Greier ikke å bli kvitt cdéne- trenger tips for oppbevaring

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Har greid å redusere endel på cd´ene men har fortsatt endel igjen og siden det snart går mot flytting så mener jeg at jeg har sett smarte løsninger for å oppbevare cd´er uten covere. Så, hvis det er noen som vet om lure og oversiktlige løsninger så mottas de med takk. ( har ca. 300 og plastmapper fra Clas´ern vil jeg ikke bruke)
 

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
248
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Hva med noen sånne?

http://www.discgear.com/Products/DiscGear/PID-S120HD(DiscGearStaging).aspx
 

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Hm; ikke så dumme de, men relativt dyre kanskje. Noen andre?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
23.447
Antall liker
63.435
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Få tak i slike plastmapper m filt som brukes på bibliotek, og ha dem så i passende kasser (f.eks. IKEA).
Dette tar minst plass hvis du skal beholde cd`ene.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
SRM skrev:
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
Trådstarter har 300 cd'er og ønsker å spare plass. Da kan man jo forholde seg til dét?

Hvis man bruker tosidige plastlommer og er villig til å bruke én lomme pr cd, kan man putte booklet-en i den ene siden.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Steinar_Lund skrev:
SRM skrev:
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
Trådstarter har 300 cd'er og ønsker å spare plass. Da kan man jo forholde seg til dét?

Hvis man bruker tosidige plastlommer og er villig til å bruke én lomme pr cd, kan man putte booklet-en i den ene siden.
Forsåvidt, men jeg har vanskeligheter med å forstå problemstillingen.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
SRM skrev:
Steinar_Lund skrev:
SRM skrev:
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
Trådstarter har 300 cd'er og ønsker å spare plass. Da kan man jo forholde seg til dét?

Hvis man bruker tosidige plastlommer og er villig til å bruke én lomme pr cd, kan man putte booklet-en i den ene siden.
Forsåvidt, men jeg har vanskeligheter med å forstå problemstillingen.
Det trenger du forsåvidt heller ikke å forstå, men faktum er altså at trådstarter har problemer med å plassere sine 300 cd'er og da spiller det ingen rolle om andre mener at 300 cd'er ikke tar "så stor plass".
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
SRM skrev:
Steinar_Lund skrev:
SRM skrev:
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
Trådstarter har 300 cd'er og ønsker å spare plass. Da kan man jo forholde seg til dét?

Hvis man bruker tosidige plastlommer og er villig til å bruke én lomme pr cd, kan man putte booklet-en i den ene siden.
Forsåvidt, men jeg har vanskeligheter med å forstå problemstillingen.
Ok, men det er vel ikke det vi skal diskutere her? Er det vel det?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Torsen skrev:
SRM skrev:
Steinar_Lund skrev:
SRM skrev:
Jeg forstår egentlig ikke problemet? 300 cd'r tar da ikke så stor plass? Uansett vil du vel ta vare på coverne eller?
Trådstarter har 300 cd'er og ønsker å spare plass. Da kan man jo forholde seg til dét?

Hvis man bruker tosidige plastlommer og er villig til å bruke én lomme pr cd, kan man putte booklet-en i den ene siden.
Forsåvidt, men jeg har vanskeligheter med å forstå problemstillingen.
Ok, men det er vel ikke det vi skal diskutere her? Er det vel det?
Nettopp! Dessuten sier jo trådstarter at det er snakk om oppbevaring uten covere, så da blir jo SRMs første innlegg, og forsåvidt også mitt om å putte booklet-er i den ene lommen, mindre relevant. Men på den annen side, blir mitt forslag om CaseLogic's "Double Sided CD ProSleeves" enda mer relevant, i og med at man kan bruke begge lommene til CD'er og dermed spare enda mer plass, og at man sparer penger. :D
 

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Oj, her dukket det opp en diskusjon om jeg har plass eller ikke til 300 cd´er eller ikke; til det har jeg å si at jeg prøver å minimere på saker og ting ifbm. flytting fra hus til leilighet og alle monner drar.
Jeg har aldri vært spesiellt opptatt av hverken platecovere eller hva som følger en cd, det er musikken jeg bryr meg om og det var grunnen til at jeg ønsket forslag på et arkivsystem som ikke tok så stor plass. Og, det har jo kommet flere løsninger som skal vurderes. Takk så langt!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Siden du ikke er opptatt av covere og ting som følger med CDene (liner notes etc) og uansett skal flytte og endre på ting så er jo dette en utmerket anledning til å vurdere å gå over til en eller annen form for haddiskbasert avspilling. (Selv er jeg lat og har full forståelse for at man heller vil finne et plasseffektivt oppbevaringssystem for CDene enn å begynne med mer omfattende endringer.)
 
Topp Bunn