Takker igjen for rask tilbakemelding CDW. Vekten er reelt sett ikke noe problem for meg, Har tidligere prøvd 325is over lengre tid, og komforten var ikke noe problem overhodet - hverken med G- eller L-puter. At det ikke er i toppklase skal jeg dog være enig i. Takk for heads-up though! =)
Mht endring av signatur ved putebytte var jeg ikke så fan av dette. SR325is ble markant tynnere i signatur og direkte ubehagelig å lytte til med G-puter. L-puter var def. å foretrekke mht lydsignatur for mitt vedkommende, og forstår hvorfor de blir levert med disse i utgangspunktet.
Vedrørende priser, så er de "høyere" modellene i Grado's hieraki altfor overprisa i Norge - helt latterlig hvor grådig importør/forhandler er her. Av den grunn skal jeg i det minste høre med utenlandske forretninger om pris og mulighet for å kjøpe fra de. Skader uansett ikke, selv om norsk kjøp har sine fordeler.
Edit:
http://www.prisjakt.no/product.php?pu=999981
Vedrørende Alessandro MS Pro, så virker den til å helle mot det mer nøytrale ifølge det jeg forstår på ulike brukere/anmeldere - da sammenliknet mot RS-1 og PS500. Har dog inntrykk av at PS500 er noe "roligere" i toppen og har mer pondus i bassområdet. Det er også grunnen til at jeg heller mer mot den. Penere er den også.
Mht. pris, så ser jeg at Ljudia selger PS500 for 5790,- i prisjakt sitt søk. Ved overføring til den respektive siden så kommer det ikke opp noe, annet enn på den svenske siden. Det betyr gjerne at Ljudia kan skaffe PS500 til den ovennevnte prisen, men det må jeg nesten høre med de om. 8k er iallfall helt uaktuelt. De koster ca 4500,- ferdig importert fra statene om dette evt. lar seg gjøre - og det er da til anbefalt utsalgspris. Kan være andre selger de rimeligere.
Edit: Ja, seff hadde jeg fått med meg denne oversikten. Jeg hadde bare glemt at DavidMahler var brukeren som hadde lagt denne ut på HF. Beklager