Jeg oppfatter spørsmålet ditt som hvor skal du begynne å oppgradere og det er ikke lett å gi noe godt svar på. Samspillet mellom komponentene (ink kabler)Trenger noen innspill på hva man bør prioritere av høyttalerkabler og signalkabler? Hva har mest innvirkning på lyden?
Støtter dette innlegget. Signalkabel mellom kilde og forforsterker har etter min erfaring mest å si. Informasjon som har gått tapt i dette leddet kan ikke rettes opp senere i kjeden.Shit in, shit out. Man kan ikke rette opp noe som allerede er galt. Jeg ville prioritert signalkabler først selv om de største forskjellene kanskje ligger i høyttalerkablingen.
Støtter dette innlegget selv som jeg skrev lengere opp her så er alfor billige signal kabler for dårlige. Jeg byttet nettop ut Q digital coxial kabel til 99kr , med ein Inakustisk digital coaxial refence kabel til ca 1000 lappen for 1.2 m. Og susingen i bakrunn + skuringen som kom når jeg skrudde ned og opp i volum er borte.Støtter dette innlegget. Signalkabel mellom kilde og forforsterker har etter min erfaring mest å si. Informasjon som har gått tapt i dette leddet kan ikke rettes opp senere i kjeden.Shit in, shit out. Man kan ikke rette opp noe som allerede er galt. Jeg ville prioritert signalkabler først selv om de største forskjellene kanskje ligger i høyttalerkablingen.