Høøøy siklefaktor :P

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Phatbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    117
    Antall liker
    16
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    7
    Ikke nye, alle har sett dem, men de er forsatt noe av det feteste imo
     

    Vedlegg

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Har du noen erfaring med Ayon? Del de gjerne :D

    Ayon Typhon ser så lekre ut, at dersom de låter halvparten så bra som de ser ut, vil de være verdt hver ei krone.
     

    hifi60

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2011
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Har lyttet till et par av dem, og det jeg hörte var veldig imponerende. Har på vei hjem till meg en Orion, som skal kjöres på et par Spendor SP2. Må si jeg er meget spent på resultatet.
    Det som imponerte mest med de jeg hörte var kraften i bassen, og klarheten og transientetn i diskanten. Hadde mye av en transistorforsterkers egenskaper, men fremdeles den varme klangen till en rörforsterker.
    Har testet et par rörforsterkere på mine Spendor A5, og visst låter det bra, men savner litt attak. Det blir liksom litt for snillt.
    Tror att dette skal endre seg med Ayonen i hus. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Jeg har lenge gått og siklet etter disse ;D
    Jøss, du begynner virkelig å komme deg. Dette hadde jeg ikke ventet fra den kanten, og merkes med + i margen.
    Du trenger absolutt disse. Da kan du trygt legge deg i HDD-terapi hos vår venn på sørvestlandet til høsten, og vite at du uansett ender opp med rett filosofi i riggen. ;D

    Jeg har stadig vendt tilbake til det bildet her i kveld. Det fikk spyttkjertlene mine til å flomme over. Dessverre ser det ut for at det ikke er noe som er kommersielt tilgjengelig, for opplysningene i vennetråden for Klipsch var mildt sagt utilstrekkelige. Vel, dere får nyte designet uten mer viten dere også. Vel bekomme! :D

    [/img]

    Joda, jeg vet at omtrent halvparten av dere delvis brekker dere nå. Og sluket synes nok at jeg er en svekling som digger disse småtassene, men vær grei med en fattig faen. Jeg har knapt nok plass til disse her, så i nøden osv. Det stod forresten ikke noe om at det måtte være forsterkere, så jeg håper ikke at jeg har tråkket i salatbollen nå.

    Hei, hifi60. Alt er mulig. Transer kan nesten leve opp til rør på sitt beste, og vice versa. ;)
     

    hifi60

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2011
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Japp. Kanske en kan si at Ayon tar "best of both worlds??" :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    hifi60 skrev:
    Har lyttet till et par av dem, og det jeg hörte var veldig imponerende. Har på vei hjem till meg en Orion, som skal kjöres på et par Spendor SP2. Må si jeg er meget spent på resultatet.
    Det som imponerte mest med de jeg hörte var kraften i bassen, og klarheten og transientetn i diskanten. Hadde mye av en transistorforsterkers egenskaper, men fremdeles den varme klangen till en rörforsterker.
    Har testet et par rörforsterkere på mine Spendor A5, og visst låter det bra, men savner litt attak. Det blir liksom litt for snillt.
    Tror att dette skal endre seg med Ayonen i hus. :)
    Det var det jeg var "redd" for.
    Da er det vel bare en ting å gjøre da. Særlig siden baluba hyller tanken med + i margen ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    hifi60 skrev:
    Har lyttet till et par av dem, og det jeg hörte var veldig imponerende. Har på vei hjem till meg en Orion, som skal kjöres på et par Spendor SP2. Må si jeg er meget spent på resultatet.
    Det som imponerte mest med de jeg hörte var kraften i bassen, og klarheten og transientetn i diskanten. Hadde mye av en transistorforsterkers egenskaper, men fremdeles den varme klangen till en rörforsterker.
    Har testet et par rörforsterkere på mine Spendor A5, og visst låter det bra, men savner litt attak. Det blir liksom litt for snillt.
    Tror att dette skal endre seg med Ayonen i hus. :)
    Det var det jeg var "redd" for.
    Da er det vel bare en ting å gjøre da. Særlig siden baluba hyller tanken med + i margen ;D
    Jeg har alltid sett et potensiale i deg, gamle ørn. ;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    hifi60 skrev:
    Har lyttet till et par av dem, og det jeg hörte var veldig imponerende. Har på vei hjem till meg en Orion, som skal kjöres på et par Spendor SP2. Må si jeg er meget spent på resultatet.
    Det som imponerte mest med de jeg hörte var kraften i bassen, og klarheten og transientetn i diskanten. Hadde mye av en transistorforsterkers egenskaper, men fremdeles den varme klangen till en rörforsterker.
    Har testet et par rörforsterkere på mine Spendor A5, og visst låter det bra, men savner litt attak. Det blir liksom litt for snillt.
    Tror att dette skal endre seg med Ayonen i hus. :)
    Det var det jeg var "redd" for.
    Da er det vel bare en ting å gjøre da. Særlig siden baluba hyller tanken med + i margen ;D
    Jeg har alltid sett et potensiale i deg, gamle ørn. ;)
    ;D

    Rør er tingen, skjønner jeg.
    De ser jo ut som 1.mill.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Ser nesten ut som bastardsønnen b&w 800 diamond og Klipsch k-horn..
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg har lenge gått og siklet etter disse ;D
    Jøss, du begynner virkelig å komme deg. Dette hadde jeg ikke ventet fra den kanten, og merkes med + i margen.
    Du trenger absolutt disse. Da kan du trygt legge deg i HDD-terapi hos vår venn på sørvestlandet til høsten, og vite at du uansett ender opp med rett filosofi i riggen. ;D

    Jeg har stadig vendt tilbake til det bildet her i kveld. Det fikk spyttkjertlene mine til å flomme over. Dessverre ser det ut for at det ikke er noe som er kommersielt tilgjengelig, for opplysningene i vennetråden for Klipsch var mildt sagt utilstrekkelige. Vel, dere får nyte designet uten mer viten dere også. Vel bekomme! :D

    [/img]

    Joda, jeg vet at omtrent halvparten av dere delvis brekker dere nå. Og sluket synes nok at jeg er en svekling som digger disse småtassene, men vær grei med en fattig faen. Jeg har knapt nok plass til disse her, så i nøden osv. Det stod forresten ikke noe om at det måtte være forsterkere, så jeg håper ikke at jeg har tråkket i salatbollen nå.

    Hei, hifi60. Alt er mulig. Transer kan nesten leve opp til rør på sitt beste, og vice versa. ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.662
    Antall liker
    107.085
    Torget vurderinger
    23
    Her har vi dagens "vasskjeft-objekt" på grensen til dehydrering her i gården:

    Bass-driver for de med hår på HELE kroppen; P160 til den nette sum av kr. 429.000,- pr. par, netto eksport Japan. 15-100 Hz. anbefalt bruksområde...

    Det finnes anlegg hvor det er benyttet to slike pr. side 8) 8)




    Spesifikasjoner:

    Bandwidth: 15 to 1KHz, Recommended Crossover: depend on suitable horn, Impedance: 8/16 Ohm, Maxmum Input: 70W, Output Sound Pressure Level: 110dB, Throat Diameter : 130mm, Diaphragm: Titanium, Edge is FRP, Magnetic Density: 23,000 gauss, Dimension: 250mm diameter x 420mm hight, Suitable Horn: must be design to fit the listening room, Weight: 100kg, Note: using alnico and permendule magnet, Made in Japan
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    DoMentor skrev:
    En av de aller feteste monoblokkene jeg har sett noensinne, yammy ;) Er noe med kurvene og linjeføringa, mao designen totalt sett ;)

    Mvh :)

    http://www.aragonav.com/aragon product page.html





    Jeg har jo 1 K ..... Så det er definitivt min mening .... at dem er penere ... enklere i formen....

    Og jeg har lest - men er det noen som vet om det virkelig er noe vesentlig forandring ??
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    Her har vi dagens "vasskjeft-objekt" på grensen til dehydrering her i gården:

    Bass-driver for de med hår på HELE kroppen; P160 til den nette sum av kr. 429.000,- pr. par, netto eksport Japan. 15-100 Hz. anbefalt bruksområde...

    Det finnes anlegg hvor det er benyttet to slike pr. side 8) 8)




    Spesifikasjoner:

    Bandwidth: 15 to 1KHz, Recommended Crossover: depend on suitable horn, Impedance: 8/16 Ohm, Maxmum Input: 70W, Output Sound Pressure Level: 110dB, Throat Diameter : 130mm, Diaphragm: Titanium, Edge is FRP, Magnetic Density: 23,000 gauss, Dimension: 250mm diameter x 420mm hight, Suitable Horn: must be design to fit the listening room, Weight: 100kg, Note: using alnico and permendule magnet, Made in Japan
    Blir sluket glad hvis han får sånne til jul ? ? ? hmm, var det et dumt / overflødig sp. mål, tro ? ? ;D ;D

    Mvh :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.662
    Antall liker
    107.085
    Torget vurderinger
    23
    Da hadde jeg ikke bare blitt glad, men faen meg religiøs også!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    baluba skrev:
    pengesluk skrev:
    Bass-driver for de med hår på HELE kroppen;
    Das haarige affe? ;D
    For eksempel, eller noen av de andre tallrike primatene her på HFS
    Velvalgte ord som er helt i tråd med virkeligheten. I motsetning til mye av det disse tallrike primatene hevder og påstår i sine utallige tråder... ;)

    Edit: Det snek seg inn et "ikke" som jeg måtte fjerne for at den første setningen skulle få noen fornuftig mening.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Synes disse ser strøkne ut.
    ....hvis bare Eurolotto slår inn med 20 000 000 euro nå så er det løp og kjøp....
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    MPT skrev:


    Sikle sikle, noe jeg drømmer om for tiden
    MBL er også et av mine favorittsiklemerker jah,spiller ikke så halvgæærnt heller, blandt de 2-3 beste demoene jeg har hørt, ever ;)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Schumacher skrev:
    I mine drømmer kunne jeg tenkt meg dette som min siste oppgradering... :)

    Gryphon Mephisto.


    Gryphon Poseidon.
    Nydelig HT jah, yammy :D

    Mvh :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Her har vi dagens "vasskjeft-objekt" på grensen til dehydrering her i gården:

    Bass-driver for de med hår på HELE kroppen; P160 til den nette sum av kr. 429.000,- pr. par, netto eksport Japan. 15-100 Hz. anbefalt bruksområde...

    Det finnes anlegg hvor det er benyttet to slike pr. side 8) 8)




    Spesifikasjoner:

    Bandwidth: 15 to 1KHz, Recommended Crossover: depend on suitable horn, Impedance: 8/16 Ohm, Maxmum Input: 70W, Output Sound Pressure Level: 110dB, Throat Diameter : 130mm, Diaphragm: Titanium, Edge is FRP, Magnetic Density: 23,000 gauss, Dimension: 250mm diameter x 420mm hight, Suitable Horn: must be design to fit the listening room, Weight: 100kg, Note: using alnico and permendule magnet, Made in Japan
    Da tar jeg åtte stykker til hver side.

    Men fra spøk til ramme alvor, hvor stort er hornet som leverer ned til 15 Hz? Blir det impulskorrekt bassgjengivelse fra så store horn, eller er det bare Japans svar på blingfaktor av beste(verste) sort
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Phatbob skrev:
    Ikke nye, alle har sett dem, men de er forsatt noe av det feteste imo
    Så de der i real life og de var styggsvær. Så måtte du ha ett eget kraftverk for å drive dem, en lusen 16A fyrte kanskje opp noen dioder inni der men ikke no mer :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    Synes disse ser strøkne ut.
    ....hvis bare Eurolotto slår inn med 20 000 000 euro nå så er det løp og kjøp....
    Griselekre!
    Kanskje jeg skal kjøpe meg et par og bruke de som bakhøyttalere i mitt Klipsch oppsett?
     
    L

    larkus

    Gjest
    Dette er vel noe å sikle etter ;D

    Analog Domain 4000W 8 ohm/8000W 4 ohm
    Pris: 2300 Euro
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.662
    Antall liker
    107.085
    Torget vurderinger
    23
    Sikles kan det også gjøres over disse - men ikke bokstavelig talt, det kan gi slemme utslag 8) 8)
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.986
    Antall liker
    13.410
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den WE ampen er rå
    er de mono skulle 8x300B per side tilsi PSE= ca 48 watt og de er nok meget potente!
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn