Gruppekjøp av ytter- og innercover til vinyl med mere!!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Vinylvenner!

    Etter gruppekjøp av innercover føler jeg at det kan være på sin plass med et tilsvarende kjøp av yttercover. Jeg har derfor innhentet uforpliktende tilbud fra flere leverandører. Dette er:

    • CDS media
    • Covers33
    • Protected
    • Sleeve city
    • Bags unlimited
    • Sound wholesale ltd

    Prisforespørselen var basert på 20.000 stk sveisede PVC-cover levert i en forsendelse. For ordens skyld er prisene oppgitt som antatte priser inkl mva og frakt og fortolling.

    Klart rimeligst er Sound Wholesale ltd med en pris på ca 2,50/stk.

    Neste leverandør, Covers33 er over 25% dyrere så det er all grunn til å gå videre med lavbyder.

    Pakningsstørrelse herfra er 1000stk/eske, men jeg vil åpne for splitting av esker hvis man absolutt må. Jeg bor på Hamar og har lager i Oslo så henting i indre østlandsområdet er ganske godt dekket opp. Evt videreforsendelse kan foretas, men da etter faktiske kostnader. Jeg har dessverre ikke anledning til å tilby gratis frakt slik Sluket så raust gjorde med innercover, men videresender etter faktiske kostnader. Oppgitt vekt fra leverandør er for øvrig ca 750 stk pr 30 kg. Det betyr at det går ca 25 stk pr 1 kg av sveisede PVC-cover.

    Jeg kommer til å be om å få tilsendt vareprøver av et utvalg produkter før bestilling. Disse vurderes av en «ekspertkomite» som godkjenner produktene med tanke på opplevd kvalitet og dimensjoner.

    Det åpnes for å bestille alle typer produkter som leverandøren har. Sjekk produktutvalget på Sounds Wholesale Ltd

    Og selvfølgelig er hele prosjektet non-profit fra min side. Og til og med velsignet av Høvdingen.

    Planen videre herfra er som følger:


    • Innspill/diskusjoner etc
    • Bestille vareprøver
    • Sette opp en samlet bestillingsliste (ikke bindende, men nesten…)
    • Be om komplett pristilbud for hele leveransen inkl frakt.
    • Presentasjon av prisen «all inclusive»
    • Forpliktende bestilling
    • Forhåndsbetaling
    • Bestilling
    • Leveranse
    • Utlevering og eventuell videreforsendelse

    Jeg ser for meg at bestilling foretas i slutten av mai dersom interessen er tilstrekkelig stor.

    Da er det opp til oss alle her inne hvorvidt dette blir realisert i beste gruppekjøpsånd. Ovenstående er mitt forslag til fremgangsmåte og jeg er selvfølgelig åpen for innspill og råd og ideer. Her er det bare å komme med kommentarer og ønsker. Uforpliktende (foreløpig hvertfall) bestilling (antall og typer) må sendes meg på PM som jeg samordner og presenterer etter hvert.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Blir med på dette. Hvor store forpakninger er det? Det var jo 800 innercover pr eske. :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er med (1 eske).
    EDIT: Sorry leste ikke godt nok, men om det bare er "sveisede PVC-cover" så er det ikke aktuelt. Trenger en eske "myke" cover, men om alle bestiller forskjellige så blir det kanskje ikke rare rabatten samt mye å holde styr på?
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Prisen er uansett den laveste. Gå på hjemmesiden til sound wholesale så finner du de myke innercoverne også til en lav pris. Jeg tenker at vi dealer totalpris når omfanget er kjent.

    Jeg er med (1 eske).
    EDIT: Sorry leste ikke godt nok, men om det bare er "sveisede PVC-cover" så er det ikke aktuelt. Trenger en eske "myke" cover, men om alle bestiller forskjellige så blir det kanskje ikke rare rabatten samt mye å holde styr på?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    DEt understrekes at alle typer produkter er mulig å bestille og at det totale tilbudet knyttes mot totalsummen. Sjekk utvalget på

    Sounds Wholesale Ltd
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Kanon.
    Jeg er med på 1 kartong.
    Kan evt dele med en.
    Henter selv i Oslo.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Kanon.
    Jeg er med på 1 kartong.
    Kan evt dele med en.
    Henter selv i Oslo.
    deler gjerne en slik med deg, så sant du ikke vil ha hele ? kan eventuellt ta 200-300 av esken også
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Henger meg på. Antall kommer jeg tilbake til. Ønsker også noen innercover.

    Edit: En eske yttercover og 500 innercover.

    vh
    Eirik
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil gjerne være med.
    Kan tenke meg 1000 yttercover og 500 innercover.
    (Innercover,-typen med fôr).

    Mvh
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Glittrende suverent tiltak Trondmeg, I`m in- sender pm!

    :cool:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Er dette de samme yttercover som BigDipper selger, eller er det den myke varianten som er lik det en spikrer opp på veggen i forbindelse med isolasjon ??? Hvis det er BigDipper varianten eller liknende, så hiver jeg meg på med en eske :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    DETTE STÅR Å LESE I FØRSTE INNLEGG:
    "Prisforespørselen var basert på 20.000 stk sveisede PVC-cover levert i en forsendelse. For ordens skyld er prisene oppgitt som antatte priser inkl mva og frakt og fortolling."
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Det står også:
    "Det åpnes for å bestille alle typer produkter som leverandøren har. Sjekk produktutvalget på Sounds Wholesale Ltd"
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Alt det spørres om står besvart i åpningsinnlegget. Sjekk hjemmesiden for vareutvalg.
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Har selv kjøpt denne varianten fra protected.de: LP Schutzhüllen aus PE-1000
    Den er veldig rimelig og kvaliteten er ganske tykk og solid, men finnes så absolutt noen som er klarere i fargen osv.. Den koster langt mindre enn den varianten med sveisekant.. Ville tro at i en sånn gruppekjøpssammenheng bør den koste maks 1,5kr pr stk.. Prisen oppgitt er 12,9 Euro for 100stk, men det er inkl. tysk moms på 19% tror jeg som trekkes fra.. frakt og moms koster en del, men ikke så avskrekkendes mye.. pris pr stk før frakt og moms er 0,85 - 0.9 kr..
    Den de selger med sveisekant er dyrere og kommer i pk av 50 stk tror jeg hvis jeg har forstått tysken riktig.. :)
    Bestilte masse forskjellig fra de for et par-tre år siden og kan anbefale det!
    Og det var fra protected.de gruppekjøpet av innercover endte etter min anbefaling:)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Sounds wholesale har også pp-varianter til ca 1 krone stk. Vær grei å se på hjemmesiden dems. Protected var vesentlig dyrere på pris. Sveiset PVC er IKKE noe man må kjøpe, men det dannet grunnlaget for konkurransen på pris. Alt dette står i første post.
     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Bra tiltak, men tror jeg står over i denne omgang.

    Vil bemerke to ting. Selvsagt innhenter dere en vareprøve med garanti for at dette er det produktet dere faktisk får. Vær obs på at det i produksjon opereres med så mye som 10% (!!) avvik. Har sett hårete eksempler på cover med sveisekant på bærtur.

    Personlig er jeg på vei bort fra sveisede cover både på singler og LPer. Foretrekker myke polyten istedetfor. Er dere skikkelig uheldig kan dårlig kvalitet på PVC-produktet forårsake avgasser og de følgene det kan ha for vinylen, bl.a "whitening". Vet ihvertfall at de sveisede fra covers33 har vært å stole på.

    Ikke se dere blinde på pris med andre ord..........
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Takk for tips. Vi må sjekke kvaliteten, helt klart.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Foreløbig er vi oppe i ca 6500 cover. Vi ønsker at flere blir med. Les førsteinnlegget godt for informasjon.
     

    Olderkongen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2008
    Innlegg
    51
    Antall liker
    6
    Eg ønsker 1000 yttercover og 500 innercover "med for" (WHITE POLYLINED PAPER RECORD SLEEVES)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Flott, tips gjerne andre dere kjenner også. Frakten er kostbar på slike tunge forsendelser og det blir derfor mer lønnsomt med store innkjøp. Jeg håper vi kan passere min 20000 stk før noe bestilles. Vi har sålangt passert 1/3 av dette.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Hei
    Jeg tar gjerne en eske med yttercovere.

    Bjørn
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Vi trenger flere interessenter til yttercovertråden. Foreløpig er det ca 7500 cover og målet er min 20000. Kom igjen folkens :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    er dere tydelige på hvorfra coverne kommer fra?
    Mulig jeg er interessert likevel (mot seriøs vareprøve seff. :) ) Er det riktig, er jeg med på noen tusen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Flott. Vi skal innhente vareprøver først. Blir snart gjort.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    DEt understrekes at alle typer produkter er mulig å bestille og at det totale tilbudet knyttes mot totalsummen. Sjekk utvalget på

    Sounds Wholesale Ltd

    Jeg tar gjerne slike hvis det er plass til papircover inni dem:

    1000 7" WHITE CARD RECORD SLEEVES

    har du erfaring med de fra før?

    For noen år siden kjøpte jeg noen tusen (4?) softe 7"-sleeves fra covers33. Samtidig kjøpte jeg også 500 white cards. Tanken er å legge soft inni white card med plastcover utenpå. Det "morsomme" var at de myke covrene var 2 mm for store til åpningen i white card............. :p
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Vareprøver er bestilt, men ikke kommet. Tror jeg purrer på de snart.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Noe nytt om yttercoverene? Begynner å haste litt for min del. Må ha de så tidlig som mulig i august.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Hei
    i det det ikke har vært noen fremdrift i prosjektet på noen måneder har jeg vært nødt til å kjøpe yttercover i butikk. Jeg trenger ikke ytterligere covere. Min bestilling står således ikke lenger ved lag.
     

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    1
    DEt understrekes at alle typer produkter er mulig å bestille og at det totale tilbudet knyttes mot totalsummen. Sjekk utvalget på

    Sounds Wholesale Ltd

    Jeg tar gjerne slike hvis det er plass til papircover inni dem:

    1000 7" WHITE CARD RECORD SLEEVES

    har du erfaring med de fra før?

    For noen år siden kjøpte jeg noen tusen (4?) softe 7"-sleeves fra covers33. Samtidig kjøpte jeg også 500 white cards. Tanken er å legge soft inni white card med plastcover utenpå. Det "morsomme" var at de myke covrene var 2 mm for store til åpningen i white card............. :p
    Det er jo skrekken, men jeg håper jo vareprøver kan gi svaret. De papir-sleeves jeg har fra før er ganske lave og passer vanligvis i papp, men det er jo aldri godt å vite.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Har det skjedd noe mere med vareprøver og konklusjon på hva som det skal gåes for ???
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det begynner å dra ut dette her... (13/5-14)
    Er det ikke aktuelt lenger?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Ja her var det liv.......... Grunnet både stort arbeidspress og alt for for lav interesse døde denne tråden av seg selv i fjor sommer. Ikke dukket det opp vareprøver heller. Men etter et par forespørsler så drar tråden i gang igjen. Her snakker vi kjøp av mange typer/størrelser yttercover, men det kan være hensiktsmessig å snevre inn utvalget så i prinsippet snakker vi PVC orange peel for vanlig LP evt 400gauge poly 12" som er billigere å kjøpe, men som mattes ned raskere etter min erfaring.

    Leverandøren har til og med innercover for de som ønsker det. Av egen nysgjerrighet har jeg denne gangen bestilt diverse varer fra dem i forkant slik at kvalitet og utforming kan sjekkes for det kommer millioner av cover rekende som er akkurat litt for små...... En annen ting er at jeg har dealet en god fraktavtale da soundwholesale selv har elendige betingelser, spesielt for større partier utenlands.

    Sjekk utvalget på Sounds Wholesale Ltd og sleng inn ønsker som innlegg i denne tråden evt send meg PM hvis du er beskjeden så skal jeg samle sammen opplysningene. Det skal være et mål å få ordnet innkjøpet i løpet av noen korte uker, men det forutsetter at det er tilstrekkelig interesse denne gangen.

    Å ja priser ja. Vi snakker sannsynligvis under 3 kr pr stk for PVC og halvparten for poly. Dette avhenger av volumet, så:

    KJENN DIN BESØKELSESTID VINYLVENN!!!

    Her er det bare å kjøpe til Europa kommer på fote igjen øknomisk! Og så kan vi angre kursmessig på at dette ikke var interessant nok i fjor ....

    I første omgang er det for å lufte interessen, men hvis den fremstår som interessant (15-20000 + + + ?) så vil det raskt bli bindende bestilling. Heng dere på og tips kjente slik at jeg i løpet av februar kan se interessen.

    Jeg bor på Hamar og jobber i oslo og denne strekningen kan derfor anses som "hentesone". Ellers kan varene selvfølgelig sendes.
     
    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Denne er jeg gjerne med på. Ønsker følgende:

    100 12" WHITE POLYLINED PAPER RECORD SLEEVES
    100 X 12" POLYLINED SLEEVES - FREE UK DELIVERY


    Price: £20.99

     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Vil også være med, 300 yttercover med søm og 500 innercover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn