Ønsker anbefaling Høyttalere til Abrahamsen V2.0

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.462
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Nye DAC-rookie spm.:

Jeg har koblet den sammen med bl.a. DVD-spilleren min for å børste støv av musikkfilmsamlinga. Dog får jeg bare en forferdelig ulyd på noen av DVD-ene når jeg kjører digitalt ut! Det har vel med 5.1 vs 2.0 lydspor å gjøre, men vil dette da si at jeg må kjøre vanlig RCA ut på disse filmene?
Videre - hva gjør man med delay mellom bilde og lyd som oppstår når man kjører digitallyd?
Du må inn og aktivere digital utgangen på DVD spilleren din

mvh

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.815
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Har du en innstilling på dvdspilleren som downsampler 5.1 til 2.0?
og pass på at det står PCM ut..

mulig det bare slår uheldig ut på noen av filmene..

martinlan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2014
Antall liker
9
Sted
Oslo
Jeg skjønner ikke noe av dette... Forsøkte nå med dokumentaren "Desperate Man Blues", som har et 2.0 stereo lydspor. Får bare en grusom støy som minner om en lettmotorsykkel på tomgang når jeg kjører dette gjennom DAC-en!

martinlan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2014
Antall liker
9
Sted
Oslo
Nevermind, fant ut av det nå! :-D Var noen innstillinger på DVD-spilleren som ikke fungerte helt.

B

Briern

Gjest
Behold V2'en :)

Den er verdt mer enn hva du får for den, i mine øyne. V2'en og to par HT er det jeg har angret i ettertid av ting jeg har solgt. Kjøper du en V6 så har du ok DAC og forsterker til en rimelig pris. Forherliger ikke Abrahamsen, men du burde i det minste gi karen en mulighet før du selger.

Høyttalere kan du sende tilbake er du ikke fornøyd. Samme med forsterker. Den lyden du hører hos SG vil mest sannsynlig låte helt annerledes hjemme hos deg selv. Det kan svinge begge veier. Både negativt og positivt. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt et par Klipsch RF-52 de har nå til 3500 kr. paret. Tror du vil bli overrasket. Det er ikke verre enn at du eventuelt sender de tilbake.

:)
Enig med deg. Har hatt Abrahamsen V6 i mange år og er såre fornøyd. Bruker Cambridge blue ray som drivverk. Veksler mellom Klipsch og Guru ht og syns det tilfredsstiller mine krav til god lyd fullt ut.

B

Briern

Gjest
Kan jo ikke kjøpe høyttalere i 5-10K-klassen uten å høre på Kef LS50. De egner seg også bra i nærfelt, siden du nevnte mastering.
Personlig endte jeg opp med Guru Junior, de er en fryd. Ikke så "hifi-korrekte" som LS50, men mer fokus på spilleglede.
Begge disse bør funke bra med Abrahamsen, i et ikke veldig stort rom.
Et godt valg du gjorde der. Har selv Guru QM 10 two og de er musikalsk til tusen med dynamikk nesten på nivå med Klipsch.

martinlan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2014
Antall liker
9
Sted
Oslo
Mulighet for sub er ikke med i oppgradering. Det kostet jeg på 400 kr. utenom. Kanskje like greit med det samme du sender inn forsterker.

Modifiseres fra Rec out til Pre out.
Oppgradering av forsterker + CD-spiller skal finne sted i dag. Har du/noen tips til evt. sub man kan parre LS50 med? Spør mest av nysgjerrighet bare, jeg tror ikke det er aktuelt med det første, men er jo greit å holde seg informert!

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
REL T7 burde funke bra.

martinlan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2014
Antall liker
9
Sted
Oslo

martinlan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2014
Antall liker
9
Sted
Oslo
Tenkte på v.6 når jeg nevnte "det nye kortet ¨". De første v.6 som kom på markedet kunne til tider spille litt "ullent". Da måtte man slå av og på eller skifte kilde og tilbake. Opplever du ikke dette problemet er det ingenting å tenke på. Tror LS50 blir bra. Hadde nok ventet med å skifte ut v.2 til LS50 er skikkelig innspillte.
Hei igjen! Har du noe erfaring med dette å skifte kort? Jeg har innsett at DAC-en er opphav til en ubehagelig skurring på enkelte innspillinger (trodde først det var høyttalerne, så forsterkeren, men det viste seg å være DAC-en).

sighov

Medlem
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
4
Sted
Ørje
Kjøpte brukt Abrahamsen V1 og V2 for bruk i anlegg nr. 2. Tidlig i dag koblet jeg dem opp i anlegg nr. 1 med Usher Mini Dancer 2 Diamond. Det spiller veldig fint. Har hørt på musikk i hele dag, og det blir nok noen timer til.
Er veldig overrasket over hvor bra Abrahamsen-utstyret låter! Ser det er flere til salgs på Finn. Der er det kupp ute og går!

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Tenkte på v.6 når jeg nevnte "det nye kortet ¨". De første v.6 som kom på markedet kunne til tider spille litt "ullent". Da måtte man slå av og på eller skifte kilde og tilbake. Opplever du ikke dette problemet er det ingenting å tenke på. Tror LS50 blir bra. Hadde nok ventet med å skifte ut v.2 til LS50 er skikkelig innspillte.
Hei igjen! Har du noe erfaring med dette å skifte kort? Jeg har innsett at DAC-en er opphav til en ubehagelig skurring på enkelte innspillinger (trodde først det var høyttalerne, så forsterkeren, men det viste seg å være DAC-en).
Skal vist bare gjelde noen svært få sa de.
Men jeg skiftet på den jeg hadde tidligere.
Mulig det var to skruer og så drar du det rett ut. Og dytter inn nytt. Og mulig det ikke var skruer. Husker ikke helt.
Skruene var kanskje på min Heed som jeg og har skiftet kort på.

Sist redigert:
Topp Bunn