The Atl skrev:
Guri, du vet du kan bruke blokkene dine på dem? Sett brytern på hakk to og lodd jord til pin 1, singnal (i fase) til pin 2 og la pin 3 stå åpen om du kobler fra høyttalerkabel til xlr (eventuelt kan du brokoble pin 1 og pin 2). Du kan også kjøpe XLR til høyttaler -overgang fra Avantgarde. Ikke driv med dette uten å ta strømmen av Avantgardene først om du skulle falle for fristelsen. Og vær for all del forsiktig med barna mine!!!
Mvh
Hørtes ut som en gøyal oppskrift for meg som har fått ny loddebolt......neida, tror ikke jeg skal gjøre det, tror dessuten ikke man får samme trøkket ut av dette. Ampen som er i stussen på Solo er nesten garantert eq'et i bunn for å få til den grisetøffe bassen. Ikke pokker om de der går til 30hz uten hjelp av litt elektronisk equalizing.
MEN, over til noe helt annet, rørblokkene er koblet i Contourene igjen og livet er vakkert. Kom på at jeg hadde noen kabler liggende som jeg aldri har testet pga altfor store spader til Bladeliusen. DPA blokkene har en åpnere terminaltype så da var det bare å klemme til. Kablene er VdH SCS2, en liten notis fra VdH sin nettside:
The SCS - 2 for certain is the very best PTFE insulated pure metal loudspeaker line available in the world.
The size is 2 gauge with 665 strands and a conductor cross-section area of 33.9 mm².
Ext. diam. is: 9.70 mm.
The resistance is an extremely low 0.51 Ohm/km.
Som dere skjønner, ikke akkurat no lett håndterlig kabel med sine 34mm2 men vel på plass, HALLELUJA!
Mye av de samme egenskapene som The Magnum, men en kjellerdyp bass og litt mer piff i diskanten, noe som ikke gjør noe som helst nå som jeg har fått røramper.
Ganske kjedelig utseende kabler, her betaler man kun for lyden! (299 euro pr singelmeter for øvrig)
Et bilde til: