jeg kjøpte ett sett med Piega c3 ltd for en stund siden, grunnen var ett sett Audiovektor mod 6, som ikke engasjerte meg i det hele tatt.
prøvde jm-lab Alto(nevnt her) opplevdes litt harde i mellemtonen, og desverre ikke opløst nok i toppen.
B&W 801(ny type) men greide verken mellomtone eller topp(ikke nok detaljer).
husk, jeg snakker med STOR BOKSTAVER her.
Response Grande( for snille )
Jbl array (bra, men hvor ble det av dybden i lydbildet )
alle disse hjemme i eget lytterom.
andre steder har jeg hørt på :
forsjellige typer Usher. bra, men ikke helt opp på det nivået jeg pnsket meg.
ML summit. en bra sak, men for meg spiller ikke båndet med nok realisme med hht makro dynamikk.
det var fler også, men dette var vel det meste.
bestemte meg for ett sett Burmeister b-50 (litt brukt) som jeg kom over i sverige.
en kjempe høytaler. utsrakt topp, med masse detaljer, god stemmegengivelse og grunntonestruktur i mellemtonen, ett bra bassfundament, som gjorde at rommet i lydbildet bled mere definert.
MEN.....så kom jeg over disse Piegaene da. de bruker et eget coaxialt element, topp/mellem i bånd- konstruksjon, uff ja. de hadde en enda mere naturlig og luftig mellemtone. og ikke minst, jeg sparte en bråta med "gryn" på det. bare ett problem, de går ikke dypt i bassen. men der hadde jeg løsningen. min eminente sub. da ble det bra.
Men..atter. nå har jeg hørt noe enda bedre ( i mine ører) og svinmye dyrere dessverre. å nå blir det de. nevner ikke hvilke her, hrmm
så da er Piegaene til salgs. tror de kan vere noe for deg, etter det jeg leser, kansje ikke, her er det masse smak og behag (heldigvis)
bor i Skien. har avertert disse en tid, noe ukjente i Norge, så noe vanskelig å kvitte seg med, vel.. som alt hi-end utstyr.
jeg skal ha ett hår over det du beaskriver
om det kan være av interesse, så kontakt meg.
tlf : 35 59 06 35
: 48 22 01 93
e-mail :
mrij@broadpark.no