Høyttalere Høyttaler med "PA" trykk?

J

J.J

Gjest
Om det er det som er poenget her, dette TRØKKER no sykt ... om det er det som er greia.

Stua mi - pr dags dato.

JBL all the way

/JR
Coolt oppsett! Tror du hadde fått plass til et lerret mellom horna istedenfor tv'en, som liksom ser litt liten og malplassert ut der den henger.
:D
Det er en 55" så den holdt her.

Stua er 3,80 m bred - hønna er 80x80 cm pr stk

Og ja .. det er mulig å erverve dem for en rimelig penge :cool:

/JR

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
dersom ht ikke skal være for store; så er det jo god dynamikk i både Wilson, ATC (som forøvrig benyttes i mange studioer) eller hva med den nye TAD ht en; har bare hørt storebror (toppmodell) og den synes jeg var helt rå

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.804
Sted
Smurfeland
Om det er det som er poenget her, dette TRØKKER no sykt ... om det er det som er greia.

Stua mi - pr dags dato.

JBL all the way

/JR
Coolt oppsett! Tror du hadde fått plass til et lerret mellom horna istedenfor tv'en, som liksom ser litt liten og malplassert ut der den henger.
:D
Det er en 55" så den holdt her.

Stua er 3,80 m bred - hønna er 80x80 cm pr stk

Og ja .. det er mulig å erverve dem for en rimelig penge :cool:

/JR
Sier vel bare litt om størrelsen på horna, for den skjermen ser nesten ut som en pc-monitor eller noe bak på veggen der. :D

Forresten syns jeg du skal vurdere å ha enten to like cd-spillere, eller to like platespillere. Å ha en av hver ødelegger symmetrien fullstendig!

N

nysjerrigper

Gjest
Personlig syns jeg de ser ganske bra ut også, med sine slanke, runde kabinetter.
Dipoler er vel noe av det siste man bør velge om man skal ha trøkk og bass som treffer i mellomgulvet.
tviler på du har eid noen dynamiske dipoler. bare en 15" trøkker godt i mellomgulvet her, på en langt mer realistisk måte enn alle andre kassehøyttalere jeg har med tilsvarende bestykning.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.804
Sted
Smurfeland
Å ha en av hver ødelegger symmetrien fullstendig!

Sånt gjør jeg bare for å irritere symmetrinazier som deg... :rolleyes:

Vel.. er en av dem selv.. men et sted går grensen ;)

/JR
Håper ikke du egentlig var helt tilfreds og ikke tenkte noe over det før jeg sa noe, og at jeg ødela nattesøvnen din ved å påpeke asymmetrien mellom de to. :rolleyes:

J

J.J

Gjest
S

Syncrolux

Gjest
Hvis man skal ha trøkk så skal man ikke kimse av Cerwin Vega faktisk. Eller man kan jo også kjøpe seg en billig PA rigg også...

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Mine Miles funker veldig bra, og all den trøkken man kan ønske seg. Bare å male dem, eller ha fronttrekk i passende farge så blir de nesten borte. :)

S

Syncrolux

Gjest
Personlig kunne jeg nok tenkt meg litt mer bass enn det er i disse Miles'ene.... men man kan jo supplere med subwoofere så klart.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Hva med Tekton Lore? (Google) 98dB, ned til 30Hz og 10" bass. Bra reviews og tåler også mye effekt over tid.

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Personlig kunne jeg nok tenkt meg litt mer bass enn det er i disse Miles'ene.... men man kan jo supplere med subwoofere så klart.
Da tenker du nedover i frekvens?
Ja å strekke responsen ned under ca 35-40 Hz, men også mer nivå generelt sett under 100-150 Hz synes jeg.
Jøss! Selv med den anbefalte hevingen fra 120Hz og ned? Skikkelig basshue du da. Jeg liker bass jeg også, men det får være måte på! Kanskje du ikke spilte høyt nok? Flat frekvensrespons på lavt volum er temmelig tamme greier.

S

Syncrolux

Gjest
Eh... hvilken anbefalte hevning snakker du om da? I form av aktiv deling da eller?
Jeg har hørt de med passivt filter. Det låt litt tamt i bassen ja.

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Tangen selv anbefaler en jevn heving fra et stykke opp i midbassen og nedover. Syns det trøkker bra, jeg! :)

Topp Bunn