Hei Eik - Det er mulig country har litt med modning å gjøre, på samme måte som Beethoven river og røsker i sjela fra sen pubertet, så gir Mozart en innsikt man ikke oppdaget før 2-3 ganger konfirmasjonsalder. Country, eller heller bluegrass og tidlige artister i sjangeren tiltaler meg. Den eneste musikksjanger der menn kan synge om følelser uten at det blir kleint, og den eneste sjangeren som Johnny Cash romsterte i. Det holder for meg, uten at annen musikk er forlatt. Her utvider vi horisonten, og så dukker sånne som J.D. Sumner opp, og her lukter det også gospel. Backingkoret til Elvis for dere som ikke vet. Sjekk den stemmen!
Men her spilles siste til Greta Van Fleet akkurat nå.
Esoteric P-03 og D-03, altså cd/sacd drev med tilhørende konverter. Digitaloverføring fra drev til dac med en xlr/ebu kabel for hver kanal. Masse options i dac for oppskalering til ulike sampling-rates og også fra cd til DSD kvalitet. Det står også en Esoteric UX-3 nederst i racket. Den er modda av det omstridte "The upgrade company" og er dermed kanskje tungt salgbar, men spiller nesten like godt som to-komponent riggen, og så tar den de få skivene jeg har med dvd audio.
Lyden av Esoteric....de har egentlig ikke egenlyd noen av disse, men kjennetegnes hos meg med veldig lavt støygulv, og ren ubesudlet dynamikk. Dette gir innsikt dypt inne i innspillingene, og klarhet som jeg ikke kan huske å ha hatt med de mange spillere som har passert. Samtidig er de bygd som tanks og gir ekstrem eierglede bare ved se på de. Klinisk lyd uten egenkarakter? Nei, men mindre rocka enn oppgradert OPPO105 og mindre silke enn Accuphase. Bare totalt mangel på det tynne grå sløret som ofte ligger over mange også dyre spillere. P-03 og D-03 er vel det beste jeg har hatt i hus, uten at det betyr at det ikke finnes bedre saker eller at noen vil foretrekke noe annet.