Anal plug, en der omtales er Vivid Audio V1.5Morsomt å ta opp denne tråden igjen selv om overskriften "høyttalere som spiller langt over sin prisklasse" er noe upresist og optimistisk formulert. Monopulse er nevnt, men Pylon Diamond 30 eller 28 er jo relativt lettdrevne alternativer (man kan sjekke ut i butikk i Oslo omegn) i prisklassen....opp mot 25K.
Men hvilke høyttalere er det snakk om her??:
Omkring ældre diskant domer, og høytalere generelt er de 2 absolutte favoritter Sonus faber Guarneri Homage) første version, og Dali grand Coupe stander Høytaleren, som jeg er godt forbandet på Dali over at de tog av produktionen.
Dette er 2 av mest vellydende stander høytaler av lidt ældre årgang, jeg har hørt på markedet.
En anden vellydende stander høytaler av nyere dato som er hver at bemerke, ligner mest et forstørret hjelpe middel til sexuel selv tilfredsstillelse, men jeg vil påstå at denne er er guld æg lydmessig.
Et godt eksempel på at vi oppfatter lyd forskjellig. For min del er Grand Coupe noe av det dårligste jeg har hatt i hus. De ble avløst av et par Acoustic Energy AE1 Signature og det er fremdeles den største oppgraderingen jeg noensinne har hatt fra en komponent til en annen. Det er hittil den eneste gangen kona har ment at det var noe vesentlig forskjell. Burde ikke ha solgt AE1 Sig.Enig i at de var gode. Hadde dem en tid, jeg også, før overgang til div. Dynaudio.Stemmer i ang Dali Grand Coupe. Det er den høyttaleren jeg har angret mest på at jeg har solgt, den kostet ny kroner 13000,-/par på midten av nitti-tallet. Jeg var egentlig på hifi-klubben for å kjøpe B&W Matrix 805, men endret oppfatning etter en fantastisk demo av den nevnte Dalien. Hadde den i mange år, for det meste drevet av Densen DM20/30 i et rom på 15-20kvmMorsomt å ta opp denne tråden igjen selv om overskriften "høyttalere som spiller langt over sin prisklasse" er noe upresist og optimistisk formulert. Monopulse er nevnt, men Pylon Diamond 30 eller 28 er jo relativt lettdrevne alternativer (man kan sjekke ut i butikk i Oslo omegn) i prisklassen....opp mot 25K.
Men hvilke høyttalere er det snakk om her??:
Omkring ældre diskant domer, og høytalere generelt er de 2 absolutte favoritter Sonus faber Guarneri Homage) første version, og Dali grand Coupe stander Høytaleren, som jeg er godt forbandet på Dali over at de tog av produktionen.
Dette er 2 av mest vellydende stander høytaler av lidt ældre årgang, jeg har hørt på markedet.
En anden vellydende stander høytaler av nyere dato som er hver at bemerke, ligner mest et forstørret hjelpe middel til sexuel selv tilfredsstillelse, men jeg vil påstå at denne er er guld æg lydmessig.
Benz er ikke kvalitet, men luksus, så noe til Ladapris kan låte meget bra, men blir undervudert for at det ikke er et kjent merke og utseende kanskje ikke er helt på topp. Hvor og når det er produsert spiller også inn på prisen, men ikke på lydopplevelsen.Jeg tror ganske mange der ute er interessert i å kjøpe Benz til Ladapris. Min personlige og høyst subjektive mening er at to Epos ES14 med originale stativ, plassert riktig i rommet og i kombinasjon med en P.R.A.T forsterker gir utrolig mye morro for pengene.Jeg er klar over at prisen henger ofte sammen med kvalitet, men er ute etter forslag til bedt buy. Takk for gode forslag så langt.
-BB-
Det kan jo ha noe med tidspunktet i livet å gjøre også, dvs erfaring. Jeg hadde dem som student, jeg var omlag 25 år. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan jeg hadde oppfattet dem i dag. Uansett er det et høyttalerpar som har gitt meg veldig gode minner og som var med på å øke min hifi-interesse.Et godt eksempel på at vi oppfatter lyd forskjellig. For min del er Grand Coupe noe av det dårligste jeg har hatt i hus. De ble avløst av et par Acoustic Energy AE1 Signature og det er fremdeles den største oppgraderingen jeg noensinne har hatt fra en komponent til en annen. Det er hittil den eneste gangen kona har ment at det var noe vesentlig forskjell. Burde ikke ha solgt AE1 Sig.Enig i at de var gode. Hadde dem en tid, jeg også, før overgang til div. Dynaudio.Stemmer i ang Dali Grand Coupe. Det er den høyttaleren jeg har angret mest på at jeg har solgt, den kostet ny kroner 13000,-/par på midten av nitti-tallet. Jeg var egentlig på hifi-klubben for å kjøpe B&W Matrix 805, men endret oppfatning etter en fantastisk demo av den nevnte Dalien. Hadde den i mange år, for det meste drevet av Densen DM20/30 i et rom på 15-20kvm
Godt poeng. Det største hakesleppet jeg har fått var ProAc 1 SC, men det var også det første seriøse oppsettet jeg hørte. Hadde vel ikke blitt like imponert i dag.Det kan jo ha noe med tidspunktet i livet å gjøre også, dvs erfaring. Jeg hadde dem som student, jeg var omlag 25 år. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan jeg hadde oppfattet dem i dag. Uansett er det et høyttalerpar som har gitt meg veldig gode minner og som var med på å øke min hifi-interesse.Et godt eksempel på at vi oppfatter lyd forskjellig. For min del er Grand Coupe noe av det dårligste jeg har hatt i hus. De ble avløst av et par Acoustic Energy AE1 Signature og det er fremdeles den største oppgraderingen jeg noensinne har hatt fra en komponent til en annen. Det er hittil den eneste gangen kona har ment at det var noe vesentlig forskjell. Burde ikke ha solgt AE1 Sig.Enig i at de var gode. Hadde dem en tid, jeg også, før overgang til div. Dynaudio.Stemmer i ang Dali Grand Coupe. Det er den høyttaleren jeg har angret mest på at jeg har solgt, den kostet ny kroner 13000,-/par på midten av nitti-tallet. Jeg var egentlig på hifi-klubben for å kjøpe B&W Matrix 805, men endret oppfatning etter en fantastisk demo av den nevnte Dalien. Hadde den i mange år, for det meste drevet av Densen DM20/30 i et rom på 15-20kvm
Hvorfor ikke? Har ProAc 1SC og syns den spiller veldig bra.Godt poeng. Det største hakesleppet jeg har fått var ProAc 1 SC, men det var også det første seriøse oppsettet jeg hørte. Hadde vel ikke blitt like imponert i dag.Det kan jo ha noe med tidspunktet i livet å gjøre også, dvs erfaring. Jeg hadde dem som student, jeg var omlag 25 år. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan jeg hadde oppfattet dem i dag. Uansett er det et høyttalerpar som har gitt meg veldig gode minner og som var med på å øke min hifi-interesse.Et godt eksempel på at vi oppfatter lyd forskjellig. For min del er Grand Coupe noe av det dårligste jeg har hatt i hus. De ble avløst av et par Acoustic Energy AE1 Signature og det er fremdeles den største oppgraderingen jeg noensinne har hatt fra en komponent til en annen. Det er hittil den eneste gangen kona har ment at det var noe vesentlig forskjell. Burde ikke ha solgt AE1 Sig.
Joda, har hørt den flere ganger etterpå og det er en god høyttaler, men lyd-sjokket fra den første gangen jeg hørte et skikkelig hifi-anlegg kommer nok dessverre aldri tilbake. Har blitt blasert med åra.Hvorfor ikke? Har ProAc 1SC og syns den spiller veldig bra.Godt poeng. Det største hakesleppet jeg har fått var ProAc 1 SC, men det var også det første seriøse oppsettet jeg hørte. Hadde vel ikke blitt like imponert i dag.Det kan jo ha noe med tidspunktet i livet å gjøre også, dvs erfaring. Jeg hadde dem som student, jeg var omlag 25 år. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan jeg hadde oppfattet dem i dag. Uansett er det et høyttalerpar som har gitt meg veldig gode minner og som var med på å øke min hifi-interesse.Et godt eksempel på at vi oppfatter lyd forskjellig. For min del er Grand Coupe noe av det dårligste jeg har hatt i hus. De ble avløst av et par Acoustic Energy AE1 Signature og det er fremdeles den største oppgraderingen jeg noensinne har hatt fra en komponent til en annen. Det er hittil den eneste gangen kona har ment at det var noe vesentlig forskjell. Burde ikke ha solgt AE1 Sig.
Husker første gangen jeg hørte CD, fra et Grundig anlegg med kulerunde høytalere til god pris, helt tilbake i 1981Joda, har hørt den flere ganger etterpå og det er en god høyttaler, men lyd-sjokket fra den første gangen jeg hørte et skikkelig hifi-anlegg kommer nok dessverre aldri tilbake. Har blitt blasert med åra.
Hei.Hei.
Ligger et særdeles pent brukt par med Zu Audio Soul Supreme på Finn.
Du kommer til å bli mektig overasket over Zu. Har Zu selv, men Lille/storebroren alt ettersom hvordan du ser det. Dette er LØP og KJØP.
Med lakk til 40 000kr og carbon nanotube-partikler, epoxy forsterket honeycomb glassfiberplater, kabinett finberegnet med computational fluid dynamics algoritmer fra NASA.» ?? du verden du verden.
Interessant svar......Hei.Hei.
Du kommer til å bli mektig overasket over Zu. Har Zu selv, men Lille/storebroren alt ettersom hvordan du ser det. Dette er LØP og KJØP.
Med lakk til 40 000kr og carbon nanotube-partikler, epoxy forsterket honeycomb glassfiberplater, kabinett finberegnet med computational fluid dynamics algoritmer fra NASA.» ?? du verden du verden.
For meg virker det som om du er en bitter bedreviter som har hengt deg opp i misunnelsen grep. "Ingen ting er bedre enn enn det jeg har" tankegang. MAKAN til nett troll . .. ..
Hei.Interessant svar......Hei.Hei.
For meg virker det som om du er en bitter bedreviter som har hengt deg opp i misunnelsen grep. "Ingen ting er bedre enn enn det jeg har" tankegang. MAKAN til nett troll . .. ..
Du har rett i at jeg ikke fikk med meg at innlegg 50 er et usitert sitat av innlegg 45 med tillegg. Det (#50) var et unødvendig og elendig innlegg, men det forsvarer uansett ikke innlegg 55. Det gjør det imidlertid litt lettere å forstå motivasjonen for indignasjonen. Tror man på egne valg betyr gjerne ikke slike kommentarer så mye.Hei.Interessant svar......Hei.Hei.
Mulig du ikke fikk med deg at jeg la ut et svar i innlegg 45 hvor dette blir "rakket" ned på i innlegg 50 hvor jeg igjen kommenterer dette. Skal være unødvendig å kommentere slik her i forumet. Trodde det var et forum med oppegående personer med genuin interesse for musikk og hifi, mulig jeg har tatt feil der . . . . . .
Jeg tænkte umiddelbart "Tilbage til fremtiden" eller 1. aprilMed lakk til 40 000kr og carbon nanotube-partikler, epoxy forsterket honeycomb glassfiberplater, kabinett finberegnet med computational fluid dynamics algoritmer fra NASA.» ?? du verden du verden.
Hei igjen.Du har rett i at jeg ikke fikk med meg at innlegg 50 er et usitert sitat av innlegg 45 med tillegg. Det (#50) var et unødvendig og elendig innlegg, men det forsvarer uansett ikke innlegg 55. Det gjør det imidlertid litt lettere å forstå motivasjonen for indignasjonen. Tror man på egne valg betyr gjerne ikke slike kommentarer så mye.Hei.Interessant svar......
Mulig du ikke fikk med deg at jeg la ut et svar i innlegg 45 hvor dette blir "rakket" ned på i innlegg 50 hvor jeg igjen kommenterer dette. Skal være unødvendig å kommentere slik her i forumet. Trodde det var et forum med oppegående personer med genuin interesse for musikk og hifi, mulig jeg har tatt feil der . . . . . .
HeiHusker første gangen jeg hørte CD, fra et Grundig anlegg med kulerunde høytalere til god pris, helt tilbake i 1981Joda, har hørt den flere ganger etterpå og det er en god høyttaler, men lyd-sjokket fra den første gangen jeg hørte et skikkelig hifi-anlegg kommer nok dessverre aldri tilbake. Har blitt blasert med åra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc
Står i Wiki at det var 1982, men da var jeg i annen jobb, så må ha vært våren 1981 jeg fikk slik bakoversveis. Nesten like satt ut som da jeg hørte Quad elektrostater første gang året etter.
Klart vi skal ha meninger, men noen liker jo Zu Audio også og det må vi respektere. Uansett spennende med produsenter som går sine egne veier.Zu har tidvis helt ekstreme avvik som gir illusjonen av detaljer og dynamikk. skaperne bak tror at delefilter gir dårlig lyd (!). har hørt noen druid som imho er noe av det værste jeg har hørt uansett pris. fullstendig parkert av billige econowaves.
her er en av de:
Vis vedlegget 539569
mulig andre modeller er bedre, men det er bare tilfeldigheter som gjør, samme bestykning og grunnlag i samtlige. uten delefilter blir det bare beaming, random frekvensrespons og forvrenging desverre,men det er min mening om samtlige slike prinsipp (bastanis, hammer etc)
https://www.zuaudio.com/questions-list/2013/8/18/why-is-there-such-strong-lovehate-opinions-about-zu
Ja, det synes jeg er fornuftig. Man må tåle at noen synes Zu driver med spesiell markedsføring.Om man ikke tolererer andres meninger og synspunkt så skal man starte en sekt?
Hei.Ja, det synes jeg er fornuftig. Man må tåle at noen synes Zu driver med spesiell markedsføring.Om man ikke tolererer andres meninger og synspunkt så skal man starte en sekt?
Hvis ikke man tåler å høre det, hvorfor kaste vekk tid på å bli fornærmet på offentlige forum? En sekt, evnt en vennetråd eller eget forum for sine meningsfeller virker da å være en fornuftig løsning.
Hvis du synes min kommentar var et umodent svar på at du skrev "du virker som en bitter bedreviter" til en som reagerte på markedsføringen, så sier det ikke så rent lite om modningsgraden i hagen din også.
I beste mening, selvsagt.
Ja, jeg ser hva som står i Wiki og andre steder, men i 1982 var jeg ikke ansatt hos en Philips forhandler.HeiHusker første gangen jeg hørte CD, fra et Grundig anlegg med kulerunde høytalere til god pris, helt tilbake i 1981Joda, har hørt den flere ganger etterpå og det er en god høyttaler, men lyd-sjokket fra den første gangen jeg hørte et skikkelig hifi-anlegg kommer nok dessverre aldri tilbake. Har blitt blasert med åra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc
Står i Wiki at det var 1982, men da var jeg i annen jobb, så må ha vært våren 1981 jeg fikk slik bakoversveis. Nesten like satt ut som da jeg hørte Quad elektrostater første gang året etter.
CD-mediet ble utviklet av Philips og Sony i - 82, og de første spillerne ble solgt i Europa i - 83.
Tviler på at du hørte en cd-spiller i 1981...
Mvh Morten
Tja, skulle man lest alle tråder fullstendig før man skrev noe, så hadde det ikke blitt skrevet så mye....det med å starte en sekt var ikke jeg som kom med, makan, les tråden fullstendig før dere kommenterer eller siterer, igjen makan til useriøse folk
Piega Har veldig mye bra, veldig enig i det.Usikker på om denne allerede er nevnt, men jeg vil trekke frem Piega og da spesielt Piega Premium 5.2. - Piega produserer høyttalere på hele prisspekteret, men Premium 5.2 føler jeg ligger noenlunde rundt sweetspot mellom pris og kvalitet. Fantastisk formidler i aluminium, med en bånddiskant og mellomtone som er helt eksepsjonell!
Usikker på om denne allerede er nevnt, men jeg vil trekke frem Piega og da spesielt Piega Premium 5.2. - Piega produserer høyttalere på hele prisspekteret, men Premium 5.2 føler jeg ligger noenlunde rundt sweetspot mellom pris og kvalitet. Fantastisk formidler i aluminium, med en bånddiskant og mellomtone som er helt eksepsjonell!
Vis vedlegget 539573
Skal man være positiv, så ligner det en højttaler man kan smække helt op i hjørnet og måske kan den også hjælpe på rumproblemer i 100-200Hz området....win-win ;-)Zu har tidvis helt ekstreme avvik som gir illusjonen av detaljer og dynamikk. skaperne bak tror at delefilter gir dårlig lyd (!). har hørt noen druid som imho er noe av det værste jeg har hørt uansett pris. fullstendig parkert av billige econowaves.
her er en av de:
Vis vedlegget 539569
mulig andre modeller er bedre, men det er bare tilfeldigheter som gjør, samme bestykning og grunnlag i samtlige. uten delefilter blir det bare beaming, random frekvensrespons og forvrenging desverre,men det er min mening om samtlige slike prinsipp (bastanis, hammer etc)
https://www.zuaudio.com/questions-list/2013/8/18/why-is-there-such-strong-lovehate-opinions-about-zu