Grunner for og fortsette?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.990
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Finnes det virkelig dem som har slike problemer? :eek: ;D

`En grunn er MUSIKK mann, MUSIKK!!
Gåsehud når alt klaffer.
(og det gjør det jo av og til ;))
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.195
Antall liker
11.297
Torget vurderinger
10
Jeg har en 10 åring som ikke bryr seg om stereo men fotball. Vi spente bort flere 1000 kroner på norge hellas på ullevaal på onsdag. Landslagstrøye og skjerf kostet kr 1100. som kom billetter (Vip med thorstvedt, mini med flere) og servering. Hver sin smak. Har aldri sett en hel fotballkamp på tv noen gang men man stiller opp for barna sine 8)
 
B

Back_Door

Gjest
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det er MUSIKKEN som skal gjøre deg lykkelig, IKKE dingsebomsene! Har du ikke et slikt forhold til musikk,bør du bruke pengene på noe annet. ;)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.990
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
johna skrev:
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Finnes det virkelig dem som har slike problemer? :eek: ;D

`En grunn er MUSIKK mann, MUSIKK!!
Gåsehud når alt klaffer.
(og det gjør det jo av og til ;))
Back_Door skrev:
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det er MUSIKKEN som skal gjøre deg lykkelig, IKKE dingsebomsene! Har du ikke et slikt forhold til musikk,bør du bruke pengene på noe annet. ;)
;)

Men hva når man plutselig har opplevd noe nytt i musikken som ikke låter så bra som man kunne ønske, hva gjør man da?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Necroth skrev:
Men hva når man plutselig har opplevd noe nytt i musikken som ikke låter så bra som man kunne ønske, hva gjør man da?
Kjøper seg Klipsch og får fram alt det gode igjen ;D

/jan
 
B

Back_Door

Gjest
Necroth skrev:
Men hva når man plutselig har opplevd noe nytt i musikken som ikke låter så bra som man kunne ønske, hva gjør man da?
Man må aldri la lyden i musikken bli viktigere enn sjelen i musikken.. ;)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.990
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Back_Door skrev:
Necroth skrev:
Men hva når man plutselig har opplevd noe nytt i musikken som ikke låter så bra som man kunne ønske, hva gjør man da?
Man må aldri la lyden i musikken bli viktigere enn sjelen i musikken.. ;)

AMEN! Det var dagens, nå kan jeg gå og kose meg med Deep Purple :)
 

Tiltman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.08.2007
Innlegg
68
Antall liker
0
Gåsehud, adrealinrush, fryd, frihet, ro... flukt.
 

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Man kommer til et punkt hvor man finder det unødvendigt at udskifte mere eller hvor der er måske 5-10 år mellem hver udskiftning og hvor man altid ved hvad det "svage" led i kæden er uden at det behøver at være egentlig svagt.

Så hviler man med det man har og nyder i stedet musikken.

Det tror jeg mange deltagere i diverse tråde har svært ved................at nyde musikken.

Mange siger: "Glem ikke at nyde musikken".
Jeg vil hellere sige: Skynd dig at slap af og lær at nyde musikken.

"dolph"
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.713
Antall liker
527
Torget vurderinger
1
Poenget er ikke hva, men at du har et eller annet du kan bruke penger på =)
Alternativet er å bli gal før du vet ordet av det.
Det er mye som taler for at Hi-Fi er vel så bra som hvilken som helst annen hobby.
Det er ikke så fysisk krevende, man er for det meste innendørs, man kan delta i masse placebo tråder på etterhvert mange forum..hehe og en haug andre grunner selvsagt. De små gledene som varer 3-4 uker + lengselen til neste "dose" er jo en del av gamet.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Mitt råd: kjøp Accuphase!

mvh,
OS
 
K

kbwh

Gjest
Necroth skrev:
johna skrev:
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Finnes det virkelig dem som har slike problemer? :eek: ;D

`En grunn er MUSIKK mann, MUSIKK!!
Gåsehud når alt klaffer.
(og det gjør det jo av og til ;))
Back_Door skrev:
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det er MUSIKKEN som skal gjøre deg lykkelig, IKKE dingsebomsene! Har du ikke et slikt forhold til musikk,bør du bruke pengene på noe annet. ;)
;)

Men hva når man plutselig har opplevd noe nytt i musikken som ikke låter så bra som man kunne ønske, hva gjør man da?
Jeg hadde Snell EIII, kjøpte Sonus faber Concerto (1. gen), og musikkinterressen tok en helt ny retning. Litt oppned i forhold til det du skriver, Necroth?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.376
Antall liker
4.029
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Selg rælet ditt og begynn på nytt!

Her for eks:





Anlegget er bare et verktøy for musikken.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.368
Antall liker
151
tkr skrev:
C._Alshus skrev:
Anlegget er bare et verktøy for musikken.
INNERTIER!!! :) :) :) :)
mvh
Gud hjelpe meg vel for noen tusseladder dere er. Enda godt vi har diy-forumet der folk vet at ekte menn trenger å få nye leketøy dumpende ned i heimen minst en gang i uka. ;D ;D ;D. (Håper dere har sans for litt formiddags-kverulering i beste mening)
 
K

kbwh

Gjest
Verktøyet kan godt være pent og hensatt i vakre omgivelser.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.841
Antall liker
601
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Valentino skrev:
Verktøyet kan godt være pent og hensatt i vakre omgivelser.
Helt enig, men dere som er fullstendig opphengt i spes(gode) merker trenger ikke flagge det så kraftig, det finnes tonnevis med bra annlegg uten spes skrift på som i komb kan være kjempebra. Minner litt om merkeklær, underforstått hvis du ikke har det og det merket er du ikke like bra som oss. Hvis man henger seg opp i spes ting, kan man gå glipp av mye også.

Det var dagens sure oppstøt
 
K

kbwh

Gjest
Om de pene boksene låter rævva og eieren er et lykkelig uvitende menneske som lytter med øynene og det han/hun har blitt fortalt pusheren, bør han/hun få lov å leve i kokongen, eller skal vi vise den lykkelige hvordan det egentlig står til?

(Nå er jeg bare opphengt i ett eneste lite italiensk merke jeg da, og eier nest laveste modell i hierarkiet. Halleluja, billig frelse!)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.401
Antall liker
6.809
Når man ikke har glede av det man driver med er det på tide å finne på noe annet.
Alternativt kan man holde seg unna Sentralen en stund, så kanskje den kommer tilbake igjen.

Husk også på at det innimellom kan være ok å roe helt ned og nyte musikken mellom oppgraderingene også.
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
tkr skrev:
C._Alshus skrev:
Anlegget er bare et verktøy for musikken.
INNERTIER!!! :) :) :) :)
mvh
Eller: Det kommer an på anlegget om det klarer å fomidle sjelen i musikken.

Som vår danske venn var inne på, er det vel nettopp å finne og nyte sjelen i musikken mye av det dette dreier seg om. Så er det selvsagt mange veier til målet. Men å oppdage at nye komponenter - riktig satt sammen - evner å gi et album, eller en låt helt nye betydninger var det som, ihvertfall for meg fikk meg inn i denne hobbyen.

Jeg har brukt en egeninnspilt Cd singel som referanse. Jeg vet hvordan jeg ville det skulle låte, og hva jeg ville ha frem av sjel i musikken. Inntil nå, har jeg ikke greid å finne formidlingsutsyr som har fåt det til. Nå er endelig mitt (del)-mål nådd :)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.803
Antall liker
18
Hva er det som får deg til å bytte i hytt å gevær.?
Kan det være at du skifter komponenter, mens det er rom/høyttaler som ikke er helt optimalt.?

Jeg har hatt Sonus Faber, Dali, Rega, B&W, Audio Pro, Doxa, Boine, Snell, Infinity, JBL, Focal, Monitor Audio, Patos, Tannoy og sikkert en drøss til som jeg ikke husker, også flere modeller av samme merke, men det var ikke noen av dem som hadde et samspill med rommet, før det kom Klipsch i hus og da satt den.! :eek: ;D

Klipsch er ikke verdens beste høyttaler, men passer som hånd i hanske her i dette huset..
Ikke pokker om jeg kommer til å bytte de ut, ikke uten å ha hørt at samspillet med rommet er minst like bra, som det er med Klipsch.!

Jeg tør vedde 20cm av mitt edleste lem, på at Sonus Faber spiller sinnsykt mye bedre i rommet til Valentino, enn det gjør her i huset.!
Selv om vi også hadde byttet alt av komponenter og kabler, så hadde resultatet blitt (nesten) det samme..

Slik jeg ser det, så har du bare meget gode komponenter, kabler og høyttalere, så det burde ikke være noe der som ødelegger de gode opplevelsene.?
Jeg kan ikke se/lese at det er annet enn rom/høyttalere eller matching som kan være årsaken til at du vil bytter ut så mye.?

Når du finner den rette matchen og samspillet, så er det bare å sette seg ned i go'stolen og nyte musikken, legge pengene i plater i steden for alt mulig annet rart ;)
Når du har kommet ditt, så skjønner du at det er en stor grunn til å fortsette med denne hobbyen 8)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det kan jo vere flere grunner til at du ikke finner ro i sjelen. Men det kan jo virke som om du kjøper for nyinnkjøptfølelsens sin skyld (deilig følelse forøvrig...) og ikke for at anlegget skal spille den musikken du hører på den måten du vil ha det.
Alternativt kan du jo ha alt for høye ambisjoner i forhold til budsjettet. Løsningen kan vere å se mindre på f.eks minhifi og minhjemmekino og slå deg til ro med det du har, du vet det er alltid noen som har bedre råd enn deg.
Det tredje alternativet kan vere at du har satt sammen helt feil komponenter i forhold til bruksområde. Da er kanskje det greieste å selge alt og starte fra scratch.
Et godt råd må vere å teste samtlige ting som pirrer din interesse i din egen stue og ikke dra kortet før du er 100% sikker.
Moroa med hobbyen er jo de gode opplevelsene, alt styret med å bære blytunge bokser opp og ned i ett sett er ikke spesielt gøy.
 
K

kbwh

Gjest
Det er jo ikke sikkert at du vektlegger de samme parametrene ved musikkgjengivelse som jeg gjør heller, Rotekroken.

En ond tunge (egentlig er mannen riktig hyggelig) kaller 500-2500Hz for Valentinobåndet, og det skal være flatt som en pannekake, jeg er en tonalitetstype. Jeg er forøvrig tilbøyelig til å mene at det båndet inneholder en oktav til øverst.

Jeg har eid B&W, "The Pulse Monitor", JBL, Monitor Audio og Snell før jeg fant en produsent som bygget høyttalere med vekt på "mine" parametre.

Høyttaler/rom er det viktigste, enig der. Elektronikk gjør mye mindre av seg og kabler enda mindre enn det igjen. (Grammofon og pickup er en annen historie.)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Rotekroken skrev:
Hva er det som får deg til å bytte i hytt å gevær.?
Kan det være at du skifter komponenter, mens det er rom/høyttaler som ikke er helt optimalt.?

Jeg har hatt Sonus Faber, Dali, Rega, B&W, Audio Pro, Doxa, Boine, Snell, Infinity, JBL, Focal, Monitor Audio, Patos, Tannoy og sikkert en drøss til som jeg ikke husker, også flere modeller av samme merke, men det var ikke noen av dem som hadde et samspill med rommet, før det kom Klipsch i hus og da satt den.! :eek: ;D

Klipsch er ikke verdens beste høyttaler, men passer som hånd i hanske her i dette huset..
Ikke pokker om jeg kommer til å bytte de ut, ikke uten å ha hørt at samspillet med rommet er minst like bra, som det er med Klipsch.!

Jeg tør vedde 20cm av mitt edleste lem, på at Sonus Faber spiller sinnsykt mye bedre i rommet til Valentino, enn det gjør her i huset.!
Selv om vi også hadde byttet alt av komponenter og kabler, så hadde resultatet blitt (nesten) det samme..

Slik jeg ser det, så har du bare meget gode komponenter, kabler og høyttalere, så det burde ikke være noe der som ødelegger de gode opplevelsene.?
Jeg kan ikke se/lese at det er annet enn rom/høyttalere eller matching som kan være årsaken til at du vil bytter ut så mye.?

Når du finner den rette matchen og samspillet, så er det bare å sette seg ned i go'stolen og nyte musikken, legge pengene i plater i steden for alt mulig annet rart ;)
Når du har kommet ditt, så skjønner du at det er en stor grunn til å fortsette med denne hobbyen 8)
Applaus.

Om klipsch er løsningen på dine problemer vil tiden vise, men hovedessensen i dette innlegget er så viktig så viktig.
 

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
En God referanse -(hvordan mener du det skal låte)
Et bra Akustisk rom for lytting-
Et Budsjett -(Direktør eller kassa på Rema)
egne Ører - (har du fått av Mora og Faren din)

Tror disse parameter Hjelper for å få Roen til å lytte på Musikk . ;D ;D
 
R

Rojoh

Gjest
C._Alshus skrev:
Selg rælet ditt og begynn på nytt!

Her for eks:





Anlegget er bare et verktøy for musikken.
Det er da plenty utskiftingsmuligheter i Naim-katalogen, og etter hva jeg kan registrere, så herjer byttesyken rimelig bra i den leiren også... ;D (Så skal jeg hjertligst medgi at det nok føles noe mer komfortabelt å vite hva man skal bytte til hele tiden).

Mvh. Johan
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Noen ganger er det litt rart, musikken er bare der men gir ingenting. Andre ganger er det helt sykt magisk. Lytting i dagslys føler jeg kan drepe litt glede iblant, andre ganger ikke. Det som garantert får frem gåsehuden er mørket, rødvin eller cognac sammen med goanlegget og gomusikken selvsagt ;) Trenger ikke bli møkkings hver gang :p
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det finnes ingen GODE grunner til å bruke hundretusener på hifi. Hvis det kun er snakk om entusiasme for musikk, så kommer man laaangt med et anlegg til 20 tusen.

Vi lever i en materialistisk del av verden der ting, og det å vise fram ting, har blitt viktigere enn det som burde bety noe. Jeg er selv materialist, og lider av kjøpe-/oppgraderingstrang. Ikke fordi jeg tror livet blir bedre, men fordi jeg har lyst på ting.

Jeg gjentar, det finnes ingen GODE grunner til å holde på med det vi holder på med, men jeg syns det er gøy.

Hvis man ikke syns det er gøy lenger, bør man finne noe annet å bruke tiden og pengene på.

Frank
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Den samme grunnen som at alkoholikere drikker, narkomane skyter og nikotinavhengige røyker. Se det i øynene Nec du er blitt hekta ;)

To gode råd om du vil bli frisk igjen:

1. Kutt ut HFS
2. Kjøp deg et system som er i en prisklasse du lett kan leve med. HIFI nevroser dukker nemlig av en eller annen merkelig grunn sjeldnere opp når du har "billig" komponenter.

Lf som også er en HIFIoman :)
 
K

kbwh

Gjest
Selg røkla, kjøp en Squeezebox og et par B&O Beolab 5, og spill musikk. Når Jærlauget kommer på besøk trenger ingen vente på sweetspot-tur heller.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.764
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
ELEL6200 skrev:
Necroth skrev:
2. Kjøp deg et system som er i en prisklasse du lett kan leve med. HIFI nevroser dukker nemlig av en eller annen merkelig grunn sjeldnere opp når du har "billig" komponenter.
njaa skeptisk, er vel akkurat her sykdomen starter!
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.803
Antall liker
18
Valentino skrev:
Det er jo ikke sikkert at du vektlegger de samme parametrene ved musikkgjengivelse som jeg gjør heller, Rotekroken.

En ond tunge (egentlig er mannen riktig hyggelig) kaller 500-2500Hz for Valentinobåndet, og det skal være flatt som en pannekake, jeg er en tonalitetstype. Jeg er forøvrig tilbøyelig til å mene at det båndet inneholder en oktav til øverst.

Jeg har eid B&W, "The Pulse Monitor", JBL, Monitor Audio og Snell før jeg fant en produsent som bygget høyttalere med vekt på "mine" parametre.

Høyttaler/rom er det viktigste, enig der. Elektronikk gjør mye mindre av seg og kabler enda mindre enn det igjen. (Grammofon og pickup er en annen historie.)
Sonus Faber Grand Piano Home, Concertino og Concerto har jeg hatt på forskjellig elektronikk, rommet er ca 60 kvadrat med åpen løsning til kjøkken og to ganger..
Hadde du hørt SF her, så hadde du aldri turt å høre på SF igjen :'(
Men jeg skjønner de som elsker SF, det er noe der som virkelig setter følelser i sving, men ikke her i huset :-[

Når jeg flyttet hit i 2000, så hadde jeg et anlegg som jeg hadde hatt siden 96/97 og det ga meg utrolig mye glede, byttet ikke så mye som en kabel, alle pengene gikk til musikk og jeg var meget fornøyd ;)
Så kom marerittet.!
Koblet anlegget opp her, på akkurat samme måte som det hadde stått i minst 3 år, FOR EN NEDTUR.!
Ikke noe som harmonerte og den musikalske gleden var absolutt ikke til stede, et midelmådig anlegg fra Coop til 30,- hadde vært bedre.!
Så det gikk store bunker med 1000-lapper i høyttalere og komponenter før jeg atter kom meg i mål, det kan faktisk hende at vi snakker om totalt 70-80 forskjellige komponenter og høyttalere til sammen på denne tiden, men nå er jeg der jeg vil være og nå skal dette stå her til noe eller noen klarer å overbevise meg om at noe annet er bedre ;D

Han "onde tungen" bor vel ikke i nærheten av Oslo.?
Er vel en felles bekjent av oss tror jeg, om det er sammen mannen da 8)
Han har i såfall et par horn som jeg kunne tenkt meg å eid ;D
 

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
266
Antall liker
1
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Den som har dyrest duppeditter når han dør vinner(!)
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
512
Antall liker
49
og noe må man jo bruke pengene på.......

Er jo ikke gøy å ha de på "bok"

mvh

Johan
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.841
Antall liker
601
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
F.R.A.N.K skrev:
Necroth skrev:
Jeg kunne tenke meg og høre noen gode grunner for og holde seg i denne hobbyen og spenne tonnevis av penger på dingsebomser som skal gjøre deg lykkelig i 3-4 uker før man nok en gang får spasmer og må tømme kontoen igjen?
Det finnes ingen GODE grunner til å bruke hundretusener på hifi. Hvis det kun er snakk om entusiasme for musikk, så kommer man laaangt med et anlegg til 20 tusen.

Vi lever i en materialistisk del av verden der ting, og det å vise fram ting, har blitt viktigere enn det som burde bety noe. Jeg er selv materialist, og lider av kjøpe-/oppgraderingstrang. Ikke fordi jeg tror livet blir bedre, men fordi jeg har lyst på ting.

Jeg gjentar, det finnes ingen GODE grunner til å holde på med det vi holder på med, men jeg syns det er gøy.

Hvis man ikke syns det er gøy lenger, bør man finne noe annet å bruke tiden og pengene på.

Frank


Kloke ord. Punktum finale.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.327
Antall liker
4.706
Torget vurderinger
1
oyvjorge skrev:
...
F.R.A.N.K skrev:
...
Jeg gjentar, det finnes ingen GODE grunner til å holde på med det vi holder på med, men jeg syns det er gøy.
...

Kloke ord. Punktum finale.


At det er gøy/morsomt/interessant/underholdene etc. synes jeg er en svært gode grunner.

mvh
KJ
 
K

kbwh

Gjest
Rotekroken skrev:
Han "onde tungen" bor vel ikke i nærheten av Oslo.?
Er vel en felles bekjent av oss tror jeg, om det er sammen mannen da 8)
Han har i såfall et par horn som jeg kunne tenkt meg å eid ;D
Den beskrivelsen passer ikke vedkommende, men jeg kjenner en horneier i Oslotraktene, det skal jeg ikke nekte for.
 
T

theStig

Gjest
Jeg har spurt frua om jeg har en ond tunge eller ikke, men fikk bare et lurt smil tilbake.
 
Topp Bunn