Designet på tidligere nevnte Gallo Reference 3.# (som jeg har hatt) liker jeg godt, samme med Gradient Helsinki.
Vis vedlegget 274682
Enig med deg, har selv hatt Gallo ref 3.1sammen med bass ampen som tilhørte, men har i dag Gradient Helsinki 1.5. Mellom disse hadde jeg Martin Logan Clarity med Musical Fidelity, dette var nok en uheldig combo også. Synes dette spilte hardt og ikke pent, selv om HT var utrolig luftig og stort. Utrolig flott diskant og mellomtone. Hadde på den tiden anlegg i stue, men klarte ikke å få lyden jeg likte selv med investering av DSP rom korreksjon.
Utseende er viktig, men samtidig, gallo og Gradient spiller de utrolig bra alt av musikk, noe Martin Logan ikke tilfredsstilte. I dag benytter jeg Abrahamsen V3 UP forforsterker og 2x V4 UP Effekt trinn. synes dette er en god match. Med Gallo hadde jeg EC 4.8 og EC AW 180 monoblokker med tilhørende sub Amp til gallo.
Er heldigere i dag, da jeg har kommet i enebolig og har eget lytterom i u.et. Der har jeg dempet rom med akustikkplater i sidevegger, tak og bakvegg. åpner seg nye muligheter med eget rom.