Kjøpte en sony str-db795 på loppemarked for 200,- en tid tilbake. Nå ønsker jeg å se etter et sett med høytalere. Jeg er dessverre ikke audiofil eller lignende i det hele tatt.
Som høytaler til TV har vi brukt denne dingsen fra clas. (trist.. jeg vet det).
Ergo har jeg ikke peiling i det hele tatt på hverken utstyr eller oppsett.
Det jeg ønsker er 2 gulvstående høytalere med litt trøkk i, frem til jeg får i stand multimediarommet i kjelleren. Der er drømmen å fylle opp med skikkelig lyd, prosjektør og retromaskinene mine. Men nå rabler jeg.
Kan jeg f.eks. kjøpe et par pioneer s-h309v-w (bare to høytalere for 600?). Og vil de gi "god lyd"?
Ser det er en bryter for å stille om impedans fra 4 til 8 ohm (jeg måtte google), har det noe å si?
Fikk også kjøpt en laserdisc med ca 30 laserdiscer for 800,- på finn. Tenkte å koble den til anlegget.
Hva ville dere gjort her?
Forhåndsbeklagelse for min uvitenhet
Som høytaler til TV har vi brukt denne dingsen fra clas. (trist.. jeg vet det).
Ergo har jeg ikke peiling i det hele tatt på hverken utstyr eller oppsett.
Det jeg ønsker er 2 gulvstående høytalere med litt trøkk i, frem til jeg får i stand multimediarommet i kjelleren. Der er drømmen å fylle opp med skikkelig lyd, prosjektør og retromaskinene mine. Men nå rabler jeg.
Kan jeg f.eks. kjøpe et par pioneer s-h309v-w (bare to høytalere for 600?). Og vil de gi "god lyd"?
Ser det er en bryter for å stille om impedans fra 4 til 8 ohm (jeg måtte google), har det noe å si?
Fikk også kjøpt en laserdisc med ca 30 laserdiscer for 800,- på finn. Tenkte å koble den til anlegget.
Hva ville dere gjort her?
Forhåndsbeklagelse for min uvitenhet