Guilty Pleassure- den mørke 80 tallstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    80-tallet er litt undervurdert. Syns det fantes mye bra musikk i dette 10-året : Simple Minds, Tears For Fears, Police, Dance With A Stranger, Chris Rea, Dire Straits, Clash, Monroes, Dum Dum Boys, Stage Dolls, Morten Abel , Leonard Cohen , Tom Petty etc. etc, men har mye mer sans for de store på 70-tallet : Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Pink Floyd, Stones, Bob Dylan, Neil Young, The Who, Beatles, Supertramp etc. etc. Men for all del, alle årstall har sin sjarm.
    Det tar ca. tre tiår før musikken blir gjenoppdaget og anerkjent. På 00-tallet var det syttitallsmusikk som var det store og på nittitallet ble sekstitallsmusikken tatt inn i varmen igjen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    80-tallet er litt undervurdert. Syns det fantes mye bra musikk i dette 10-året : Simple Minds, Tears For Fears, Police, Dance With A Stranger, Chris Rea, Dire Straits, Clash, Monroes, Dum Dum Boys, Stage Dolls, Morten Abel , Leonard Cohen , Tom Petty etc. etc, men har mye mer sans for de store på 70-tallet : Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Pink Floyd, Stones, Bob Dylan, Neil Young, The Who, Beatles, Supertramp etc. etc. Men for all del, alle årstall har sin sjarm.
    Det tar ca. tre tiår før musikken blir gjenoppdaget og anerkjent. På 00-tallet var det syttitallsmusikk som var det store og på nittitallet ble sekstitallsmusikken tatt inn i varmen igjen.
    Tja tja tja

    På åttitallet sto amerikansk 60s punk sterkt, men slikt er selvsagt ikke å finne i denne tråden.
    Har ingenting med guilt å gjøre bare pure perfected pleasure å gjøre.


    Noe helt annet enn hva tråden foreskriver, fra øverste hylle i Sverige, dette er sekstitallet i åttitallet så det holder for meg.

    Låttittel er et slags livsmotto :cool:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Apropos 80s, finner lite guilty pleasures, men anbefaler programmet "Transmission" (lyden av 80-tallet) på NRK P13.

    NRK Radio - Transmission

    Programleder Espen Omdahl gjør en strålende jobb med å ta oss inn 80-tallets lugubre verden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Til vedkommendes journalists forsvar så ble dette programmet sendt før FG "pensjonerte" seg som musiker og før han fikk den status i musikkbransjen han har nå. Han var på det tidspunktet bare en avdanket punksanger som hadde forlatt røttene sine og blitt kommersiell.
    Det var vi "alle" i 1986, så det er ikke til forsvar for noen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal det sies at selv lyttet jeg til paisley underground og belgiskbasert kunstrock på den tiden, men hadde likevel et skråblikk over til den andre siden. Her er en av mine favorittpoplåter fra åttitallet, og det er vel få som vil bruke guilty pleasures om den. Kom da også ut på belgisk undergrunnselskap.

     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2


    Jeg må bare hive meg på med en av de som kom inn i mitt hode ca midten av '80 og ikke forsvant (huff da)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn