Bingo!! Er ikke dette leketøy for store gutter - så vet ikke jeg ;DLiberon Finishing Oil for innendørs bruk gir en nydelig, silkematt glød og får frem treverkets vakre struktur. Oljen har et høyt innhold av kinesisk treolje, er sertifisert for bruk på barneleker og kan brukes på alt som er i kontakt med matvarer. Brukes også som treforsegler på beisete flater for å hindre skjolder...
Hei M. Artig å følge prosjektet ditt. Hva er den polerulla du nevner. Den har jeg ikke vært borti. Tenker også å olje treverket i den preampen jeg bygger.mteinum skrev:lett pussing med N0 0000 polerull mellom lagene.
Det er ikke noe annet enn veldig fin stålull:Andreas skrev:Hei M. Artig å følge prosjektet ditt. Hva er den polerulla du nevner. Den har jeg ikke vært borti. Tenker også å olje treverket i den preampen jeg bygger.mteinum skrev:lett pussing med N0 0000 polerull mellom lagene.
Jeg ser det er flere på bottlehead forumet som anbefaler volum og kanalvelger fra Goldpoint;jane skrev:Når du nevner inngangsvelgerne, så tror jeg at jeg ville skiftet de ut til en mer holdbar type.
Nå har jeg hørt på julemusikk og lest en haug om inngangsvelgere...BHO skrev:http://www.upgradeaudio.com/
Har Elna inngangsvelgere til en helt ok pris....bare for å ha det nevnt.
Er det viktig da? ;Deasyrider skrev:MEN lyden .. lyden.. hvordan er den?
Et annet ferdigsydd alternativ er DACT/NLE, også den basert på ELMA. Den leveres med valgfri totalresistans på hhv. 10K, 20K, 50K, 100K, 250K, og 500K ohm, med 0,1% mostander/toleranse. Jeg tro den koster omtrent det samme som foregående alternativ, dvs rundt 1 frognertier her på berget.mteinum skrev:...
som ikke er annet en Elma 1 pole 24 way switch & 23 off Shinkoh resistors , til den nette sum av £90 pr stk. Her snakker vi fort om en 2 gang.
Andre man bør vurdere og hvor skal nå dette ende? ;D
mteinum skrev:Nå har jeg hørt på julemusikk og lest en haug om inngangsvelgere...BHO skrev:http://www.upgradeaudio.com/
Har Elna inngangsvelgere til en helt ok pris....bare for å ha det nevnt.
Det er Elma du mener?
Her er det noe som ikke er helt som det skal være... Det suser. Konstant sus (hvit støy, øvre mellomtone?) konstant lavt volum selv om jeg endrer volumet på volumkontrollene og/eller kobler fra signalkilden.mteinum skrev:Og den virker enda!
På en nesten evigvarende søken etter større Signal / Støy forhold gikk mistanken til noen koblingskondensatorer. Jeg pakket de inn i kobber og jordet skjermen. Det hjalp ingen tingAndreas skrev:Har hørt at store kondiser kan plukke opp mer støy enn små (fysisk størrelse), men jeg er ikke sikker på hvorfor det skjer. Har du mulighet til å folde en jordet kobberplate rundt dem så kan du se om det demper støyen.
Nei ikke vet jeg. Det rare var at det var samme suset i begge kanaler. Nå lot jeg den stå på og spille smoothjazz hele dagens mens jeg var på jobb - og når jeg kom tilbake så var støynivået tilbake til normalen. Fikk følgende beskrivelse av sonicap på bottlehead forumet:Audiomix skrev:Hvis du plages med sus, vil jeg heller mistenke et rør.
Åpenbart - disse kondensatorene er kresne på musikk. Her er det ikke bare å komme med "10 i skuddet" ;D Rare greier, jeg tok iallefall sjansen på å bytte ut electro-harmonix rørene med noen nye som kom i posten idag, rørene er et par Mazda 12AU7 NOS rør:Finally, caps like the Auricap tend to be a little euphonic. They lack a little in resolution, but make up for it by sounding generally nice. The Sonicap Platinum is not one of these. It is a garbage in/garbage out sort of cap.
Det stemmer.Sleiven skrev:Den susingen du nevnte , kom den etter at du byttet kondensator?
Det var relativt mye sus fredags morgen. Med sus så mener jeg noe ala en foss, hvit støy / fm-radio støy (ikke trafo støy). Nivået på susingen endret ikke lydstyrke dersom jeg endret volum. Satt derfor squeezebox til å spille nettradio hele dagen mens jeg var på jobb, og når jeg da kommer tilbake så er suset tilbake på "normalt" nivå. dvs. jeg må meget tett opp til diskanten med øret før jeg kan høre sus.Sleiven skrev:Og ble den borte etter en tids drift?
aha, nå husker jeg hva jeg ønsker meg til jul...Audiomix skrev:Tror du julenissen har oppfattet at du trenger (ønsker deg) et oscilloscope![]()
Det er nok en knall kombo - og det burde være krefter nok i dem til at du må sende nabovarsel ved hyggelige anledninger ;D Foreplay og Klipsch Heresy spiller meget pent sammen.thorgir666 skrev:Grattis med ny pre daDu frister meg med dette her. Har sett lenge på Bottlehead Foreplay og Paramount. Tror du ikke det kan spille bra med Cornscala da?
Har du tenkt på å montere remote på preen din?
Mvh
Torgeir