Høytalere til Primare SPA21 og DVD26

kefcam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
71
Antall liker
10
Torget vurderinger
3
Hei.

Jeg vurderer å endre oppsettet mitt i kjelleren. I dag har jeg et komplett Triangle 5.0 oppsett.

Det jeg ønsker er å starte med et stereosett, da jeg for tiden hører mye mer på musikk en jeg ser film. Samtidig har jeg ikke lyst til å kvitte meg med Primare settet da jeg er superfornøyd med det.

Jeg hører på alt av musikk, men blir mest i kategorien rock/blues.
Høytalerene bør være rimelig kapable i bassen da de også skal være greie å bruke når jeg ser film.

Har muligens et Dynaudio Countor 3.3 sett på hånden, vil det funke?
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Har meget god erfaring med B&W 800 serie og Primare. CM7 vil nok også være en tøff høyttaler sammen med SPA21. Dali Mentor synes jeg også spiller utrolig bra med Primare. Mentor 2 sammen med A30.2 spiller vannvittig bra. Sikkert en bra match med SPA21 det også.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Bra valg av elektronikk! Synes personlig at det meste spiller godt på Primare;)
 

kefcam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
71
Antall liker
10
Torget vurderinger
3
Jeg har sett litt på Dali Mentor, men ikke hørt på de.
På kortlista er også Dynaudio 3.3 som jeg kan få tak i brukt, disse skal jeg høre på i morgen.
B&W har jeg liten erfaring med, har vært KEF mann i mange år, men synest de har tapt seg de siste årene. Reference serien deres synest jeg har blitt dyr og kjedelig, hadde et sett 105/3 for mange år siden. Angrer enda på at jeg solgte de.

Noen som har erfaringer med Proac på Primare? De dukker stadig opp brukt.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hva er budsjettet? Hvilken musikk hører du på? Og, må du ha gulvstående?
 

kefcam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
71
Antall liker
10
Torget vurderinger
3
Budsjettet er magert, men jeg tenkte rundt 10 -15000. Gulvstående er mest ønskelig da jeg også vil bruke de til filmtitting uten sub i første omgang.
Bruktmarkedet er nok mest realistisk i den pris sektoren.
 

tmork

Medlem
Ble medlem
19.11.2006
Innlegg
37
Antall liker
0
Budsjettet er magert, men jeg tenkte rundt 10 -15000. Gulvstående er mest ønskelig da jeg også vil bruke de til filmtitting uten sub i første omgang.
Bruktmarkedet er nok mest realistisk i den pris sektoren.
Personlig synes jeg Dynaudio fungerer strålende med Primare. Selv har jeg P I21 på D Focus 140 og det spiller veldig vakkert.  Ble også veldig forbauset over hvor dypt disse små høyttalerene går og den opprinnelige planen om sub blir nok lagt på hylla.
 

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
150
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Jeg har selv en SPA21 i stua. Der bruker jeg System Audio SA1750, og synes det fungerer veldig bra både til musikk og fim. Skal du ha "jordskjelv-bass" så kommer vel disse litt til kort. Mye trøkk i litt øvre bassområde, men det skorter nok litt på den dypeste bassen, den som skal få sofaen til å riste.
Tror kanskje jeg ville prøvd å finne noen Audio Physichs el.l. på bruktmarkedet. Bedre enn System Audio på bassen. Den aller dypeste kjellerbassen får man uansett ikke til den prisen.
 

Exup

Fersking
Ble medlem
11.01.2007
Innlegg
3
Antall liker
0
Har patos lyric mk3 på primare spa21 og det er gull til det meste av musikk..Behaggelig topp og kanonbra mellomtone og bass som går dypt. men skal du spille grisehøyt er det greit med effektblokker
 
K

kiwi

Gjest
Har selv tidligere hatt spa 21 hadde også dvd 30 fra primare, for meg passet Audio physic meget bra til primare. Brukte virgo 3 på de :)
Mvh: Espen
Hei.

Jeg vurderer å endre oppsettet mitt i kjelleren. I dag har jeg et komplett Triangle 5.0 oppsett.

Det jeg ønsker er å starte med et stereosett, da jeg for tiden hører mye mer på musikk en jeg ser film. Samtidig har jeg ikke lyst til å kvitte meg med Primare settet da jeg er superfornøyd med det.

Jeg hører på alt av musikk, men blir mest i kategorien rock/blues.
Høytalerene bør være rimelig kapable i bassen da de også skal være greie å bruke når jeg ser film.

Har muligens et Dynaudio Countor 3.3 sett på hånden, vil det funke?
 

kefcam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
71
Antall liker
10
Torget vurderinger
3
Har selv tidligere hatt spa 21 hadde også dvd 30 fra primare, for meg passet Audio physic meget bra til primare. Brukte virgo 3 på de :)
Mvh: Espen
Klarte SPA21 å drive Virgoene tilfredsstillende?
 

kefcam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
71
Antall liker
10
Torget vurderinger
3
Da var valget tatt. Etter å ha hørt Dynaudio Contour 3.3 hjemme var jeg ikke i tvil. Det satt som en kule. Ja, de er 8 år gamle, men til 1/5 del av prisen så vil jeg si at det er det beste kjøpet jeg har gjort.
 
Topp Bunn