Grado -hodehøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    5.366
    Sted
    oslo
    Dalakong skrev:
    http://www.sgheadphones.net/index.php?showtopic=2415
    harhau skrev:
    Når det gjelder puter sverger jeg til denne lille modifikasjonen:

    http://www.sgheadphones.net/index.php?showtopic=2415
    Det står refferert at en skal bruke en 20cent eller 50 cent for å gjøre hull. Er det noen norsk mynt som tilsvarer disse i størrelse?

    Edit: Ser at disse er umulig å få tak i i Norge. Er det noen andre alternativer som passer?
    er enkle å finne på ebay
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Over 2 år siden noen har kjøpt Grado headsett eller?

    *Fant denne tråden * så jeg vekker den til live igjen med mine Grado Ps500. Et meget vellykket head sett. Kjører på med Musical Fidelity sin M1dac og HPA 1 head-amp. Kan ike si at jeg har fått mere lyd for åengene enn det jeg har nå.

    Dette oppsettet er det første virkelige og seriøse head-fi jeg har skaffet meg. Jeg er ivertfall superførnøyd med det.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Testet mange andre mye dyrere hodetelefoner mot mine Grado 80 og det er ikke det minste tvil om at Grado virkelig gir valuta for pengene! Men nå ville jeg ha et lukket sett.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Hodehøyttalere"? Hvor kommer det fra? Grado selv kaller dem da hodetelefoner.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Dazed skrev:
    "Hodehøyttalere"? Hvor kommer det fra? Grado selv kaller dem da hodetelefoner.
    Kan man ringe med dem også? Kjekt 8). Kanskje det skulle hete hodelavtalere?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    Testet mange andre mye dyrere hodetelefoner mot mine Grado 80 og det er ikke det minste tvil om at Grado virkelig gir valuta for pengene! Men nå ville jeg ha et lukket sett.
    Tenker du på mye for pengene med norsk eller amerikansk Grado 80 pris?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Grado PS500

    Grado PS500.png


    Grado PS500

    Features:
    • Vented diaphragm
    • Hybrid air chamber
    • UHPLC copper voice coil wire
    • UHPLC copper connecting cord
    • Tranducer type: dynamic
    • Operating principle: open air
    • Frequency Response: 14-29
    • SPL 1mW: 98
    • Normal Impedance: 32ohms
    • Driver matched db: .05

    What Hi-Fi har foreløbig kun vevpublisert en nyhetsartikkel 23.11.2011:
    Grado adds high-end PS500 headphones to its Professional Series | whathifi.com

    Grado adds high-end PS500 headphones to its Professional Series
    23 Sep 2011

    New from Grado is the PS500, the latest model in the company's Professional Series range.

    At £700, the open-backed PS500 is said to offer 'unrivalled value', UK distributor Armour Home explaining that the new model offers 'nearly all the performance of the £1835 PS1000 at not much more than one third of its price'.

    The PS500 shares the hybrid construction of the flagship model, having an inner sleeve of hand-crafted mahogany 'produced by using an intricate curing process' and an outer housing machined from a very hard metal alloy.

    Special treatment and casting of the metal increases its porosity, the idea being that 'this combination of wood and metal ensures that the earphone chamber has no "ringing" which might obscure detail or add coloration'.

    The headphones use rare earth metals in their large diaphragms, and the connecting cable is of Grado's latest design.

    The company says that this is 'a compact, comfortable, monitoring headphone that delivers open, dynamic, virtually distortion free and strikingly lifelike musical performances to delight even the most demanding of music lovers.'

    The PS500 goes on sale in mid-October.
    ardilla har allerede nevnt Grado PS500 i svar #2405 og presentert en positiv testomtale av David Weiss i SonicScoop 14.11.2011.

    HeadRoom med målinger og omtale:
    Grado PS 500, Grado PS500

    Robert H. Levi i Positive Feedback ISSUE 57 september/october 2011:
    grado

    Dale Thorn i Headfonics 25.10.2011:
    Grado PS-500 – The PS series gets affordable, but is it any good?

    BBC_Music_januar_2012.jpg


    BBC Music Magazine januar 2012 side 102 har en meget postiv omtale og gir den 5 (røde) stjerner (av 5 mulige?). Prisen er £700. Noen korte utdrag:
    [Bildetekst:]
    Broad appeal: the PS500s will suit both studio engineers and audiophiles

    [Avslutning:]
    the Grado PS500s are a breathtakingly good set of headphones and are fully recommended.
    Headfonia:
    The New Grado Sound: Grado PS500 | Headfonia

    Guest Review by Tom C på GoodCans.com:
    Grado PS500 Headphones | Professional Series | Review | Product Description | GoodCans.com : Listening Station!, Specializing in Quality Headphones

    Head-Fi.org:
    Grado Professional Series PS500 - Headphones
    Grado PS 500 Professional Series Headphone
    Grado PS 500 all new in the Grado Professional Series

    Headphiles:
    http://www.headphiles.org/index.php?topic=3680.0

    Head-Case.org trekker linjer til Grado HF-2:
    Grado PS500 - Headphones - www.Head-Case.org

    Grado (Head-Fi Series) HF-2
    Litt informasjon om Grado (Head-Fi Series) HF-2.
    Grado Head-Fi Series HF2 Headphones

    The Grado HF2 is the second limited edition Head-Fi fundraiser headphone produced by Grado Labs, following in the footsteps of the HF1. It takes the design of the HF1 a step further, with a hybrid body consisting of aluminum cups and a mahogany driver housing. This technique was also used in Grado's current flagship, the PS1000, prompting comments on the HF2 being a "baby PS1000". It originally went on sale as a pre-order for $429 at TTVJ.com on May 15, 2009, and was featured at CanJam of the same year. As of now, the only means of purchasing one is used.
    Grado Head-Fi Series HF2 Headphones
    The Grado HF2--It's For Real
    Grado HF2 | Headfonia
    Grado Head-Fi Series HF2

    Tillegg:
    InnerFidelitys målinger:
    http://www.innerfidelity.com/images/GradoPS500.pdf
    InnerFidelity December Update | InnerFidelity

    Been asked numerous time for Grado PS500 measurements, got that done. I thought they were better than most of my experiences with Grado cans
    Oppfølger til:
    CDWMcInSpots skrev:
    Hi-Fi Choice February 2012.jpeg


    Hi-Fi Choice februar 2012 inneholder en testomtale av Grado PS500:
    [Utdrag fra] Grado PS500 Headphones at Audio Affair

    hi-fi choice recommended.png


    Beautifully detailed sound that's rich in frequency extremes...a classy transducer that's well balanced in every sense

    The fact that the PS500 seems relatively unfussed about amplifiers (it likes a decent one but doesn't demand the absolute best) only adds to the considerable appeal of this very impressive product
    Expert Reviews:
    Grado PS500 review | Expert Reviews
    Ultrasone Signature Pro_Ultrasone Edition 8 Ruthenium_Grado PS500.jpg


    Fra venstre mot høyre:
    Et bilde som kan gi en idé om størrelse.
    ..
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har sittet og vurdert innkjøp av Grado-sett en liten stund nå, og foreløpig har jeg vel "kommet fram til" at jeg er mest nysjerrig på deres PS500. Denne virker til å være roligere i toppregisteret, samt ha litt mer "emphasis" i bassområdet - selv om de ikke strekker seg helt ned i avgrunnen. Dere som eventuelt har hatt PS500 en stund, hva synes dere som de etter periode meg bruk, og hvordan finner dere eventuelt disse ift andre hodetelefoner?

    Tråler andre forum og reviews, men synes det er interessant å høre/lese hva ulike brukere sier om ulike modeller. Siden jeg vurderer denne modellen er naturligvis ekstra nysjerrig, :D
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.090
    Sted
    '
    Jeg har to par Grado, SR-80 og RS-2. Generelt synes jeg SR-80 er bedre å ha på hodet over lengre tid så derfor har dette blitt det paret jeg foretrekker. Lydsignaturen synes jeg er rimelig lik, en tanke spiss i toppen begge to, men det er sikkert subjektivt..

     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar!

    Når det gjelder vekt, så er ikke dette noe "problem" for mitt vedkommende.

    Alessandro MS Pro var en del dyrere enn PS500 ser jeg, og vet ikke om jeg vil finne det verdt å betale 100 USD ekstra for den. @CDW, har du anledning til å gi link til hvor DavidMahler deler sine inntrykk rundt disse?

    Edit: Beklager, fant inntrykk fra DavidMahler i en annen tråd.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Når det gjelder vekt, så er ikke dette noe "problem" for mitt vedkommende.
    Ikke se deg blind på selve vekten som uansett kan synes ganske moderat ifht. andre hodetelefoner. Husk at dette er oppå-ørene-hodetelefoner, og at de heller ikke har ord på seg for å være de mest komfortable i denne kategorien. Jeg har intet problem med STAX SR-009, og neppe HiFiMAN HE-6, men jeg kjente Grado PS500. Grado RS1i virket mer overkommelig pga. vekten.

    Det er antagelig lurt å se nærmere på de ulike putealternativene. Se gradotråden i hodetelefonkategorien.

    Alessandro MS Pro var en del dyrere enn PS500 ser jeg, og vet ikke om jeg vil finne det verdt å betale 100 USD ekstra for den.
    Ignorér utenlandske priser. Det er omvendt i Norge p.g.a. ublue gradopriser. En rask undersøkelse viser:
    • Grado PS500: Kr. 7.995,-
    • Alessandro MS Pro : Kr. 5.490,-
    Det kan dessuten være vanskelig å få kjøpt Grado fra amerikanske nettbutikker. Grado har pålagt dem eksportforbud. Dessuten har jeg inntrykk av at det kan være ekstra lurt med norsk reklamasjonsrett på Grado. Jeg har inntrykk av at det er en del rapporter som tyder på at de har forbedringspotensial når det gjelder robusthet og kvalitetssikring.

    @CDW, har du anledning til å gi link til hvor DavidMahler deler sine inntrykk rundt disse?

    Edit: Beklager, fant inntrykk fra DavidMahler i en annen tråd.
    Jeg trodde alle nå hadde fått med seg DavidMahlers utmerkede "Battle Of The Flagships" og gjerne også hadde bokmerket den for gjentatte oppslag.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker igjen for rask tilbakemelding CDW. Vekten er reelt sett ikke noe problem for meg, Har tidligere prøvd 325is over lengre tid, og komforten var ikke noe problem overhodet - hverken med G- eller L-puter. At det ikke er i toppklase skal jeg dog være enig i. Takk for heads-up though! =)

    Mht endring av signatur ved putebytte var jeg ikke så fan av dette. SR325is ble markant tynnere i signatur og direkte ubehagelig å lytte til med G-puter. L-puter var def. å foretrekke mht lydsignatur for mitt vedkommende, og forstår hvorfor de blir levert med disse i utgangspunktet.

    Vedrørende priser, så er de "høyere" modellene i Grado's hieraki altfor overprisa i Norge - helt latterlig hvor grådig importør/forhandler er her. Av den grunn skal jeg i det minste høre med utenlandske forretninger om pris og mulighet for å kjøpe fra de. Skader uansett ikke, selv om norsk kjøp har sine fordeler. :)

    Edit: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=999981

    Vedrørende Alessandro MS Pro, så virker den til å helle mot det mer nøytrale ifølge det jeg forstår på ulike brukere/anmeldere - da sammenliknet mot RS-1 og PS500. Har dog inntrykk av at PS500 er noe "roligere" i toppen og har mer pondus i bassområdet. Det er også grunnen til at jeg heller mer mot den. Penere er den også. :p

    Mht. pris, så ser jeg at Ljudia selger PS500 for 5790,- i prisjakt sitt søk. Ved overføring til den respektive siden så kommer det ikke opp noe, annet enn på den svenske siden. Det betyr gjerne at Ljudia kan skaffe PS500 til den ovennevnte prisen, men det må jeg nesten høre med de om. 8k er iallfall helt uaktuelt. De koster ca 4500,- ferdig importert fra statene om dette evt. lar seg gjøre - og det er da til anbefalt utsalgspris. Kan være andre selger de rimeligere.

    Edit: Ja, seff hadde jeg fått med meg denne oversikten. Jeg hadde bare glemt at DavidMahler var brukeren som hadde lagt denne ut på HF. Beklager :D
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...]
    Vedrørende priser, så er de "høyere" modellene i Grado's hieraki altfor overprisa i Norge - helt latterlig hvor grådig importør/forhandler er her.
    Mitt inntrykk er at det er importørens skyld. Jeg sammenligner da med f.eks. UK-priser. USA-prisene er lavere, men det skyldes antagelig Grado og amerikansk sedvane. Ifølge informasjon jeg har fått, skal amerikanske produsenter gi liten rabatt til utenlandske importører. De ender derfor opp med å fremstå som dyre ifht. amerikanske forhandlere (hvis informasjonen er og jeg har forstått korrekt). Jeg har fått inntrykk av at europeisk praksis er annerledes.

    Edit: Prisutviklingen p� Grado PS500

    Vedrørende Alessandro MS Pro, så virker den til å helle mot det mer nøytrale ifølge det jeg forstår på ulike brukere/anmeldere - da sammenliknet mot RS-1 og PS500. Har dog inntrykk av at PS500 er noe "roligere" i toppen og har mer pondus i bassområdet. Det er også grunnen til at jeg heller mer mot den. Penere er den også. :p

    Mht. pris, så ser jeg at Ljudia selger PS500 for 5790,- i prisjakt sitt søk. Ved overføring til den respektive siden så kommer det ikke opp noe, annet enn på den svenske siden. Det betyr gjerne at Ljudia kan skaffe PS500 til den ovennevnte prisen, men det må jeg nesten høre med de om.
    Jeg tittet bare hos Stereofil (uten å finne den selv om de har hatt den inne) og hos Oslo Hi-Fi Center. Jeg tenkte ikke på Prisjakt i denne sammenheng og kanskje siden Grado har hatt slik priskustus.

    Jeg forsøkte nå å bla litt etter Grado hos Ljudia uten å finne den og deretter å søke med "Grado", men da fikk jeg feilmelding.

    Det hender at samme firma ikke fører alle de samme merkene i alle land de er aktive i fordi andre aktører allerede kan ha agentur o.l. for et land når det aktuelle firmaet starter i dette (nye) landet.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har sendt et par mail til både Ljudia, norsk importør og norske/utenlandske forhandlere i håp om å få litt avklaringer om hvilken tilgang og hvilke priser som faktisk er mulig å få på disse hodetelefonene. Så da gjenstår bare å vente til over påske for å lese hva de evt skriver tilbake.

    JetCarrier er jo en snasen ordning om disse restriksjonene fra Grado overholdes fullt og holdent.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyttet til SR325is og RS1i med originale puter idag, og må si RS1i virkelig falt i smak. Den kunne være noe sibilant iblant, men dette gav virkelig mersmak. Har inntrykk av andre brukere at PS500 framstår som vesentlig roligere i toppen sammenliknet med disse og flere av de andre modellene.

    De hadde absolutt en egen måte å formidle musikk på disse hodetelefonene, en måte som var forførende og engasjerende på samme tid, og relativt særegent sammenliknet med det meste annet jeg har hørt på tidligere. Har riktignok hatt 325is med G-pads tidligere, men de putene var en skrekkelig kombo med den modellen. Det ble veldig tynt og spisst, hvilket endte opp med salg. RS1i (stock) var dog knall å lytte til! :D

    Me likes!
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vedrørende priser på Grado, så har importør nå satt ned prisene på samtlige modeller. PS500 koster f.eks. oppunder 6k, mens RS1i ligger på mellom 7-8k ny. Ser enkelte har litt forskjellige tilbud på de ulike modellene. Uansett kjekt å se at prisene er blitt moderert.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hvor bør jeg kikke etter en god nok head amp til RS1i? er de lettdrevne som mange sier eller motsatt som en del andre sier ?
    vil f.eks Heed, naim eller MF og pro-ject sine amper duge ? eller er det andre bedre alternativer ?
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Heed Canalot vil drive de godt, og lyden heller mot det varme.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    takker, er det opp i det prisleiet man må for å få ut potensialet ? skal brukes sammen med en god dac forøvrig
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Melder meg inn her, Grado forandret mitt syn på hodetelefoner og jeg eier pr nå 4 forskjellige modeller. Kremen er RS1i, så sr325is som er helt knall, så sr125i som var mitt første møte og sr80i for å ha noe å ta med seg rundt om kring. Jeg har ikke hørt noen fra e-serien, noen som kan fortelle meg noe om forskjellene, spesielt på 325'ene, der?

    Jeg benytter mine Grado på en Centrance DACmini her hjemme, en benchmark dac1 (1. gen) på jobb og en iBasso python når jeg reiser. Av disse er Centrance den klart herligste matchen, foran iBasso.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn