan påtvinges et indre ønske om å uttale seg i relasjon til metalliske ledere i den hensikt å gi en yttring i sakens anledning. Konklusjonen i så henseende blir at nevnte produkt ikke kan rettferdiggjøres i et nøkternt kost/nytte perspektiv, untatt i de tilfeller der konklusjonen blir fremsatt i motsatt fortegn.

R Solhaug:
Den superbillige kabelen som jeg selv har laget er den beste. Uansett! Selv mot kabler som koster 3.1415 ganger mer pr cm. Hvis du ikke skjønner det er du enten halvt døv, kjører på billig anlegg eller så er du dum i hodet. Sannsynligvis det siste.

Duelund:
har nå laget en mk.3 av verdens beste kabler, som bare jeg (og nesten Sven) skjønner noe av. I tillegg til å dyppe dem i vann^H^H^H^H hemmelig væske, sover jeg med dem under puta i en uke. I tillegg til å måtte spilles inn, må kablene også ligges inn. Hvorfor kan ikke vitenskapen forklare, men for meg fremstår det som den rene selvfølgelighet.

Lf

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
2m skrev:
Hadde han ikke et dykk i metal musikken også da? Uansett velkommen tilbake ;D
Bruckner,-metal,- samma greiene det!

Velkommen tilbake Grace :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ELEL6200 skrev:
Godt å ha deg tilbake, Grace :)

Noen som husker denne fra 2003. Tror ikke jeg var medlem her på HFS da, men jeg var en ivrig leser. Savner mange av de som skrev i denne tråden: http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...d=hifi1;action=display;num=1044299667;start=0
Ekstremt moro da, men moro også i dag.

Sven Palvig :
Du bare MÅ ha de kablene som jeg tifeldigvis selger. De er laget av sølv, og surret i gamle filler og dyppet i vann^H^H^H^H hemmelige væsker. Det blir bare så utrolig mye hull gjennom, altså. >

Robert Blindheim:
Uansett hva du velger, må det i alle fall være tykke greier. Og sølv. ikke så rent ulike de jeg selv lager og selger, egentlig.

Ivar Løkken:
Ser man på geometriegenskapene til induktansbærende konstruksjoner, i relasjon til 3.generasjons linchousen-forgreininger, er det åpenbart at zzzzzz...zzzzzzz

grace:
Det kan på nåværende tidspunkt ikke utelukkes at herværende person, på et gitt tidspunkt i frem- eller fortid kan påtvinges et indre ønske om å uttale seg i relasjon til metalliske ledere i den hensikt å gi en yttring i sakens anledning. Konklusjonen i så henseende blir at nevnte produkt ikke kan rettferdiggjøres i et nøkternt kost/nytte perspektiv, untatt i de tilfeller der konklusjonen blir fremsatt i motsatt fortegn.

R Solhaug:
Den superbillige kabelen som jeg selv har laget er den beste. Uansett! Selv mot kabler som koster 3.1415 ganger mer pr cm. Hvis du ikke skjønner det er du enten halvt døv, kjører på billig anlegg eller så er du dum i hodet. Sannsynligvis det siste.

Duelund:
har nå laget en mk.3 av verdens beste kabler, som bare jeg (og nesten Sven) skjønner noe av. I tillegg til å dyppe dem i vann^H^H^H^H hemmelig væske, sover jeg med dem under puta i en uke. I tillegg til å måtte spilles inn, må kablene også ligges inn. Hvorfor kan ikke vitenskapen forklare, men for meg fremstår det som den rene selvfølgelighet.

Lf
Ser da at noe er uforandret...... ::) ;)

M

musicus

Gjest
Velkommen tilbake, som flere nevner her , du har värt savnet....

mvh

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.286
Vær hilset, Gamle Ørn! Godt du overvant 3K-skrekken, selv om det tok litt tid

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Velkommen tilbake Grace
Håper flere av "gamelkara" kommer tilbake også ;)
Mvh Jan I

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Velkommen tilbake, en gladnyhet skjærtorsdag morgen :)

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Grace skrev:

Velkommen Grace ;D......savner fremdelles Ivar Løkken.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hei Grace,

Velkommen tilbake, fint at du fortsatt ønsker å bidra med gode innlegg fremover.

Ha en riktig fin påske,

Mvh
Geir

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.204
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Velkommen tilbake!
For en som er ny på HFS siden den tid er dette litt spennende,
man har jo hørt om Grace men aldri lest et innlegg fra vedkommende.
Et HFS-spøkelse rett og slett?

Og Bruckner skal vi mase mer om, det kan du stole på!

J.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Jøgga skrev:
Velkommen tilbake!
For en som er ny på HFS siden den tid er dette litt spennende,
man har jo hørt om Grace men aldri lest et innlegg fra vedkommende.
Et HFS-spøkelse rett og slett?

Og Bruckner skal vi mase mer om, det kan du stole på!
AOL

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Takk mange ganger for så hyggelige kommentarer;- den tvil man måtte ha om nytten av å fortsette er sannelig helt forsvunnet!

Bruken av internet,- og aktiv deltagelse på fora,- stjeler tid;- i gårsdagens utgave av Aftenposten kunne man lese om ungdom som daglig brukte opptil fem-seks timer på Facebook,- visstnok uten særlige motforestillinger. Selv hadde jeg i utgangspunktet betenkeligheter i forhold til internet og tidsbruken;- allikevel eskalerte tiden foran PC-en til punkt hvor man ble bevisst at noe var tilsidesatt;- i mitt tilfelle spesielt lytting til musikk;- at det måtte bli omprioritering til fordel for sistnevnte aktivitet er vel nokså innlysende!

Vidar P;- det der med fremme av klassisk musikk ligger meg fortsatt tungt på hjerte;- i den grad uteblivelse fra forumdeltagelse har vært et savn var i så fall knyttet til dette feltet,- men du og andre har da klart dere alldeles utmerket;- har sneket meg innom forumet en gang i blandt for sjekke,- må innrømme det!
Hva Jochum angår er det vel ikke så mye å tilegge;- disse gamle innspillingene,- særlig traversen på DG,- er solid;- du fremhever symfoni no 4,- som det spørres om her i tråden,- enig der,- kanskje best i hele syklusen?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ok,- for meg som er "Solitist" skal Jochum sjekkes ut,- også i Bruckner.
Sukk...så uendelig mye å ta hensyn til...eller å oppdage ;)

Bla. stemningen man får i et planketelt på påskefjellet etter div. overraskende ekselent servering... ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Velkommen tilbake, Grace! Nå ble påskemorgenen brått litt lysere, selv om tåka ligger tjukk som grøt rundt husveggen. :)

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Gjenoppstanden 4 dager før skjema, men likefullt en gledelig nyhet. Enda en god grunn til å bruke tiden sin til lesing på musikksidene.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Tanken på gjeninntreden påskeaften ble vurdert,- men slik å alludere til Jesus K. fant jeg for drøyt!

emotikon;- Jochum innspillinger,- og annet til Bruckner relevant får vi vel eventuelt ta opp i nye tråder under "Klassisk".

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.016
Torget vurderinger
1
Rørende.

Eller som vi sa her forleden til VredensGnag: You can check-out any time you like, But you can never leave! (The Eagles).

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Grace! Dette var veldig gøy. Jeg er glad for å se deg tilbake igjen.

Topp Bunn