Takk for tips, men var tips på hva som fantes med nypriser inntil 30.000.Igjen, impulse på bruktbørsen.
- 6.5-inch IMG woofer
- 1-inch aluminum-dome compression driver
- Exclusive square Tractrix® Horn
- Available in a black finish with titanium accents
Kan se ut som om de tøyer begrepet en smule, ja. Rent prinsipielt burde intet være til hinder for at også en dome kan jobbe som kompresjonsdriver, hele poenget er at driverflaten er større enn åpningen den leverer lyden gjennom, slik at den skaper et overtrykk på innsiden av starten av hornet.Ser at Klipsch bruker begreper om hverandre.
Dette er vitterlig en domediskant selv om de skriver kompresjonsdriver i speccene
De hadde jeg kjøpt hadde jeg bare hatt plass. Nuvel, om et par år og en halv million eller så så er det nok duket og klart for større høyttalere.Denne kunne kanskje være noe for deg Eirik? litt over budsjett men ikke mye
Klipsch Forte lll Special Edition, 70th anniversary versjon | Hifisentralen
mvh
Kunne vært interessant å teste noe med horn, men finnes det alternativer til Klipsch i nevnte prisklasse?
Kan godt være utgåtte modeller som er mulig å skaffe brukt.
Jeg har hørt Casta flere ganger, for HiFi Guiden på Hamar hadde import og salg av dette merket. Italiensk, pene og velgjorte.De så fine ut og en veldig god pris ukjent for meg
mvh
Det var da en aggressiv tone?Hvorfor nypris opp til 30k?? Skjønner ikke denne vinklingen, om du finder noe der kostet 40k nye men er på markedet til 15k, da er det ikke interessant!
Skjønner ikke hvorfor du skal svare så hardt i størstedelen av dine innlegg her på HFS niels. Tanken var å prøve danne meg et bilde av hva som er der ute som brukt kunne være innenfor budsjett. Men kommer selvfølgelig an på hvor heldig man er med bruktkjøpet.Hvorfor nypris opp til 30k?? Skjønner ikke denne vinklingen, om du finder noe der kostet 40k nye men er på markedet til 15k, da er det ikke interessant!