Grado er musikalske, de kan minne om Klipsch Heritage som nevnt lenger opp her. Du har fokus på musikken og ikke utstyret når du hører på Grado. Et godt kjennetegn til Grado er at foten begynner å gå, skikkelig rasp i fremtoningen. Det er også derfor Grado er et populært merke blandt ikke-hifi-entusiaster/hipstere, de som kun vil nyte musikk uten fokus på utstyr. Dessuten fungerer de med alt, dvs du kan koble de fleste av de rett i tlf og det funker. Har hatt mange Grado opp gjennom og faller alltid tilbake til de, -akkurat som Klipsch Heritage, kall det et referanse punkt. Forrige Grado jeg hadde var RS2e som er det beste kompromisset i Grado sin Lineup, brukte disse rett i iPad uten ekstern forsterkning og funket som bare det, med mine LCD-3 kan jeg ikke det. Kjøpte også fidelio x2hr (tilbud 999,-) som ipadtelefoner og går nå til anskaffelse av ett eller annet billig Grado da jeg vet det funker, og er milevis bedre enn Phillips sine når jeg kun skal sitte i godstolen og gå gjennom nyhetene.
Rs1 og oppover krever litt mer forsterkeri (Litt mer high-end), men da er det andre merker som bør vurderes (Audeze)..