Grov solid kabel - totalt uegnet til horn og rør ?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.S. skrev:
Det kan bli noen sider det her ::)

Mvh. RS

hva definerer du som "solid core kabel", da?
sånn som janr, eller sånn som larkus?

L

larkus

Gjest
Temmelig OT denne tråden nå, men la gå ;D

Sitat fra Wikipedia:

"Solid versus stranded

Solid wire, also called solid-core or single-strand wire, consists of one piece of metal wire. Stranded wire is composed of a bundle of small-gauge wires to make a larger conductor.

Stranded wire is more flexible than solid wire of the same total cross-sectional area. Solid wire is cheaper to manufacture than stranded wire and is used where there is little need for flexibility in the wire. Solid wire also provides mechanical ruggedness; and, because it has relatively less surface area which is exposed to attack by corrosives, protection against the environment. Stranded wire is used whenever ease of bending or repeated bending are required. Such situations include connections between circuit boards in multi-printed-circuit-board devices, where the rigidity of solid wire would produce too much stress as a result of movement during assembly or servicing; A.C. line cords for appliances; musical instrument cables; computer mouse cables; welding electrode cables; control cables connecting moving machine parts; mining machine cables; trailing machine cables; and numerous others.

At high frequencies, current travels near the surface of the wire because of the skin effect, resulting in increased power loss in the wire. Stranded wire might seem to reduce this effect, since the total surface area of the strands is greater than the surface area of the equivalent solid wire, but in fact a simple stranded wire will not improve skin effect since all the strands are short-circuited together and still behave as a single conductor. A stranded wire will have higher resistance than a solid wire of the same diameter because the cross-section of the stranded wire is not all copper, there are unavoidable gaps between the strands (this is the circle packing problem for circles within a circle). A stranded wire with the same cross-section of conductor as a solid wire is said to have the same equivalent gauge and is always a larger diameter.

However, for many high-frequency applications, proximity effect is more severe than skin effect, and in some limited cases, simple stranded wire can reduce proximity effect. For better performance at high frequencies, litz wire, which has the individual strands insulated and twisted in special patterns, may be used."

Og Wikipedias definisjon av "kabel"

"A cable is two or more wires running side by side and bonded, twisted or braided together to form a single assembly."

mvh
larkus

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49036.0.html

jeg har forstått det slik at det er enkelte fakede kimbers i omløp her på bjerget (dog ikke i samme omfang som i asia).

noen av medlemmene her på hfs påstår de har kimber-kabler som består av flettede solidcore-ledere.
disse er garantert fakes.

kan dere som sitter på fakede kimber-kabler legge ut nærbilder av kablene og fortelle hvor de er kjøpt?

kult om vi kan få klarhet i dette, da ingen er tjent med produkter som seiler under falskt flagg.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
For en tid tilbake fikk jeg produsert noen meter av en "grov solid kabel" (dvs. solid core) i palladium belagt sølv.
Noen få meter ble distribuert til tunge Audio Note junkies, og noen få meter havnet også i "Erlands hornprosjekt".
Tilbakemeldingene har vært udelt svært positive! (Så positive at det kanskje på sikt kan bli et kommersielt produkt hvis man klarer å holde kostnadene i sjakk.)

Det at en grov solid core kabel på generelt grunnlag ikke kan fungere bra med rør/horn er neppe en absolutt sannhet. ;)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Neida, det er en absolutt løgn eller kanskje heller i beste fall en misforståelse. De er det mange av. F.ex ville Erlands hornprosjekt spille berde med "vanlige" ledere av rent usminket kobber, men det har jo ikke like stor apell.

Mvh. RS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Absolutte sannheter når det gjelder kabler er det neppe noen som besitter... Selvom enkelte ligger å gi inntrykk av at det er det de gjør.. Vet alt og kan alt... 8)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
Absolutte sannheter når det gjelder kabler er det neppe noen som besitter... Selvom enkelte ligger å gi inntrykk av at det er det de gjør.. Vet alt og kan alt... 8)
Det er lett å være påståelig når det man ikke ønsker å møte opp til duell med motstanderen. Ikke at jeg hadde giddet å gjøre det, men så har jeg heller aldri flagget sterke meninger om mine og andres kabler - og har følgelig ingen grunn til å stille opp til en slik testing.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
baluba skrev:
HCS skrev:
Det er lett å være påståelig når det man ikke ønsker å møte opp til duell med motstanderen. Ikke at jeg hadde giddet å gjøre det, men så har jeg heller aldri flagget sterke meninger om mine og andres kabler - og har følgelig ingen grunn til å stille opp til en slik testing.

..så sant, så sant... :)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
baluba skrev:
HCS skrev:
Hvem er det som ikke vil duellere oig med hvilken "motstander" ???
Hva meg angår har jeg vel etterhvert "møtt" det meste og med utvetydig resultat.

Mvh. RS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
baluba skrev:
HCS skrev:
Hva meg angår har jeg vel etterhvert "møtt" det meste og med utvetydig resultat.

Mvh. RS

Spurt deg før om dette R.S..Om du ville ta med dine kabler og teste de imot en annen norsk produsent i et meget godt anlegg...Men så kommer du med forutsetninger for hva anlegg skal inneholde mm og blir borte... At du har "møtt det meste" sier nok mer om din ignorans enn kunnskap er jeg redd... ;).. Hvis så er tilfelle så har du vel intet å frykte for å stille opp heller... Eller hva sier du ? 8)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
HCS skrev:
R.S. skrev:
baluba skrev:
HCS skrev:

Mvh. RS

Spurt deg før om dette R.S..Om du ville ta med dine kabler og teste de imot en annen norsk produsent i et meget godt anlegg...Men så kommer du med forutsetninger for hva anlegg skal inneholde mm og blir borte... At du har "møtt det meste" sier nok mer om din ignorans enn kunnskap er jeg redd... ;).. Hvis så er tilfelle så har du vel intet å frykte for å stille opp heller... Eller hva sier du ? 8)

Anlegget måtte i så fall være topp klasse og ikke noe skrot, det bør du pgså fatte. Anlegget i "topp klasse som du nevnte, hva var det igen?

. Videre gidder jeg ikke reise rundt hele landet, det må kunne skje lokalt. Som da Roda kobla opp Whistler hos JanR.

Mvh. RS

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har lest om mange intensjoner, men til nå har jeg ikke lest noen tråd som omhandler de to frontene i et ærlig møte. Beskrivelser fra besøk er det nok av, men ingen shoot out. Kanskje tilfeldig, men det er i alle fall tilfellet.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
HCS skrev:
R.S. skrev:
baluba skrev:
HCS skrev:

Mvh. RS

Anlegget måtte i så fall være topp klasse og ikke noe skrot, det bør du pgså fatte. Anlegget i "topp klasse som du nevnte, hva var det igen?

. Videre gidder jeg ikke reise rundt hele landet, det må kunne skje lokalt. Som da Roda kobla opp Whistler hos JanR.

Mvh. RS
Ikke vet jeg hva du setter som def på skrot. Men siden du er så tøff så får du bidra her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,48179.0.html

Anlegget kan du lese om i 65finger's tråd, og det er ikke noe skrot. Dette er en KONKRET utfordring R.S.. Tar du den eller feiger du ut ?? :)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Du er litt tungnem? Som sagt gidder jeg ikke reise rundt, jeg hjelper kun folk jeg liker og når det passer meg.

Skulle de omtalte/oppskrytte ledningene dukke opp lokalt blir det nok "duell".

Mvh. RS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
Du er litt tungnem? Som sagt gidder jeg ikke reise rundt, jeg hjelper kun folk jeg liker og når det passer meg.

Mvh. RS

Så din ekspertise er kun lokal...?? OMF kommer helt ifra Bergen, men du gidder ikke dra enda du er mye nærmere...Sier vel litt om din egen tiltro til de kablene du lager det da... Eller er jeg litt "tungnem" ? 8)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
HCS skrev:
R.S. skrev:

Mvh. RS

Så din ekspertise er kun lokal...?? OMF kommer helt ifra Bergen, men du gidder ikke dra enda du er mye nærmere...Sier vel litt om din egen tiltro til de kablene du lager det da... Eller er jeg litt "tungnem" ? 8)
[/quote

Vet du hvor mange år jeg har holdt på med det her? Du bør da om ikke annet ha fått med deg at jeg i flere år hadde base sentralt i hovedstaden.

Mvh. RS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
HCS skrev:
R.S. skrev:

Mvh. RS

[/quote

Vet du hvor mange år jeg har holdt på med det her? Du bør da om ikke annet ha fått med deg at jeg i flere år hadde base sentralt i hovedstaden.

Mvh. RS

Burde det ikke være av interesse å få vist på nytt hva disse vivanco kablene er gode for ? Og det en gang for alle? Så langt har det dukket opp 3 forutsetninger:
-anlegget skal ikke være skrot
- ting skal skje lokalt
-og du hjelper kun de du "liker"

Hmm, ikke noe å forundres over.. Og hvis du hadde så strålende reusltater med dine kabler så kom med konkrete navn og tidspunkt. En vandrehistorie om at kabelen din ble solgt under disken på hifiklubben fordi den var så mye bedre enn alt de hadde sier ikke noe i det hele tatt...

Hvis det er probelmatisk for deg å forflytte deg foreslår jeg at du sender et sett signalkabel til 65finger. Eller er det for langt å SENDE kabelen din ? 8). Så testes uten din medvirking der og da. Eller må du være tilstede ved dueller ??

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Ikke overvurder din betydning nå HCS, det begynner å bli noen år siden jeg (m.fl) forstod hva Vivancoene er gode for.

God sommer!

Mvh. RS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
Ikke overvurder din betydning nå HCS, det begynner å bli noen år siden jeg (m.fl) forstod hva Vivancoene er gode for.

God sommer!

Mvh. RS
God sommer til deg og R.s..

Intet nytt under solen. Du trekker deg mår det er noe konkret. Så vet vi alle det.. Og hvem som skal vurdere sin betydning påhviler neppe meg i dette tilfellet herr Trollmann ;)

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg testet i sin tid også Vivancoene.
Beskrivelsen til Askeland faller meg nærmest.
Men om det fungerer for andre er det jo strålende :)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Endre Askeland skrev:
Kabelen har vært testet den, og det er flere enn meg som har hatt den hjemme på utprøving.

Link: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31333.0.html

Vurderingen av kabelen falt ikke i like god jord hos alle parter................

Nå er det bare å vente på eksplosjonen........
Nå valgte jeg i ren høflighet å ikke trekker fram denne vurderingen din Endre ettersom du og et par andre her tråkker skikkelig i salaten.

Når det i omtalte vurdering beskrives ikke maeginale men tildels dramatiske tilkortkommenheter i forhold til "referanse" sprekker ikke bare troverdigheten, det røper en sørgelig mangelfull lydforståelse. Da hjelper det lite å legge store summer i utstyr.

Til syvende og sist ender denne hifi-greia opp i en personlig vurdering der man etter beste evne forsøker å finne fram til hva som faktisk spiller godt.
Uansett budsjett, den personlige vurderingen er avgjørende. Denne vurderingsevnen er vi ikke født med eller kan kjøpe, den må oppøves eller læres.

Mvh. RS

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.S. skrev:
Endre Askeland skrev:
Kabelen har vært testet den, og det er flere enn meg som har hatt den hjemme på utprøving.

Vurderingen av kabelen falt ikke i like god jord hos alle parter................

Nå valgte jeg i ren høflighet å ikke trekker fram denne vurderingen din Endre ettersom du og et par andre her tråkker skikkelig i salaten.

Når det i omtalte vurdering beskrives ikke maeginale men tildels dramatiske tilkortkommenheter i forhold til "referanse" sprekker ikke bare troverdigheten, det røper en sørgelig mangelfull lydforståelse. Da hjelper det lite å legge store summer i utstyr.

Til syvende og sist ender denne hifi-greia opp i en personlig vurdering der man etter beste evne forsøker å finne fram til hva som faktisk spiller godt.
Uansett budsjett, den personlige vurderingen er avgjørende.
Denne vurderingsevnen er vi ikke født med eller kan kjøpe, den må oppøves eller læres.

Mvh. RS

Dette har du helt rett i R.S... Rart du da ikke kan godta at andre kan ha en anne smak ifht hva som spiller godt nok. Og har de dette har de iflg deg " for liten erfaring eller hører feil..."

Du skriver i linket tråd " Klangvurderingen din på vegne av en stk. kabel er noe for seg selv og må stå for din vurdering. Kabelen har tross alt oppnådd referensestatus referanse i adskillige påkostede oppsett. ". Hvilke oppsett er dette ? Og hvorfor kan du ikke SENDE et par kabler til test ? LIKER du ikke Posten ? 8)

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Du fornekter deg ikke ;D
Samme gamle tralten som alltid.
Send nå ett par kabler til test.
Da får vi enda en vurdering av kablene.
Så får vi se hvor gæli det står til med ørene mine ;)

R.S. skrev:
Endre Askeland skrev:

Uansett budsjett, den personlige vurderingen er avgjørende. Denne vurderingsevnen er vi ikke født med eller kan kjøpe, den må oppøves eller læres.

Mvh. RS

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
R.S. skrev:
Endre Askeland skrev:

Mvh. RS
Dette er vel en noe drøy påstand RS? (Se midtparti i rødt, utheving gjort av meg).......... :(
Har ikke fulgt verken denne, eller en del andre kabeldebatter du har vært med i, 100%; men du fremstår vel i det minste som en noe over gjennomsnittet bastant person som synes å mislike at andre er uenig med deg såpass sterkt at det helt klart går ut over saklighetsnivået. Slikt forsøpler tråden, men du sitter nok sjøl igjen som den store taperen med klart svekka tillit i miljøet........
Det ER lov å komme med innrømmelser og å være litt ydmyk, også i kabeltråder på HFS 8)
Lykke til videre.............. :)

I beste mening og mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
HCS skrev:
LIKER du ikke Posten ? 8)
Er det noen som liker de ? ;)

Ikke umulig at jeg tar med ett par av mine kabler når/om/hvis det blir noe "shootout" hos finger's. Vivanco.
Hvis noen føler for å svinge innom her en kveld for å teste kabler så er det bare å si i fra. Men det skjer vel neppe :p

Nå syns jeg kanskje det er på tide å senke tempen her :) Tydligvis ingen som blir enig alikevel, IMO.

I beste mening selvsagt.

/jan

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
JanR skrev:
HCS skrev:

Ikke umulig at jeg tar med ett par av mine kabler når/om/hvis det blir noe "shootout" hos finger's. Vivanco.
Hvis noen føler for å svinge innom her en kveld for å teste kabler så er det bare å si i fra. Men det skjer vel neppe :p

Nå syns jeg kanskje det er på tide å senke tempen her :) Tydligvis ingen som blir enig alikevel, IMO.

I beste mening selvsagt.

/jan
Tempen er det stort sett din venn RS som står for... :). Men når han blir ullen og stadig legger til nye forusetninger samt ikke har et NOE konkret i nyere til å vise til i de referanseoppsettene han mumler om så blir det for dumt. Jeg sier ikke at han lyver, men det er faretruende nære... 8)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
HCS skrev:
JanR skrev:
HCS skrev:

I beste mening selvsagt.

/jan
Tempen er det stort sett din venn RS som står for... :). Men når han blir ullen og stadig legger til nye forusetninger samt ikke har et NOE konkret i nyere til å vise til i de referanseoppsettene han mumler om så blir det for dumt. Jeg sier ikke at han lyver, men det er faretruende nære... 8)
Han og han alene.

Ta med deg noen kabler og sving nedom en dag så får vi teste litt.

/jan

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har et sett Vivanco hodetelefoner som jeg fikk i gratiale fra BBC Music Magazine (tror jeg det var) en gang for kanskje 15-20 år siden. Om noen vil låne de for en sammenlikning med de beste av idag, så si ifra.

Om ikke kanskje det er noen Vivanco-entusiaster som vil kjøpe de?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
Tråden er ryddet med henvisning til Hifisentralens regel 1. Hold dere On-Topic, og uten å bli harske.

bjornh, moderator

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
JanR skrev:
HCS skrev:
JanR skrev:
HCS skrev:

I beste mening selvsagt.

/jan

Ta med deg noen kabler og sving nedom en dag så får vi teste litt.

/jan
Tviler ikke et sekund på at RS sine kabler funker som ei kule i oppsettet ditt. Det jeg etterspørr er konkrete historier om alle disse referanseoppsettene han har vitterligene sine kabler i. Når han er unnvikende å spørr om min alder mm må han påregne at jeg bare kjører han enda hardere :). Nå har han fått en konkret utfordring, men det koker bort i fjas ifra hans side om geografiske avstander, at han ikke vil gi kaber til folk han ikke liker mm, han greier ikke engang å sende sine kabler med posten.. 8)

Sett i lys av dette blir min tiltro til Cardas styrket i deres teorier om kabler når det gjelder rør og horn. Ikke fordi Cardas har den absolutte sannhet,men de kan i allefall belegge noe av det de sier med teorier.

Jeg hadde syntes det hadde vært fint jeg om RS sin signalkabel hadde vært med på lyttetesten til 65finger. Men nå som jeg ser fremtreden hos enkelte blir det mindre relevant for å si det slik.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.044
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
Hmm, hvorfor tør ikke RS å la folk han ikke liker teste superdupergenialkabelen egentlig? Jeg hadde blitt glad for en liten prøve av denne her hos meg, sliter med en litt slitsom topp... Kan denne kjøpes hos noen andre?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ludo skrev:
Hmm, hvorfor tør ikke RS å la folk han ikke liker teste superdupergenialkabelen egentlig? Jeg hadde blitt glad for en liten prøve av denne her hos meg, sliter med en litt slitsom topp... Kan denne kjøpes hos noen andre?
Har et ett med SC HTkabler liggende med stort tverrsnitt av rent kobber liggende. kjøpt for 20 år siden. Skal se om jeg finner de. Hvis så skal jeg sende de til deg. Liker du kablene kan du beholde de.

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Dette ser vi frem til :)
Fint om denne tråden holder seg varm.
Ellers så kan jeg anbefale å prøve pn 2.5kv 7-tråders.
Fåes på rull hos clasohlson. Flett 4stk ledere sammen ala kimber.
2ledere til - og 2ledere til + = 5kv til - og 5 kv til + = 10kv
Koster nesten ingenting.

http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=pn

g

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
FAB skrev:
Dette ser vi frem til :)
Fint om denne tråden holder seg varm.
Ellers så kan jeg anbefale å prøve pn 2.5kv 7-tråders.
Fåes på rull hos clasohlson. Flett 4stk ledere sammen ala kimber.
2ledere til - og 2ledere til + = 5kv til - og 5 kv til + = 10kv
Koster nesten ingenting.

http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=pn

g
Har laget meg et sett av disse.
Skal eksperimentere litt når høyttalerne er i hus ;)

Planen er å teste mot Anticable, Flatsølv, og Cardas Golden Ref.

(BTW! Den flettingen er en skikkelig drittjobb når lederne er så stive ;))

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Se der ja. Ser flott ut.
De fungerer fint hos meg. Byttet ut kimber 4tc kablene mine med slike.
Noe dritt å flette dem. Men det går såvidt med god tålmodighet :)
Hva har du trekket utenpå?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
FAB skrev:
Se der ja. Ser flott ut.
De fungerer fint hos meg. Byttet ut kimber 4tc kablene mine med slike.
Noe dritt å flette dem. Men det går såvidt med god tålmodighet :)
Hva har du trekket utenpå?
Trukket i sort og hvit bomull.

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Ok, snaisent.
Nesten en kimber/duelund variant.
Kanskje de egentlig skulle vært dyppet i linolje også,
for en sortere bakgrunn med mer mikrodetaljer ;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
FAB skrev:
Ok, snaisent.
Nesten en kimber/duelund variant.
Kanskje de egentlig skulle vært dyppet i linolje også,
for en sortere bakgrunn med mer mikrodetaljer ;D
;D ;D

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.853
Sted
oslo
jeg flettet et par clas-kabler som erstatning for standard biltema-tråd for litt over en måned siden.

har ikke hatt tid til å lytte ordentlig på dem enda, men førsteintrykket var at quad'ene gikk ørlite dypere enn før (ruller av nærmere 35hz i stede for 40).
får se om jeg klarer å sette av litt tid til en sammenligning mellom de to etterhvert.

Topp Bunn